י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צריך להישבע על התנ"ך בקונגרס האמריקני?

דוברו של מועמד רפובליקני לקונגרס טען בשידור חי: מוסלמי לא יכול להיבחר לבית הנבחרים, והסיבה?

בית הקונגרס. צילום: פיקסביי
בית הקונגרס. צילום: פיקסביי צילום: pixabay



דאג ג׳ונס הדמוקרט ניצח היום (רביעי) בבחירות לסנאט מטעם מדינת אלבמה, הניצחון של ג'ונס מהווה "מכה קלה בכנף" לטראמפ ולמפלגה הרפובליקאית.

ניצחונו של ג'ונס שגבר על המועמד רוי מור, מצמצם את הרוב הרפובליקאי בבית המחוקקים לשני קולות בלבד, הנשיא טראמפ תמך ברוי מור הרפובליקאי, וכאמור זה לא עזר לו. נגד רוי מור הצטברו לאחרונה תלונות רבות על התנהגות בלתי הולמת, ונטען כלפיו שהוא פגע בעובדים שעבדו תחתיו.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו, וכתב "כל הכבוד לג'ונס על ניצחון שעליו נלחם היטב, תושבי אלבמה הם נהדרים ולרפובליקאים יהיה ניסיון נוסף לזכות במושב בעוד זמן קצר, זה לעולם לא נגמר".

לפני הבחירות התראיין דוברו של מור ל-CNN, הכתב ג'ייק טאפר הביך את הדובר טד קרוקט, דוברו של רוי מור שכאמור הפסיד את המושב של אלבמה בסנאט.

הכתב טאפר: "רוי מור אמר שהוא לא חושב שמוסלמי רשאי להיות חבר בקונגרס , למה? תחת איזה הוראה של החוקה?"

על כך ענה קרוקט "מכיוון שאתה צריך להישבע על התנ"ך להיות פקיד בארצות הברית של אמריקה, ומוסלמי אינו יכול לעשות זאת מבחינה דתית".

הכתב טאפר הביך את קרוקט ואמר לו: "אתה לא צריך להישבע על תנ"ך נוצרי, אתה יכול להישבע על משהו אחר, אני לא יודע אם ידעת את זה. אתה יכול להישבע על תנ"ך יהודי".

קרוקט הגיב "לא, אני נשבעתי על התנ"ך, שלוש פעמים".

הכתב טאפר: "אני בטוח שאתה נשבעת על התנ"ך, כי אתה בחרת להישבע ככה, אבל החוק לא מחייב להישבע על התנ"ך הנוצרי. זה לא החוק. אתה לא יודע את זה?".

הדובר קרוקט: "אני לא יודע. אני יודע שדונלד טראמפ עשה את זה כשהוא נשבע אמונים כנשיא".

הכתב טאפר: "כי הוא נוצרי והוא בחר בזה. ולכן על זה הוא רצה להישבע".

אז העובדות הן כך, לא רק שאין דרישה כי חבר קונגרס יושבע לתפקידו בתנ"ך, החוקה האמריקאית אוסרת במפורש על קיום דרישה דתית כזו, ואי אפשר לדרוש ממישהו להישבע על התנ"ך או הקוראן או כל ספר אחר.
אלבמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד