כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המטפלת מצאה את בתה עם צינור סביב צווארה - מצבה קשה מאוד

פעוטה כבת שנה וחצי נחנקה מצינור מים בעמדת שטיפה בפעוטון בבני ברק • היא פונתה במצב קשה לבית החולים שניידר בפתח תקווה

ניידת טיפול נמרץ, צילום: דוברות מד"א
ניידת טיפול נמרץ, צילום: דוברות מד"א



פעוטה שנחנקה בבני ברק מצינור שנכרך סביב צווארה, פונתה במצב קשה מאוד לבית החולים.

סמוך לשעה 11:30 הוזעקו כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א לפעוטון שבו תינוקת כבת שנה ושבעה חודשים אשר נחנקה מצינור שנכרך סביב צווארה. הצוותים איתרו אותה מחוסרת הכרה והחלו לבצע בה פעולות החייאה בניסיון להציל את חייה.

לאחר פעולות החייאה שבסופן חזר הדופק, היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הפעוטה היא בתה של אחת המטפלות בפעוטון, והיא נמצאה בעמדת השטיפה כשצינור המים כרוך סביב צווארה.

מבית החולים שניידר נמסר כי הפעוטה מאושפזת בטיפול נמרץ, במצב קשה, מונשמת ומחוסרת הכרה.

"כשהגעתי למקום הובילו אותי לילדה כבת שנה שהייתה מחוסר הכרה, סיפרו לי שהיא נחנקה מחפץ שנכרך סביב צווארה" סיפר חובש רפואת חירום - רכוב על אופנוע מד"א - הצלה, עמוס זנזורי. "מיד התחלתי להעניק לה טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה, בתוך רגעים ספורים הניידת טיפול נמרץ של מד"א הגיעה למקום והילדה פונתה במצב קשה מאוד לבי"ח שניידר תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות בטיחות ילדים, עולה כי משנת 2008 מתו 96 ילדים עקב חנק.

בשנת 2017 מתו 10 ילדים ובשנת 2016 מתו 9 ילדים. רוב מקרי התמותה (כ-81%) היו של פעוטות בגילי 0-4 וכ-65% מהמקרים התרחשו בבית ובחצר הבית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם מוסרת: "אחת ההיפגעויות המסוכנות, שלצערנו לא קיימת אליה מספיק מודעות, היא חנק כתוצאה מהיכרכות חוטים סביב צוואר הילד, כמו חוטי וילון, חוטי חשמל, שרוכים, צינורות וכדומה. ילדים עלולים להיחנק במהירות כתוצאה מהסתבכות בלולאה הנוצרת ממוצרים אלו".

סילבינגר מציינת כי "חשוב להרחיק מילדים חפצים שיש בהם פוטנציאל להיכרכות סביב הצוואר בזמן משחק. כך למשל הקפדה כי בלבוש הילדים לא יהיו שרוכים ארוכים סביב הצוואר, שמירה על סביבה בטוחה במיטת ילדים והרחקת חוטים ושרוכים כמו חוטי חשמל או חוטי וילונות, וכמובן בגיל הרך הקפדה על השגחה צמודה של מבוגר אחראי".
חנק גן ילדים פעוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד