י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אחיה כהן מנגן הרב גינזבורג: 'רחמים רבים' • צפו

הפסנתרן אחיה כהן, או בשמו המלא - אחיה אשר כהן אלורו, מגיש ביצוע אדיר ליצירה 'רחמים רבים' אותה הלחין הרב יצחק גינזבורג • היצירה, המוגשת בקליפ, רואה אור במסגרת הפרויקט 'פרשנות למוסיקה יהודית' עליה עמל הפסנתרן המוכשר • צלילים מעולם אחר

אחיה כהן מנגן הרב גינזבורג: 'רחמים רבים' • צפו



הפסנתרן והמלחין אחיה אשר כהן אלורו חתום על הרבה פרויקטים מוזיקליים מוצלחים. בין השאר ניגן עם אברהם פריד, יהורם גאון, עמיר בניון ועוד, והוא המנהל המוזיקלי של הערב 'זוכרים ושרים' בז'ראר בכר ומופע הסליחות 'לקראת נעילה'.

לאחרונה פרץ לקדמת הבמה בסדרה של סינגלים, כמו "יוסף ניגון","ויבוא עמלק" והפרויקט "פרשנות למוסיקה יהודית". בזמן האחרון, עובד אחיה אשר עם הרב יצחק גינזבורג על פרויקט חדש שיביא ממיטב הניגונים של הרב יצחק גינזבורג בביצוע איכותי.

כעת הוא משחרר סינגל ראשון - ניגון שנקרא "רחמים רבים" בביצוע מרגש בפסנתר. זהו ניגון חסידי עמוק הפורט על הנימים העדינים של הנפש. הניגון הולחן בתחילת השנה הזו, והחשיפה הראשונה שלו היתה בהתוועדות י"ט בכסלו של הרב גינזבורג, שנערכה במסגרת 'שבוע החסידות' בבנייני האומה, בביצוע של אמן הקלרינט חיליק פרנק והזמר שלמה כץ. קיבלנו גם הצצה מעניינת לביצוע הראשוני של הניגון מתוך החזרה שנערכה בבית הרב גינזבורג.

הרב גינזבורג נחשב מגדולי המלמדים של פנימיות התורה - קבלה וחסידות - בדורנו. הוא חיבר למעלה ממאה ספרים בנושאים שונים בתורה, וידוע במיוחד בחידושיו בתחומי התורה והמדע, תורת הנפש, והנהגה ציבורית. הרב מתגורר בכפר חב"ד ועומד בראש עמותת 'גל עיני' ותנועת 'דרך חיים'. הוא מורה הדרך למוסדות חינוך מגוונים, ותלמידיו הקימו את 'בית הספר לתורת הנפש'.

בנוסף לכל אלה, הרב גינזבורג הוא גם מלחין מחונן, ובמשך השנים הלחין קרוב לארבע-מאות ניגונים חסידיים, חלקם זכו לביצועים של מוזיקאים וזמרים מהשורה הראשונה. במיוחד התפרסמו הדיסק "לך אמר לבי" עם הרכב הלב-והמעין, והדיסק "שמחת עולם" אמנים שונים. חלק מהניגונים נכנסו לפלייליסט הדתי בלי שיודעים את מקורם - כמו "על ידי ניגונים" המוכר (אוף-שימחעס) שבמקור נמצא בדיסק לך אמר לבי.

כאמור, אחיה אשר עובד כעת על ניגונים נוספים של הרב גינזבורג, כאשר הרב עצמו מלווה את העבודה מקרוב ומדייק את הנגינה עד לפרטי פרטים. אחיה אשר מבטיח שבע"ה בקרוב נראה ונשמע עוד דברים משיתוף הפעולה המעניין הזה.



קרדיטים:
צילום: עידו כהן אלורו
טכנאי ומיקס: צביקה הירשלר
הוקלט וצולם באולפני משכנות שאננים
אחיה אשר כהן אלורו הר גינזבורג רחמים רבים פרשנות למוסיקה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד