ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המפכ"ל על הרב שטיינמן: "אם כולם היו כמותו לא היינו צריכים משטרה"

מפכ"ל המשטרה אלשיך הגיע יחד רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, רב מחוז תל אביב והרב אליהו קב לנחם בבית מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • אחד הנוכחים: "כל מפקד משטרה חדש שנכנס למרחב ולמחוז, היה מגיע להתברך אצל הרב"

מנחם שפירא, הרב קב והרב ברכיהו, אלשיך ודוד שפירא. צילום: דוד זר
מנחם שפירא, הרב קב והרב ברכיהו, אלשיך ודוד שפירא. צילום: דוד זר



מפכ"ל המשטרה הגיע לנחם את בני משפחתו של הגראי"ל שטיינמן בבית ברחוב חזון איש 5 בבני ברק.

בנו של הגראי"ל, הרב משה שטיינמן, סיפר כי בעבר הרחוק אדם חמד את אחד מהספרים שהיו בבית הרב, ובמהלך התפילה הוא שם את הספר בצד. לפני עזיבתו בתום התפילה, ניגש להיפרד מהרב כנהוג, אך להפתעתו הרב לא התייחס אליו. הוא יצא מהבית אך חזר וניגש שוב לרב. "הרב בירך אותו, שתהיה לו יראת שמים מגניבות". המפכ"ל אלשיך הגיב ואמר "אם כולם היו כמותו לא היינו צריכים משטרה".

אחד הנוכחים סיפר כי כל מפקד משטרה חדש שנכנס למרחב ולמחוז, היה מגיע להתברך אצל הרב. באייר תשע"ו לאחר שניצב משנה שי אזולאי נכנס לתפקיד מפקד משטרת מרחב דן, הגיע אף הוא להתברך.

הרב שטיינמן התעניין בדרגות הקצונה על כתפו של נצ"מ אזולאי ושאל מה הם שלושת הכוכבים. השיחה כולה התנהלה בשפת האידיש ותורגמה למפקד. לאחר שהוסבר לרב כי מדובר בדרגות של ניצב משנה, הביט לעברו של רב משטרת מחוז תל אביב רב-פקד אליהו קב, ושאל למה יש לו רק כוכב אחד.

כפי שדווח בזמנו ב'בחדרי', הנוכחים הסבירו לרב כי מדובר בדרגות שונות שמעידות על הקורסים וכישוריו של השוטר. "העולם הזה הוא פרוזדור" אמר הרב שטיינמן, "הכוכבים? בלילה.. הדרגות האמיתיות זה מה שיהיה עם כל אחד בשמים למעלה, עולם הנצח".

רב משטרת מחוז ת"א, רפ"ק הרב אליהו קב סיפר כי באחד הפעמים הרב אמר לקצין כי בבני ברק אין צורך המשטרה היות ומדובר מדובר בעיר של חרדים ובני תורה. הרב רב אמר שלמד בהלכות סוכה שיש דין של מצטער, והסביר כי באם יש משטרה בעיר אנשים אינם חוששים לצאת מבתיהם לסוכה. כאשר שמע זאת הרב שטיינמן, התרצה.

במהלך הניחום האבלים סיפר הרב קב כי אחד מבכירי המשטרה שאינו חרדי הגיע לראש הישיבה
שידאג לאחיינים שלו וכמה וכמה פעמים ראש הישיבה דרג באופן אישי להכניסם למוסדות תורניים
כשאחד מהם הוא תלמיד מצטיין בישיבת אורחות תורה.

בני המשפחה ציינו כי בזמן אלול האחרון מנחם שפירא נשלח להכניס את הילד האחרון לישיבה. הבנים הרב משה והרב שרגא שטיינמן דיברו על הפשטות המיוחדת שהיה למרן זצ"ל וכמה שניה בז להבלי העולם.

בני המשפחה הודו על הסיוע בלוויה ושיבחו את הרב אליהו קב על היותו כאיש הקשר של הרבנים בבני ברק והקהילות מול המשטרה.

המפכ"ל הגיע מלווה בסגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא. עוד השתתפו, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ורב מחוז תל אביב הרב אליהו קב, סגן ניצב רונן שמרי קצין אגף החקירות והמודיעין מרחב דן.

צילום: דוד זר







































הרב שטיינמן רוני אלשיך רמי ברכיהו אליהו קב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד