כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הממשלה תחליט בראשון: לא פחות מ-7 אחוז חרדים בשירות המדינה

לאחר התחקיר המקיף של 'בחדרי חרדים', ממשלת ישראל תעשה צעד נוסף ודרמטי שיהפוך את חוק ייצוג הולם לחרדים למעשי - לא פחות מ-7% חרדים בשירות המדינה • 'בחדרי' עם נוסח הצעת המחליטים בפרסום ראשון • וגם: המספרים והנתונים נחשפים

חרדים עובדים, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
חרדים עובדים, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



לאחר שבשנה האחרונה חשף 'בחדרי חרדים' כי למרות החוק המעניק ייצוג הולם לחרדים בשילובם במשרות ממשלתיות, בפועל, החרדים הופלו לרעה ביחס לאוכלוסיות האחרות – בעקבות כך, ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון הצעת מחליטים שתקבע יעד חדש בשילוב החרדים במשרות הממשלתיות, וזאת במטרה להפוך את החוק לישים בפועל. 'בחדרי חרדים' עם נוסח הצעת המחליטים בפרסום ראשון.

על פי נוסח הצעת המחליטים שנחשף כאן ב'בחדרי' לראשונה, הממשלה תבקש לקבוע יעד חדש, לפיו, אחוז הנקלטים לשירות המדינה מקרב בני האוכלוסייה החרדית לא יפחת מ-7 אחוזים מקרב העובדים שייקלטו לשירות המדינה, וזאת במהלך 3 השנים הקרובות.

הצעת המחליטים באה להעניק מענה לבעיות שגרמו לכך שהחוק לא הושם בפועל. אחת הסיבות: הממשלה לא קבעה יעד מינימלי לשילוב החרדים במשרות הממשלתיות, סיבה נוספת: טרם נעשה מיפוי כמה חרדים כיום משולבים בשירות המדינה, מה שמנע את קביעת היעדים. כעת הצעת המחליטים מבקשת להסדיר את הסוגיה ולהביא לפתרון.

מלבד קביעת יעד של 7% לשילוב החרדים, הממשלה תבקש לאצול לראש הממשלה את סמכות הממשלה לייעד משרות לבני האוכלוסייה החרדית ולהסמיך לראש הממשלה לאצול סמכות זו לנציב שירות המדינה. גם כאן המטרה שהסוגיה לא תיפול בין הכיסאות ושיהיה 'אבא' שאחראי ושיש בידיו סמכויות.

יצוין, כי הצעת המחליטים הנוכחית באה כתיקון וכהמשך להמלצות שאומצו על ידי הממשלה בהחלטה 869 מיום 20.12.2015, ולחוק ייצוג הולם שיזמו חברי הכנסת מ'דגל התורה'.

בדברי ההסבר להצעת המחליטים מובאים נתונים המעניקים הצצה לשילוב החרדים עד כה במשרות הממשלתיות: "שיעור האוכלוסייה החרדית בגילאי העבודה (20 -64) בשנת 2017, עומד על 9% מן האוכלוסייה, ועל 7% מן העובדים בפועל, בשל שיעור ההשתתפות חרדים בשוק העבודה. עם זאת מספר הסטודנטים החרדים המהווים מאגר מרכזי לפוטנציאל העתידי של העובדים בשירות המדינה עומד על 11,000 סטודנטים בשנת תשע"ו, המהווים 3.5% מכלל הסטודנטים".

עוד עולה כי בשנים 2016-2017 לאחר תיקון החוק והוספת האוכלוסייה החרדית לקבוצות האוכלוסייה הזכאיות לייצוג ההולם - כמחצית מהנקלטים החרדים לשירות המדינה היו אקדמאים וכמחצית היו בדרג מנהלי.

בנוסף, בדברי ההסבר נכתב כי "בהעדר נתונים מספריים על שיעור הייצוג של האוכלוסייה החרדית כיום בשירות המדינה, מוצע לקבוע יעד שיבחן את שיעור הנקלטים לשירות המדינה מידי שנה".

על פי הצעת המחליטים, יעד של 7% מקרב הנקלטים לשירות המדינה, המהווים 130 משרות בשנה, מהווה איזון בין מיצוי מאגר האקדמאים החרדים לבין ייצוג האוכלוסייה החרדית בהתאם לחלקה באוכלוסייה. על פי המתוכנן, שיעורם של האקדמאים מקרב הנקלטים לא יפחת מ-85% שהם 110 משרות מידי שנה.

כאמור, היעד החדש ייבדק בעוד שלוש שנים בהתאם לגידול בהיקף אוכלוסיית האקדמאים ולמגמות בשוק התעסוקה.

כזכור, בשנה האחרונה פעל ח"כ אורי מקלב רבות בנושא ואף רשם הישגים רבים בפלטפורמות שונות שאפשרו לפתוח את שערי המשרות הממשלתיות למגזר החרדי.













אורי מקלב ייצוג הולם חרדים משרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד