י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראש הישיבה בשיעור כללי: "ההתייצבות של כולם - חובה" • האזינו

חשיפת 'בחדרי חרדים' על צו הפינוי לישיבת חב"ד בצפת, עוררה סערה אדירה בציבור החב"די • ראש הישיבה הגרי"י וילשנסקי שוחח היום לראשונה עם תלמידיו על הנושא ומסר הנחיות לקראת יום הפינוי: "להקדים את ההגעה. ההתייצבות של כולם חובה"

הרב וילשנסקי. צילום: אלימלך גרסטל
הרב וילשנסקי. צילום: אלימלך גרסטל



מדיבורים למעשים: חשיפת 'בחדרי חרדים' על צו פינוי מ'לשכת ההוצאה לפועל' לישיבת חב"ד בצפת, עוררה סערה אדירה בציבור החב"די. היום (ה') במהלך ה'שיעור כללי' של ראש הישיבה הגאון רבי יוסף יצחק וילשסנקי, מסר הגרי"י וילשנסקי הנחיות לקראת יום הפינוי "ההתייצבות של כולם חובה".

אמש חשפנו כי ישיבת חב"ד בצפת בראשות הגאון רבי יוסף יצחק וילישנסקי הידועה כ'ישיבת חב"ד הגדולה בעולם', ומזוהה כמובילת הפלג 'המשיחיסטי' בחב"ד - תפונה ככל הנראה בכוח, ביום חמישי הבא - ד' טבת תשע"ח.




בהודעת צו פינוי מ'ההוצאה לפועל' שהגיעה לידי כתב 'בחדרי' נכתב: "הואיל ולא מילאת אחר פסק הדין לפינוי / החזרת חזקה / סילוק יד שניתן נגדך בתיק... הריני להודיעך כי ביצוע הפינוי נקבע ליום 21 דצמבר 2017 משעה 8:00 ואילך".

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על צו הפינוי התעוררה סערה אדירה בציבור החב"די. היום (ה') במהלך ה'שיעור כללי' של ראש הישיבה, נשמע הרב, כשהוא מוסר הנחיות לקראת יום הפינוי, "ההתייצבות של כולם - חובה".

בהקלטה שהגיע ל'בחדרי חרדים' נשמע ראש הישיבה מקדים מדוע לא שיתפו את התלמידים במצב המשפטי: "...באיזה שהוא מקום אנחנו עומדים לקראת מצב מסויים בתוך הישיבה שנמנענו מלדבר על זה עד כה, אבל אין ברירה, חייבים לציין את העניין, היות וזה נוגע לבחורים כמובן, לא חס ושלום להכניס אנשים לפאניקה, בטח לא, גם לא לסערת רגשות. כולנו יודעים שאדרבה, ימי החנוכה מראים לנו עד כמה שאלה הם ש"הם עוסקי תורתך" אף אחד לא יוכל להם, אף אחד לא יוכל להפריע ללימוד התורה, נגלה וחסידות, לאף אחד אין שום כח להפריע ללימוד תורה ולתלמידי תומכי תמימים, ודאי".

לאחר ההקדמה מסר הרב וילשנסקי הודעה לתלמידים עם הנחיות לקראת יום הפינוי:

"אבל בפועל, זה לא סוד שמתנהלים משפטים וכל מיני עניינים סביב הבנין, ובשנים האחרונות נעשתה פעילות מאוד מאוד רצינית לקבל את הבנין לרשותנו. ואנחנו מאוד מאוד מקוים ובטוחים שבע"ה כך יהיה בפועל, וכנראה שלא גמרנו לעבור את כל המהמורות, ונכון לרגע זה יש מכתב של "הוצאה לפועל" עם תאריך, מתי שהם היל"ת מתכוונים להגיע למקום איקס כדי להגיע לעשות שמה פינוי. כמובן ופשוט אנחנו יודעים שבחנוכה, בהשגחה פרטית אף אחד לא יוכל להם, הקב"ה מצילנו מידם.

"אך המציאות דורשת שיתחייסו לזה בשני דברים. קודם כל, לגבי התאריך שהם קבעו לזה ליום חמישי הקרוב, מאוד חשוב שבחורים יודיעו אחד לשני שביום רביעי חובה להיות כאן, כי הנוכחות של הבחורים ודאי משפיעה על זה, שאם חס וחלילה גם אם מישהו יגיע, למרות שאנחנו מקוים שזה לא יקרה כזה דבר, כשיהיה כאן קהל, כל הסיפור יקבל התייחסות אחרת, זה מונע מאנשים לעשות מעשים.

"ודבר שני, זה בא בודאי לעורר אותנו להוסיף "השכם והערב עליהם" בפעולות רוחניות שיבטלו את העלמות וההסתרים, אשר על כן, כולם צריכים להגיע לכאן, לשבת ללמוד כמו שצריך וגם להוסיף בפעולות בפרט עכשיו בימי חנוכה...".
ישיבת חבד בצפת פינוי סערה רבי יוסף יצחק וילשסנקי חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד