כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הנכד הקרוב מספר: "כל פעם שהיה נחלש היה אומר וידוי" • האזינו

ר' גדליה, נכדו חביבו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שהיה עמו גם בעת יציאת נשמה, מספר לראשונה בקולו עובדות והנהגות מופלאות אודות סבו הגדול שהלך ביום שלישי למנוחות ואותנו עזב לאנחות • "כל מה שנוסיף פה ירד לנו משם" • האזינו

הנכד הקרוב מספר: "כל פעם שהיה נחלש היה אומר וידוי" • האזינו



קשר מיוחד היה לגאון רבי גדליה הוניגסברג עם סבו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הרב הוניגסברג שזכה לשמשו והיה עמו גם ברגעיו האחרונים, מספר אמש (חמישי) לראשונה בקולו על חיי סבו הגדול.

אמש בדרשה שנשא בפני אברכי כולל, מספר הרב הוניגסברג במשך ארבעים דקות עובדות והנהגות מחייו.

'בחדרי חרדים' מגיש את ההקלטה המלאה מדבריו.



"מרן הגראי"ל התכונן כל החיים ליום המיתה, בכל הזדמנות שקצת היה חלש, היה אומר וידוי. פעם בליל שבת אמר למה אי אפשר להגיד וידוי?".

"לפני שנסע לארה"ב למסע החיזוק הראשון, הרבנית ע"ה הכינה לו מזוודה לדרך, אז הוא אמר לה "אמא" תראי בשביל נסיעה של שבועיים כמה צריך לקחת דברים, קל וחומר החיים שלנו שזה נסיעה ארוכה כדי להגיע לשמים - כמה צריך להתארגן".

הרב הוניגסברג, מספר כי הסולת שהיה אוכל הייתה עשויה מפירורי לחם וחלב חם, פעם שמתי לו דבש שיהיה לו קצת מתוק מיד קרא לי ושאל מה שמת פה? כל מה שאנחנו נהנים פה מוריד לנו בשמים".

"הסבתא הרבנית סיפרה לי פעם שהיא ביקשה ממנו רשות להוסיף איזה משהו במטבח, הגראי"ל אמר לה 'את יכולה אבל כל מה שנוסיף פה ירד לנו שם".

ההקלטה באדיבות 'מרכז החדשות':
0799246484
רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן הרב גדליה הוניגסברג מרכז החדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד