י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סופית: 4 עצורי האלימות בביתר-עילית ישוחררו

בימ"ש המחוזי בירושלים דחה את ערר המשטרה והורה על שחרורם של ארבעת תושבי ביתר עילית, החשודים באלימות כלפי רופא תורן במרפאה המקומית

סופית: 4 עצורי האלימות בביתר-עילית ישוחררו



בימ"ש המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את ערר המשטרה והורה על שחרורם של ארבעת תושבי ביתר עילית, החשודים באלימות כלפי רופא תורן במרפאה המקומית.

הערר נידון בפני השופטת גילה כנפי- שטייניץ שכאמור דחתה את ערר המשטרה והשאירה על כנה את החלטת שופטת בימ"ש השלום מיקה בנקי מאתמול (חמישי) שדחתה את בקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-5 ימים והורתה על שחרורם של הארבעה למעצרי בית למספר ימים.

כזכור, בתחילת השבוע נעצרו אב ושלושת ילדיו מביתר עילית, בחשד כי תקפו צוות רפואי בקופת חולים 'מאוחדת' בעיר.

בתיעוד הוידאו ממצלמות אבטחה נראים בני המשפחה במרפאה ברחוב הר"ן בגבעה B בביתר עילית, כשהם מנסים לפרוץ את דלת החדר בו הסתגר הרופא לאחר שחשש לחייו. בתיעוד נראה אחד הצעירים מגיע עם סכין כאשר השאר זורקים כסאות ובועטים בדלת.

בראיון מספרת רבקה, אחותם של העצורים, את גרסתם לאירוע שהתרחש בשבת האחרונה: "בשבת בצהריים אחי נפצע בידו. הוא נחתך בצורה ממש עמוקה ודימם הרבה. יש ברחוב לידינו מוקד חרום רפואי של קופת חולים 'מאוחדת'. כאנשים ששומרים שבת חשבנו שעדיף לנו להגיע למוקד שליד הבית. אבא שלי הגיע ולקח את אחי שדימם יחד עם עוד אח שלי וחבר" סיפרה ל'בחדרי חרדים'.

אביה של רבקה ואחיה הגיעו למרפאה, אך כשנכנסו לרופא, לטענתה הוא השיב שאינו מוכן לטפל באחיה. כששאלו אותו מדוע והוא ענה להם ש'הם לא מקופת החולים', למרות שמוקד החירום מטפל גם בחברי קופות חולים אחרות. לא עזרו הסבריהם לרופא, שהמשיך לסרב.

בחקירת המשטרה עלה כי הרופא אמר להם כי הוא מוכן לחבוש את היד, אך בשביל ה'תפירה' הם צריכים לגשת לקופת החולים אליה הם משתייכים. אבל הפצוע והאחרים סירבו ודרשו לקבל טיפול מלא במקום.

"לאחר מכן שהראינו שהוא לא מוכן לטפל", ממשיכה רבקה, "אבא שלי פנה אליו בבקשה שלפחות יעזור לעצור לאחי את הדימום, או שלפחות ידריך אותו מה לעשות והאם הוא צריך לנסוע ל'טרם' או שיכול לעצור בעצמו את הדימום. האם זה מצב חירום או לא?, מדובר בשבת ואבא שלי לא ידע מה לעשות" סיפרה.

לדבריה, הרופא לא הסכים לסייע להם והחל ויכוח במקום. "בשלב מסוים, הרופא קם לעבר אחי והתחיל לתקוף אותו, הרופא נתן לו שני אגרופים לפנים" תיארה רבקה את תחילתו של האירוע, "לאר מכן הוא פנה לאבא שלי ואומר לו - מה תעשה עכשיו? אבא לא שתק והחלה תגרה ביניהם".

באשר לרופא שנפצע במהלך התקרית, טוענת רבקה כי מדובר בפציעות בשל האלימות שהוא הפעיל כלפי אחיה "מסתבר", מספרת רבקה, "שהניתוח שעבר הרופא היה בשורש כף היד – שהתעקם בגלל האגרופים שנתן הרופא לאחי. הפנים של אחי כעת נפוחות והוא סובל מכאבים בשיניים".

לאחר האירוע הוסע אחיה של רבקה למרפאת מאוחדת בגבעה A בעיר. לסיום אומרת רבקה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ברופא שמסרב בקביעות לטפל בחרדים בשבתות "יש כאן רופא שמסרב לטפל ביהודים שזקוקים לסיוע בשבת, ושולח אותם למרפאה אחרת. כנראה זו המטרה שלו. בתקשורת מנסים להראות כאילו הם אלו שתקפו ראשונים, אבל זה לא נכון" סיימה.

לא ברור, איך יתכן וישנו רופא העובד מזה מספר שנים בעיר ומסרב לטפל בחרדים - אוכלוסייה השולטת בעיר. בקופת חולים מאוחדת סירבו להתייחס למקרה היות והנושא נמצא עדיין בחקירת משטרה, אך יראה הציבור את תיעוד הוידאו - וישפוט.



עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את העצורים מטעם ארגון 'חוננו' מסר ל'בחדרי חרדים' כי "הניסיון לצייר תקיפה חד צדדית על יד החשודים, הוא ניסיון שנועד לכישלון מלכתחילה, מאחר שישנו סרטון המעיד באופן חד משמעי כי הרופא אגרף את אחד החשודים מספר פעמים לאחר שסרב לצאת מחדרו".
ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד