כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בצל האבל: לייבל'ה עם נקודת מבט אחרת

והשבוע בלייבל'ה: מאבל ליום טוב, סיקור הלוויה מנקודת מבט אחרת. הכתב בכנסת שבדרך כלל מניח תפילין לכולם - חילק הפעם משהו מיוחד. כתב החוץ של האתר חוטף עוגה בפנים, ואיזה קו נייעס הולך להיחסם?

בצל האבל: לייבל'ה עם נקודת מבט אחרת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



אבל יחיד ואבל רבים

'אווירת נכאים', חשב לייבל'ה לעצמו השבוע. מכל עבר הביטו בו במבטים חודרים תמונתיו של מרן הרב שטיינמן זצוק"ל, הן במגזינים השונים, והן במודעות האבל. ואכן לייבל'ה הסתפק רבות האם לעשות השבוע מדור עקב האבל הכבד בעולם היהודי על פטירת מרן, ספקות לכאן ולכאן שהגיעו לשולחן הוועדה הרוחנית שקבעה כך: היות והמדור יופיע לקראת סיום השבעה, והיות שמדובר בחנוכה אפשר לקיים את המדור.

לייבל'ה סיקר את מסע הלוויה וליווה את התקשורת בכל הקשור לסיקורה, מי שסיקר את הלווייה ללא לאות, הוא עקיבא וייס לשעבר איש 'בחדרי', כיום עיתונאי 'כאן 11', שנצפה משדר מישיבת פוניבז' וכן מבית העלמין. כדי שיהיה גבוה לעין המצלמה וכדי שהקריינית גאולה אבן סער תוכל לדבר עימו בגובה העיניים, נצפה וייס עומד על גבי שרפרף שהביאו לו היישר מישיבת פוניבז'.





לייבל'ה הבחין כי השרפרף שייך לט' באב, ובגלל האבל זה אכן התאים גם לשעה זו, הבחורים בישיבה שעמדו מהצד, הדריכו את העיתונאי ואמרו: 'תגיד שהממשיך זה ר' חיים' (הגר"ח קנייבסקי) ולעומתם משבחים ואומרים הדריכו 'תגיד שר' גרשון (הגרי"ג אדלשטיין)'. לייבל'ה לא צופה במכשיר, על כן אינו יכול לומר מה באמת החליטה הקריינית שם באולפן, לומר.





בעוד וייס מסתפק בפוניבז' בשרפרף, אמיר בר שלום ואוריה אלקיים עמדו ברחוב חזון איש 5 בבית הרב שטיינמן על גבי בלוקים, למען יהיו גבוהים היישר מול המצלמה. לייבל'ה חושב כי דווקא יותר מתאים לשדר עם גאולה אבן כשאתה עומד על גבי אבן, אך הוא לא מתערב לשדרים הציבורים המנוסים.

ומי שנתפס בחו"ל בזמן הפטירה, היה יקי אדמקר כתב הכנסת והחרדים של 'וואלה', יקי ניהל את הכתבות בשלט רחוק, ברוך ה' בהצלחה גדולה.

מי שתמיד נמצא מעבר לים בהלוויות גדולי ישראל הוא מכל'ה גוטוויין האיש וההכרזות, מי שנבחר לעשות במקומו את 'נצחו אראלים' היה נטע שפריי שהפעם הצליח בקולו להכריז על מסע הלוויה.

ומי שלא עזב את המכשיר 'הבלוטוס' היה אלי שלזינגר שלנו, שעמד יחד עם השוטרים בחצר הבית בחזון איש 5 ודיווח און ליין. לייבל'ה חושף כי השוטרים שעדיין לא הכירו את אלי, התפעלו מעבודתו המסודרת.





ומזווית אחרת של שלזינגר, לכד לייבל'ה את הצמוד של גפני - שלומי פולק מסדר את העניינים.





והצלם היחיד שקרע קריעה בלוויה היה שוקי לרר גדול הצלמים החרדים, שמרן היה בשבילו כאבא הרוחני לכל דבר. לרר קרע בצנעה ולייבל'ה תפס תמונה של הקריעה.





לייבל'ה לפני צאתו לבית החיים לתפוס את המיטה, ראה את הנכד המסור הרב דוד שפירא יושב ונח לאחר שעות ללא שינה, לכל הדואגים הציניקנים ששאלו: מה הנכד יעשה אחרי השבר הגדול והחלל שנוצר? אל דאגה הוא לא יסע בטרמפים, ידיו רב לו ועוד ישמעו עליו רבות ונצורות.





והשר בנט שלא פספס את הלוויה וזכה לציוצים מכל ה'לענייני' של הדתי לאומי, נצפה מוטס עם אופנוע של 'הצלה' לאחר שהיה צריך להגיע לרכבו. במקום לצעוד ברגל חזור קיבל צ'ופר באופנוע. לייבל'ה שמח לראות שרוחשים כבוד לרב מכל גווני הקשת הפוליטית.





עוד לייבל'ה אפוף הלם כבד ואווירת דכדוך הבחין לייבל'ה בקצה העין ביוצא מבית האבלים בחזון איש 5, לייבל'ה אימץ את עיניו הדומעות והבחין באיש הפלג הירושלמי ועיריית ירושלים, יהושע פולק שלמד אצל הגראי"ל זצ"ל בפוניבז' הקטנה, לייבל'ה הצליח לתפוס תמונה מדהימה של האיש והאגדה כשהוא יוצא מבין המודעות אבל.





בחצר הבית הבחין לייבל'ה במי שעוד לא מצא סיפורים טובים, הלא הוא העיתונאי יהודה רוסט. מ'משפחה' שנצפה מדבר עם התלמידים הרבים.





גבאים נוספים נצפו משוחחים מחוץ לבית האבלים: הרב איסר שוב ונאמן ביתו וינמן שנצפו מחוץ לבית האבלים בערב שבת מתכננים את הצעדים הבאים.



יום הולדת לדובר

לייבל'ה אסף את עצמו יחד עם כל עם ישראל, הכניס לתיקו את מכשיר הטלפון, העט הנצחי, המצלמה הפשוטה ונאנח קלות בחזרה לשגרה.

כדי לחזור מקודש לחול בהדרגה, פנה לייבל'ה לכנסת. אין ספק, השבוע היה זה יום חגם של העיתונאים החרדים המסקרים את כנסת ישראל. ליל השימורים של חוק המרכולים הפך את עבודתם לחוויה יוצאת דופן שאף ראש הממשלה נתניהו ביקש לחוות ממנה מעט, ובשל כך הוא התיישב במזנון הח"כים לשיחה משעממת ברובה, עם העיתונאים. לשם הגיעו כולם והשתוקקו לשמוע כל מילה של ראש הממשלה, גם שהשמש כמעט וזרחה.





אולם, האירוע המדובר השבוע בכנסת ישראל לא היה פסטיבל חוק המרכולים, אלא חגיגת יום ההולדת לשניאור רוזן - אהוב המשכן, המוח המייעץ למנהיג 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש. רוזן חגג ל"ד שנים על האדמה והחבורה הפופולארית מ'פורום החרדים בכנסת' ארגנה לו עוגה יוצאת דופן עם כיתוב אומנותי.

עוגה זה נחמד, נרות זה חביב וקצפת מתאים ליום הולדת. אך גולת הכותרת באירוע הייתה ברכתו המצולמת של סגן השר פרוש שפרגן על מקצועיותו של רוזן ועל תבונתו – אך בעיקר על אישיותו יוצאת הדופן. לייבל'ה עם תיעוד בלעדי מהחגיגה ומברכת סגן השר.













אפרופו חג האורים: בחנוכה הביא איתו לכנסת, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' מתי טוכפלד תגבורת נוספת בכדי שכולם יוכלו להניח תפילין, ללעוס סופגניות ולהדליק נרות חנוכה. מה שנקרא החוט המשולש לא במהרה ינתק.





ועוזרו של מקלב, הדובר המסור יהודה מנדלוביץ', שהגיע מהלוויה לכנסת נאלץ לנקות את נעליו שהתלכלכו מהחול, במכשיר הניקוי המיועד לנעליים. מנדלוביץ' שלראשונה השתמש במכשיר מאז הגיע למשכן, מסר ללייבל'ה כי מדובר באחלה מכשיר. לייבל'ה שמח לראות כי עינו של הדובר טובה היא, שאר האנשים שנשאלו האם המכשיר יעיל? ענו לליבל'ה 'איזה יעיל ואיזה נעליים'.





ואפרופו מקלב, לייבל'ה ראה את מקלב יוצא בחמש בבוקר מהמשכן עם שקית של 'גל פז' כמנהג אברכים חשובים. שמח לייבל'ה לדעת כי המורשת נשארה נחלתו של מקלב.





בהמשך ראה את אייכלר ומוזס היוצאים עם תפילין בידיהם, לייבל'ה שאל את מוזס, למה התפילין שלך לא בשקית של גל פז? על כך השיב מוזס, את התשובה שעונים לבנות ספרדיות בסמינרים: 'כי אין מקום'.





והשר לשעבר ליצמן נצפה בליל שישי בהדלקה בחסידות 'בעלזא' מתברך מהרבי לקראת התמנותו לסגן שר בקרוב, לייבל'ה שלח את התמונה ליאיר לפיד, חשוב שיראה שליצמן עומד במילה שלו.





ויעקב אשר נצפה כהרגלו ביום שישי אחר חצות, מבצע את הקניות האחרונות לשבת ב'אושר עד' כנראה שהוא נזכר תוך כדי בחוק המרכולים.





לייבל'ה מדווח על מי שישיא את בנו ביום ראשון הקרוב, הלא הוא יצחק פינדרוס סגן וממלא מקום ראש עיריית ירושלים. החתונה תיערך באולמי 'כינור דוד' בבית שמש. לייבל'ה עקב אחר פינדרוס וקיבל תיעודים מההכנות לחתונה.

תחילה קנה פינדרוס כובע חדש ברשת 'המקום הנכון', המוכר התאים את הכובע בדיוק למידותיו הנכונות של פינדרוס.





ומי שמחפש ראייה על הכרזתו של פינדרוס לראשות, יוכל למצוא זאת במקום שתופרים חליפות לראשי ממשלה ושרים. שם בדיוק שהה, בחנות קניגסמן ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, ברגע בו לבש והצטלם אמר האב המאושר למוכר "עכשיו אני יכול לרוץ לראשות", לייבל'ה מסכם: רוץ פינדוס רוץ, לייבל'ה מאחוריך.





ואם כבר הזכרנו שמחות שיבוא עלינו לטובה, לייבל'ה מספר לקהל קוראיו על אירועים שכבר היו השבוע, ובכן לייבל'ה הגיע השבוע לשורת שמחות ואירועים בירושלים, תחילה הגיע לשמחת הבר מצווה לבן הרב אברהם פריד, המשב"ק הצמוד של הרבי מ'פינסק קרלין', לשם הגיעו משבקי"ם רבים וכל ראשי הערים החרדים מהארץ, לייבל'ה שיודע על קשריו של פריד, הבין כי עדיין הוא לא יודע עד כמה. כבר בכניסה לבר מצווה ראה לייבל'ה את יוחנן לוקר יו"ר כימיקלים לישראל ועוד רבים וטובים שנהרו לאירוע לאחל מזל טוב וברכה לחתן היניק וחכים.





ובמאה שערים בירושלים באולמי 'פאהרנד', מה שנקרא 'בית יעקב הישן'. חגג האיש וקווי המידע של החסידים - מרדכי קרויס המוכר כמנכ"ל חברת 'קליקול', את שמחת הבר מצווה לבנו אברהם יצחק. לייבל'ה הבחין במפגשים המעניינים בין הקווים משתי זירות שונות.

הנה לדוגמה, בפאתי האולם במשך שעות רבות ראה לייבל'ה את יונתן לפקוביץ' האיש שנלחם בקווי הנייעס מוועדת הרבנים לענייני תקשורת, יושב וסוגר דילים עם הבעלים של חברת 'ימות המשיח', במשך שעות ישבו וטחנו זה את זה האם הגיעו להסכמה שלפקוביץ' לא יחסום את הקווים של ימות המשיח. לייבל'ה סמוך ובטוח כי ימות המשיח הגיעו לכאן.





ומי שהגיע באמצע להפריע ללפקוביץ', היה חיים וייס המכונה היימן מחיפה שמשדר גם ב'נייעס'.
וייס דיבר עם לפקוביץ' והציג את עצמו והשניים זרמו.





בהמשך ראה את אברהם טריגר מקו 'במערכה' של הפלג הירושלמי, בפגישה עם יצחק דוידוביץ' מהנייעס של הפלג הבני ברקי.





בהמשך ראה לייבל'ה את הצלם נתי אלבר כשהוא משקיע בעבודה קשה לקליפ רציני שיפיק מהשמחה הגדולה.





מחזה בלתי שגרתי אירע השבוע בעיר אלעד שרק אחד כמו עמי מימון מ'קול ברמה' יכול לארגן. בשעות הצהרים הגיע שר השמחה עמי מימון לאלעד בלימוזינה מפוארת ושידר משם את תוכניתו הפופולארית 'חידודון'. הלימוזינה היתה מלאת הפתעות ופרסים שכללו חליפות, מגבעות, רחפנים ועוד. המאזינים עלו בזה אחר זה לרכב המפואר ונסעו ברחבי העיר ותוך כדי נסיעה נבחנו על הלכות חנוכה. הזוכים ירדו מהלימוזינה עם פרסים יקרי ערך. למותר לציין שהפעילות גרמה להתקהלות ענק ולפקק תנועה של ממש ברחבי העיר. לייבל'ה לא מתרגש מהבלי עולם הזה בדרך כלל, אך כשהם משולבים עם דברי תורה, הרי הדבר בבחינת 'מזה ומזה אל תנח ידך'.








ואפרופו 'קול ברמה' הדלקת הנר הראשון של חנוכה במוסקבה הועברה בשידור חי ברדיו 'קול ברמה'. מנדי ריזל טס לבירה הרוסית כדי להעביר את האירוע בשידור חי. בין לבין הוא ראיין את מי שניצח על האירוע, רבה הראשי של רוסיה הגר”ב לאזאר, שסיפר למאזינים על התרגשותו הרבה מחג האורים.





וקצת מאחורי הקלעים של אירוע האלפים 'כותבים למרן' בבנייני האומה: יוני משריקי ששודרג בתפקידו בלשכת השר דרעי ליועץ ממשל וכנסת כרע ברך לטובת סלפי עם בנו של אדריכל ויוזם האירוע פיני עזרא. לייבל'ה מחה דמעת התרגשות קלה.





'הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל' זמזם לייבל'ה לעצמו את השיר בשעת כתיבת הידיעה על מי שהחלו לשמור עליכם ממשרד גדול יותר, "קוריץ מערכות" שערכו חנוכת הבית למשרדים החדשים ברחוב ז'בוטינסקי 33 בבני ברק. שלומי ומנדי קוריץ מציגים ללקוחות בצורה ברורה ונוחה מצלמות אבטחה גלויות ונסתרות, למשרד הגיעו כל המי ומי לברך, לצד הרבי ממעז'יבוז', הגיע גם ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ועוד רבים וטובים, לייבל'ה נעדר עקב התחייבויות קודמות- אך הוא יכנס בקרוב להזמין איזו מצלמה.








ובליל שישי מסיבת הפתעה לאיש והאגדה האיש שכל רז לא אניס ליה החל מקשריו הענפים בכל מקום דרך מעשי החסד הרבים ועד המידע מלהב 433 הלא הוא ר' ישראל ירט, בין המשתתפים משפחת הגרי"ד גרוסמן הרב עצמו היה בדרכו אך עקב כאבים ברגלו חזר כמובן ברכב. כמו כן נראו: זאב קשש, לייזר היימן, יקב 1848 ראשי ארגוני 'הצלה', עסקנים וחברים מכל הארץ.








ומעט חדשות מהעולם, למרות שהשבוע הזה בהחלט היה 'שבוע של הארץ', ידיעה קטנה מבלגיה, שם ראה שליחו של לייבל'ה את העסקן יוסי קורניק המיתולוגי כשהוא מפנה את השלג מחזית בית המדרש של הרבי מ'צאנז זמיגראד', להבדיל בבחינת, יהושע בן נון של דורנו.





לייבל'ה בתחילה חשב כי זו בדיחה אך מסתבר כי זו ידיעה אמיתית, כשהקלידן אריק דביר מקבל מסאז' מהזמר נחמן בוימל בחתונת בנו של השר לשעבר שלמה בניזרי שהייתה בנר שני של חנוכה, שרו ביחד אריק דביר ונחמן בוימל וכשנחמן הגיע לרדת מהבמה כפי הנראה היה מותש וביקש מנחמן מסא'ז שישחרר את עצמותיו.

פינת המזל טוב

דובר חזון איש 5 לשעבר, בני רבינוביץ שמרבה לפרשן בערוץ 20 חיתן השבוע את בנו מנכ"ל 'עבודות לחרדים' אביגדור רבינוביץ, החתונה נערכה באולמי 'הדריה' בתלפיות ירושלים. שר התחבורה שבאותו היום היה בבליץ ראיונות בנושא סעודיה, לא ויתר והגיע לאחל מזל טוב.





שמחה בבעלזא, ברכת מזל טוב להרה"ח רבי מיכל פירר גבאי ונאמן ביתו של מרן האדמו"ר מבעלזא. לרגל שמחת אירוסי בתו, עם בן הרב יעקב במברגר מירושלים.

ושמחה נוספת בחסידות, נציג החסידות בכנסת הרב ישראל אייכלר אירס את הנכדה עם נכד גאב"ד חליסה זצ"ל והאדמו"ר מליז'ענסק מירושלים. שמחת הווארט נערכה בעת שלשכתו גייסה רוב לחוק המרכולים.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב ראובן ויסקי, נכדו חביבו ונאמן ביתו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל. לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת בתוך השנה של הסבא, מי שמצטרף לברכות הוא נאמן ביתם של גדולי ישראל ואיש 'עטרת שלמה' הרב חיים מרדכי הערץ.

ברכת מזל טוב לחנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח ובינוי מוסדות הציבור בעיירית ב"ב, לרגל הולדת נכדיו התאומים.

ברכת מזל טוב לכתב הפוליטי והכנסת של 'יתד נאמן', יוסי טיקוצינסקי המכונה בפי כל 'טיקו' לרגל שמחת הבר מצווה לבנו, הגיעו לשמחה היו צמרת 'דגל התורה' גפני ומקלב לייבל'ה תיעד.








ומזל טוב לאיש שהכי קרוב ויש אומרים משפיע על ח"כ מקלב, הלא הוא דודי וורצמן (המלך?) להולדת בנו, ליבל'ה תיעד את האב הטרי מספר שעות לאחר הלידה עדיין עם הצמיד על היד. כשהוא יחד עם הבוס במסדרונות הכנסת.





לאחר שהגיע לגיל 38 ועשה מילואים והתראיין בעשרות רשתות זרות חגגו ב'מוטיס' בירושלים יום הולדת לאיש והאגדה, יענקי פרבר. יחד עם כוכבי מחאת החרדים ובמחאות כמו במחאות הם דפקו ליענקי עוגה לפנים.






ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר ארגון החסד 'בלב אחד' דודי ויטמן, להולדת הבת הבכורה בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לכתב המוניציפאלי של 'בקהילה', העיתונאי חיים פרידלנדר לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך. לרגל אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת עם החתן יחיאל לייפר ממונסי ומבחירי ישיבת מיר, השמחה נערכה במתחם האירועים ‘נומה׳ ברחוב מצדה בבני ברק לייבל'ה ראה בכניסה את גפני ( שהגיע בתוך ימי האבל) יחד עם רעייתו הרבנית ולייבל'ה מחכה לשמחה הגדולה של שמחת נישואי הנכדה בשבוע הבא.





ושמחה גדולה ברדיו קול חי, בצל חנוכת האולפנים החדשים. מנהלת האקטואליה ועורכת המהדורה המרכזית ברדיו, הגב' אסתי פלד חגגה בשעה טובה את אירוסי בתה עם הבה"ח שימי קליין מבחירי ישיבת חברון, לפי הדיווחים בתקשורת לאחרונה, 600 אלף שקל שווי החתן.

ועם סגירת הגיליון ברכת מזל טוב למוישי רוט מנצח תזמורת 'המנגנים' לרגל הולדת בתו הבכורה.

וברכת מזל טוב לזמר יואלי קליין (ואפילו בהסתרה) לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו, ביום חמישי הקרוב באולמי תמיר בירושלים.
לייבלה רכילות חרדית הרב שטיינמן שניאור רוזן יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד