י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בשערי העיר בני ברק: בנייני ארחות תורה יקראו קרית 'אילת השחר'

רבני ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק ישיבתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, יוזמים קריאת שם לקרית הישיבה ומוסדותיה. האזור כולו והכיכר ליד הישיבה ישאו את השם 'אילת השחר'

היכל ישיבת ארחות תורה. צילום: שוקי לרר
היכל ישיבת ארחות תורה. צילום: שוקי לרר



במעונו של הגר"ח קנייבסקי, יעלו הערב (מוצאי שבת) ראשי ורבני ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק ישיבתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, למעמד קריאת שם לקרית הישיבה ומוסדותיה, המונים אלפי תלמידים. האזור כולו בכניסה לבני ברק והכיכר ליד הישיבה ישאו את השם 'אילת השחר' על שם ספריו של ראש הישיבה זצ"ל.

מוסדות 'ארחות תורה' מונים היום 2000 בחורים, 1300 אברכים, ב- 4 ישיבות גדולות, 2 ישיבות קטנות, 23 כוללים ו 6 בתי מדרש "יוצאי הישיבה" בכל רחבי הארץ.

במקום יפתחו את המגבית לטובת קרן הבניין של הישיבה שבנייתו תחל בעוד שבועיים במקום ייבנה בית מדרש ענק 22000 מ"ר שיוקם במתחם המיועד עקב כך שהמקום כיום צר מלהכיל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כל מי שרוצה ליטול חלק במערך בניית מקום תורתו של מרן הגראי"ל, יכול לקחת חלק בבניין הישיבה במכירת "לבנים" לטובת הישיבה.

מדובר במאורע נדיר במעונו של הגר"ח קנייבסקי שכן בחנוכה לא קיבל הגר"ח קהל עקב סדר לימודו, ובאופן חריג המעמד יתקיים הערב במעונו הגר"ח התבטא "הגראי"ל העמיד צורה של בן תורה בדורנו.

כזכור, הגראי"ל זצ"ל כשפתח את הישיבה בגיל 84 התבטא: "ה' נתן לי שנות חיים בשביל להקים את הישיבה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום שישי ביום רביעי תתקיים, עצרת הספד ענק בישיבה יחד עם מסכי ענק בהשתתפות אלפי תלמידי ובוגרי הישיבה לדורותיה.
הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן ארחות תורה ישיבה אילת השחר הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד