י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לראשונה: הדלקה במקום ניצחון החשמונאים • צפו

רבים ביד מעטים: תחת אבטחה כבדה, הודלקה הלילה לראשונה, חנוכייה ביישוב בו ניצחו החשמונאים את היוונים • תיעוד

ההדלקה הלילה
ההדלקה הלילה



כניסה יהודית גלויה לבית צור שבשליטה פלסטינית; כמאתיים איש מתושבי גוש עציון בהובלתו של ראש המועצה שלמה נאמן, הגיעו אמש (מוצ"ש) לבית צור להדלקת נרות חנוכה. הגישה למקום המצוי בשטח הרשות הפלסטינית התאפשרה לראשונה תחת אבטחה צה"לית כבדה.



בית צור הוא יישוב יהודי קדום בו התרחש הקרב האחרון בין החשמונאים ליוונים, שהכריע את המערכה לירושלים ובית המקדש. כמאה חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב אבטחו כמאתיים איש שחגגו את חנוכה בהדלקת נרות וריקודים. בטקס נשאו דברים מח"ט הגזרה, אל"מ שרון אסמן, וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן אמר לנוכחים: "כאן בבית צור היה יישוב עברי. כאן הרימו המכבים את נס המרד שבסופו ירושלים טוהרה. אנו כאן בבית צור מחדשים ימינו כקדם ולא שוכחים שהמשימה העיקרית של טיהור בית המקדש - עדיין לא הושלמה אך במהרה בימינו בעזרת ה' - בא תבוא".

מח"ט עציון, אל"מ אסמן אמר: "חג החנוכה מסמן עבורי את הגבורה, את האור את האחדות את האמונה בצדקת הדרך, ואתם (המתיישבים) מסמנים את האחדות את צדקת הדרך, אתם החלוצים. אנו עושים הכל כדי להגן עליכם ופוגעים בטרור כדי שתחוו שגרה ונמשיך להיות המגן שלכם והמגן הדרומי של ירושלים".
הדלקה חנוכה כרמי צור חשמונאים גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד