ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

היסטוריה: לאחר עשרים שנה הרבי מלויצק הסכים להדליק בציבור

בחסידות נרשמה אמש היסטוריה, לראשונה הדליק הרבי נרות חנוכה לעיני חסידיו ומעריציו בבית מדרשו בירושלים - לאחר שהדליק בביתו עשרים שנה, מאז הכתרתו • 'בחדרי' עם התיעוד ההיסטורי

היסטוריה: לאחר עשרים שנה הרבי מלויצק הסכים להדליק בציבור



היסטוריה בחצר חסידות לויצק בירושלים; לראשונה לאחר עשרים שנה מאז הוכתר לאדמו"ר, הדליק אמש (מוצ"ש) הרבי מלויצק את נרות החנוכה בפני קהל החסידים.

האדמו"ר היה מדליק בכל שנה בביתו ולראשונה נענה לבקשת החסידים, להדליק בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב שמואל הנביא בירושלים.



ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המנהג אצל אדמו"רי קרלין היה, שכן מדליקים בציבור, אחיו הרבי מקרלין היה מדליק בביתו והרשה שהציבור יגיע לביתו להדליק עוד בתקופת היותו גר ברחוב עזרא בירושלים, עד שביטל את המנהג בגלל הדוחק. גם אחיו, הרבי מלויצק שהוכתר לאדמו"ר אחריו, לא הדליק בציבור עד עתה.

השנה הרבי מלויצק נעתר לכך, עקב שכך נהגו האדמו"רים הקודמים מקרלין וכי הסיבה שאחיו הרבי מקרלין ביטל, הוא בגלל הדוחק שנוצר בחדר המדרגות בבנין בו התגורר, לכן הסכים הרבי להדליק יום אחד בבית המדרש.

כאמור, הרבי הדליק אמש לראשונה מזה עשרים שנה לעיני חסידיו ומעריציו בבית מדרשו בירושלים, כשמוזיקה מלווה את השירה, כמנהג בית קרלין בנר חמישי של חנוכה. האדמו"ר אף התנה כי המעמד יתקיים ללא תמונות.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד ממעמד ההדלקה.













הרבי מלויצק נר חנוכה הדלקה בציבור חסידות קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד