ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"אין מצב שהכותל המערבי אינו חלק מישראל"

כך אומרים בכירים אמריקאנים לקראת ביקורו של סגן הנשיא בסוף השבוע בישראל • הפלסטינים לעת עתה מחרימים את הביקור בשל ההכרה בירושלים כבירת ישראל

סגן הנשיא פנס. צילום: רויטרס
סגן הנשיא פנס. צילום: רויטרס



"טראמפ לא יכול לדמיין שהכותל המערבי אינו חלק מישראל", כך אמרו בכירים בממשל האמריקני, לקראת ביקורו של סגן הנשיא מייק פנס, בסוף השבוע בישראל.

הבכירים נשאלו האם סגן הנשיא יבקר בכותל המערבי כפי שעשה הנשיא דונלד טראמפ בביקורו ביוני, והאם זה יהיה ביקור רשמי, בניגוד לטראמפ, שהביקור שלו בכותל הוגדר כביקור פרטי.

"אנחנו לא יכולים לדמיין כל מצב שבו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל", אמר בכיר בממשל, ואישר כי הביקור של פנס יהיה רשמי. "אבל כמו שאמר הנשיא, הגבולות הספציפיים של הריבונות של ישראל יהיו חלק מהסכם הקבע".

ההצהרה ביום שישי, היתה הסימן הראשון שכל נשיא אמריקני מכיר בתביעת ישראל לשטחים שמעבר לקוי 67, כך מצוטט בכיר בבית הלבן.

סיורו של פנס באזור, יכלול שיחות עם מנהיגים מצריים וישראלים, כשהפלסטינים מחרימים את ביקורו, בעקבות הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל לפני כשבועיים.

גורמים רשמיים אמרו, כי פנס ילחץ על ישראל בכל הנוגע לתוכנית של ג'רארד קושנר, חתנו של טראמפ ויועץ מרכזי לנשיא, להחיות את המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים.

"סגן הנשיא יחזק את הודעתו הנועזת, האמיצה וההיסטורית של הנשיא בנוגע לירושלים", אמר אחד הבכירים. "כפי שאמר הנשיא, אנחנו נשארים מחויבים לתהליך השלום. אנחנו מבינים שהפלסטינים יזדקקו לתקופה של התרגלות למצב".
מייק פנס ביקור בישראל הכותל המערבי פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד