ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הערים החילוניות ממשיכות להתכונן לחוק המרכולים • עכשיו תורה של ראשון לציון

הפירצה קוראת? לאחר שעיריית גבעתיים מגבשת תיקון לחוק העזר העירוני, לפני שחוק המרכולים ייכנס לתוקף, ערים נוספות מבקשות לבצע את המחטף • כעת זו ראשון לציון • כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



האם חוק המרכולים מתגלה כלא יעיל? לאחר שהוא עבר בקריאה ראשונה בכנסת - הערים החילוניות הגדולות מבקשות לנצל את הזמן שנותר להעברתו של החוק בקריאה שלישית ולחוקק חוקי עזר שיתירו לפתוח בעירם בתי עסק רבים בעיצומה של השבת.

לאחר תל אביב וגבעתיים - מגיעה ראשון לציון. ליאל אבן זהר, חברת העירייה, מובילה יוזמה אנטי חרדית והיא קוראת ל"רוב החילוני בראשון לציון: תתעוררו!", לטענתה, "אני מאוד מכבדת את חבריי הדתיים, אבל תכף משנים לנו את הסטטוס קוו, ו"חוק המרכולים" יחול גם על עירנו".

לדבריה, "אם לא תתקיים בקרוב ישיבת מועצה דחופה בה נשנה את חוק העזר העירוני, כמו שעושה עיריית גבעתיים, יסגרו בשבת כל החנויות, בתי העסק, הקניונים, הבילויים והסרטים הפתוחים היום בעיר, כולל סופרמרקטים כדוגמת טיב טעם, בילויים כמו סינמה סיטי, וקניות כמו הום סנטר, אייס וכו'. אתם חושבים שאפשר להשאיר בעיר עוד דברים פתוחים חוץ מבתי כנסת ומסעדות? לשמור על הסטטוס קוו בעיר, שעד עתה השכילה לעשות זאת?".

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הודיעה עיריית גבעתיים כי לאור החקיקה הארצית המתגבשת בימים אלו, בנושא חוק המרכולים, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק יביא בפני מועצת העיר, במסגרת ישיבה מיוחדת, תיקון לחוק העזר העירוני העוסק בשעות פתיחתם וסגירתם של העסקים בעיר ויאפשר פתיחת עסקים ברחובות הראשיים של העיר בימי מנוחה.

קוניק, ראש עיריית גבעתיים אמר כי "חשוב לי להבהיר כי התיקון המוצע לחוק העזר הנו תולדה של מחשבה עמוקה, עדינה ומורכבת, של איזונים, שאנו מובילים במטרה אחת: לשמר את צביונה של העיר ולאפשר לכלל תושביה לחיות בתחומה בהתאם לדתם, אמונתם, צרכיהם וברצונותיהם, ברוח הסובלנות המאפיינת את העיר. אני בטוח כי כל תושבי העיר יברכו על עדכון החוק שנכתב בשם הפלורליזם הייחודי השורר בעירנו ובעיקר אני משוכנע תושבי עירנו יכבדו את השמירה המוקפדת על הסטטוס קוו בעיר".

רועי לחמנוביץ' מנכ"ל קואלציית שבת שוויון מסר בתגובה: "כאשר יגורנו בא. הערוץ לרמיסת השבת נפתח. ההתנהלות המנומנמת של הקואליציה בניסיון המאד קלוש למנוע ולבלום ניסיונות להפוך את השבת ליום מסחר יצרו מצב הפוך - מרוץ בשלטון המקומי לחוקק חוקים המתירים מסחר טרם כניסת חוק המרכולים לתוקף, היות וחוק המרכולים טרם אושר בשלוש קריאות".

"ראשונה ברמיסת השבת היא גבעתיים ואין כול סיבה שלא נהיה עתידים לצונאמי אנטי שבת, ועד ששר הפנים יעביר את החוק שלו בקריאה השלישית הוא יהיה בבחינת אות מתה". אומר לחמנוביץ ומסיים "אני מצפה מהמפלגות החרדיות והדתיות להשלים את המהלך במהירות. כרגע הנזק בחוק עולה על התועלת המועטה של החוק".
חוק המרכולים ראשון לציון חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד