י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • הממשלה אישרה: 7% חרדים בשירות הציבורי

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' בסוף השבוע, הממשלה אישרה בישיבתה הבוקר, את יוזמת 'דגל התורה' לייצוג הולם למגזר החרדי בשירות הציבורי

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



כפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את ההחלטה כי 7 אחוז מהמשרות בשרות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד. מהלך שקודם על ידי ח"כי 'דגל התורה' ובפרט על ידי ח"כ אורי מקלב.

ההצעה נועדה לעודד השתלבות חרדים במגזר הציבורי ולסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה וזאת לאחר שנחשף בתחקיר "בחדרי חרדים" כי למרות שחוק העדפה מתקנת עבר לפני למעלה משנה - הוא אינו מיושם בפועל בשטח

אחוז החרדים במגזר הציבורי נמוך ביותר ואינו משקף את מספרם בכלל האוכלוסייה. רבים מהם התלוננו בשנים האחרונות כי אינם מצליחים להתקבל לעבודות במגזר הציבורי וכי הופלו על רקע היותם חרדים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר הבוקר בתגובה לאישור התקנות בדבר ייצוג הולם של הציבור החרדי בשירות המדינה: "מדובר בתקנות מתבקשות שיובילו ליישום החוק שחוקקנו לאחרונה בנושא העדפה מתקנת לציבור החרדי."

"לאורך כל השנים לחמנו לאישור החוק הזה וכעת לאחר שלשמחתינו החוק אושר, הממשלה אישרה הבוקר את התקנות שיובילו ליישום החוק החשוב בפועל, כך שיתאפשר לחרדים רבים שמחפשים עבודה, סיכוי למצוא זאת בצורה ראויה". סיכם גפני בסיפוק.

מוביל המהלך ח"כ מקלב אמר הבוקר על החלטת הממשלה כי "הממשלה קיבלה היום החלטה חשובה, החלטה זו מתקבלת לאחר מאמצים ופעילות ענפה של יוזם חוק 'ייצוג הולם' והנציגות החרדית כדי להביא סוף להאפליה".

לדבריו, "מהיום עובד או עובדת חרדים כבר לא יהיו בתחתית הרשימה, פעולה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פעולות מול נציבות המדינה להפסקת הקיפוח ולאפשר לעובדים חרדים לקבל את הזכויות המגיעות להם ואת חלקם היחסי בין עובדי המדינה והמגזר הציבורי".

כמו"כ, מלשכת השר אריה דרעי נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "השר דרעי נלחם על ההחלטה בישיבת הממשלה וכי נוסח הצעת המחליטים גובש על ידי השר דרעי לאחר פגישה עם נציב שירות המדינה. כמו"כ, כל ההמלצות של השר - התקבלו במלואן".

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, בירכה את החלטת הממשלה לשריין לחרדים 7% מהתקנים החדשים בשירות הציבורי בשלוש השנים הקרובות ואמרה: "על שוויון לא מדברים, אלא פועלים להבטיח אותו ואם באמת רוצים שוויון, צריך לעגן אותו. אי אפשר לדבר כל הזמן על חשיבות השתלבות החרדים בחברה ובכלכלה בלי ליצור תשתיות לכך. מדובר במהפכה של ממש שתחייב את משרדי הממשלה לפעול באופן אקטיבי לייצוג הולם לחברה החרדית בשירות הציבורי. ייצוג שיש בו כדי לחולל שינוי ולהשפיע על מעמדם החברתי והכלכלי של חרדים בחברה ובשוק העבודה".

בהקשר זה, יש לציין כי המשרד לשוויון חברתי בהובלת השרה גמליאל מקדם שורה ארוכה של מיזמים מקוונים אשר מאפשרים הנגשת האקדמיה וכמו גם כלים תעסוקתיים לאוכלוסייה החרדית, זאת במטרה לקדם שילובם בחברה ובכלכלה בישראל. כך למשל, מובילה השרה גמליאל את מערך הקורסים האקדמיים המקוונים אשר מאפשר לציבור הישראלי ללמוד לימודים אקדמיים מבלי לנכוח פיזית בשיעורים, וכמו גם, מערך מקוון ללימוד אנגלית לחרדים.

גם ‏בדיוני התקציב הבוקר בעיריית ירושלים דרש יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר, ליישם גם בעירייה את החלטת הממשלה שנחשפה ב'בחדרי חרדים', שלפחות 7 אחוז מעובדי העירייה יהיו חרדים. ההצעה התקבלה בהבנה והסכמה.
עובדים חרדים שירות המדינה תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד