ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הזהרו: חנוכיה בצורה לא בטיחותית כמעט גרמה לאסון

"אני יכול להגיד בוודאות, הצבת החנוכיה בצורה לא בטוחה וראויה, כמעט שגרמה לאסון כבד בנפש ורכוש" כך אמר קצין הכבאות לאחר שחקר אירוע שריפה שפרצה כתוצאה מחנוכיה שלא הוצבה בצורה בטיחותית

צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים
צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים





אמש (מוצאי שבת) פרצה שריפה גדולה בבניין ברחוב רינה ניקובה שבשכונת פסגת זאב בירושלים.

למקום הוזעקו והגיעו תוך זמן קצר, צוותי כיבוי רבים. לוחמי האש אשר חשו למקום, הבחינו בשריפה שמתפתחת בקומה השנייה של הבניין ובעשן שחור, סמיך ורעיל מאוד, האופף את כל הבניין. כתוצאה מהשריפה והעשן הרעיל והכבד, דיירים רבים נלכדו בבניין והיו בסכנת חיים מיידית.

לוחמי האש, חדרו אל הבניין הבוער אפוף העשן והחום הכבד, חילצו מתוכו לכודים רבים, בהם אנשים מבוגרים וילדים, כיבו את השריפה בקומה השניה, מנעו את התפשטות האש לכלל הבניין, ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו.

כמו כן, מספר דיירים אשר שאפו עשן ונפצעו כתוצאה מהשריפה, טופלו במקום על ידי חובשי איחוד הצלה ובהמשך פונו על ידי מד"א לבית החולים במצב קל עד בינוני.

צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

מחקירה שבוצעה במקום, ע"י חוקרי כבאות והצלה תחנת ירושלים, עולה כי השריפה החלה בעקבות הנחת חנוכיה בצורה לא בטוחה, סמוך לחומרים דליקים, דבר שגרם בסופו של דבר לשריפה הגדולה, ללכודים ולנפגעים.

צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

"השריפה אתמול בה נפגעו מספר אזרחים ובניין מגורים ניזוק ממנה, נגרמה על ידי הנחת חנוכיה בצורה לא בטיחותית סמוך לריהוט וחומרים דליקים" אמר רשף רוני חזות, קצין כבאות והצלה וחוקר דליקות שחקר את האירוע. "כתוצאה מכך, האש מ-נרות החנוכה, התפשטה במהירות רבה אל הריהוט ומשם לשאר הבית והבניין. שריפה זו יכולה הייתה להימנע בקלות אילו הייתה הקפדה על הוראות הבטיחות של הדלקת והצבת חנוכיות".

צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

הקצין הוסיף "אני יכול להגיד בוודאות, הצבת החנוכיה בצורה לא בטוחה וראויה, כמעט שגרמה לאסון כבד בנפש ורכוש, ואלמלא תגובתם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, האירוע היה נגמר בצורה קשה מאוד" אמר. "אני פונה לציבור ומבקש: הקפידו על כל הוראות הבטיחות באש, והקפדה יתרה על הוראות הבטיחות בעת הדלקת נרות חנוכה שבת וחג. בחג החנוכה השנה, אנו עדים בכבאות והצלה לישראל למספר רב של שריפות בחלקן עם נפגעים, והכל כתוצאה מהדלקה, הצבה או שימוש לא נכון בחנוכיות".



נרות חנוכה פסגת זאב שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד