י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ממשל טראמפ שוקל למנוע מכירת מטוסים לאיראן; חושש שישמשו להעברת תחמושת לסוריה

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הממשל עשוי למנוע מכירה של מאות מטוסי בואינג ואיירבוס לאיראן. עד אמצע ינואר טראמפ צריך להחליט אם להאריך את הקלת הסנקציות על איראן

  • כ"ט כסלו התשע"ח
דונלד טראמפ. צילום: פלאש 90
דונלד טראמפ. צילום: פלאש 90



ממשל טראמפ שוקל למנוע מבואינג ואיירבוס למכור מאות מטוסי נוסעים לחברות התעופה האיראניות. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום שישי כי אף שהאפשרויות השונות עדיין לא הוצגו בפניו של הנשיא דונלד טראמפ, הן צפויות לכלול איסור על מכירת המטוסים, הטלת מגבלות שיכולות לעצור משלוחים של מטוסים או האטה של אישורי העסקות. הסיבה: הממשל האמריקאי מודאג מכך שהאיראנים עלולים להשתמש במטוסים כדי לשלוח כלי נשק ואנשי צבא לסוריה.

בואינג ואיירבוס אמורות למכור כמעט 300 מטוסים לחברות תעופה איראניות. העסקות האלה התאפשרו בעקבות הסכם המעצמות עם איראן ב-2015, אבל תלויות באישור משרד האוצר האמריקאי. הסכם הגרעין אוסר על איראן לפתח נשק גרעיני בתמורה להקלת הסנקציות.

טראמפ התנער מהסכם הגרעין באוקטובר, אף שאינו נסוג ממנו. הוא צריך להחליט עד אמצע ינואר אם להאריך את הקלת הסנקציות על איראן. הוא צפוי לומר פעם נוספת כי טהראן אינה עומדת בהסכם.

בואינג ו-GE הן שתיים מהחברות האמריקאיות הגדולות שמעוניינות לעשות עסקים עם איראן. איירבוס, שהמטה שלה נמצא בצרפת, עלולה גם היא להיות מושפעת מאיסור על עסקים עם איראן.
דונלד טראמפ בואינג איירבוס מכירת מטוסים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד