י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נס החנוכה שלי: 40 שנה אחרי נודעתי לטרגדיה המחרידה

אך לפני כמה חודשים הוא נישא לרעייתו זהבי, אך רק 40 שנה אחרי הטרגדיה המחרידה שאירעה בחנוכה, הוא נחשף לטרגדיה העצובה שמלווה את משפחת חמיו, ועלה לראשונה לקברם של זקניו ודודיו שלא זכה להכיר • טור דומע

נס החנוכה שלי: 40 שנה אחרי נודעתי לטרגדיה המחרידה



נס חנוכה של המשפחה שלי; נר רביעי של חנוכה לפני 40 שנה (בשנת תשל"ח), סבא שלי הרב הצדיק רבי בנימין כהן זצ"ל, הדליק נר רביעי של חנוכה בביתו יחד עם חמשת ילדיו הקטנים. לאחר ההדלקה עלו כל בני המשפחה, ההורים והילדים הקטנים לרכב הפרטי של האבא, חגרו כחוק ויצאו מביתם הצנוע ברח' רוזנהיים בבני ברק לירושלים - לחגוג ערב לביבות אצל הסבא.

שירי חנוכה כנראה נשמעו ברקע, כשלפתע בירידות לכיוון ירושלים, משאית שנסעה מכיוון ירושלים סטתה מהנתיב, עברה לנתיב הנגדי והנורא מכל קרה - היא נכנסה חזיתית ברכב המשפחתי - הנהג ככל הנראה היה שיכור. הרכב עף לצידי הכביש והתגלגל לוואדי.

כוחות ההצלה והחילוץ שחשו למקום מכל עבר, כדי להציל אולי את חיי המשפחה - גילו לחרדתם, רכב מרוסק לחלוטין ובו ששה גופות מרוסקות - משפחה שלמה שהתרסקה למוות.

במושב הנהג, ישב האב במושב הסמוך לו, ישבה האם ומאחור ישבו הילדים הקטנים. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותם של ההורים במקום. לאחר מכן עברו לילדים שישבו מאחור, קבעו מוות על הילד איתמר בן ה-3, יחיאל מיכל בן ה-7 ועל שמואל בן ה-10, הילדה זהבה בת ה-11 נפצעה אנושות ונפטרה שעות לאחר מכן בבית החולים.

לפתע, בכי חרישי של תינוק נשמע בוקע מתוך התופת, כונני ההצלה שחיפשו אחר הקול, גילו פעוט בן חצי שנה מחובק בזרועות אמו, שזה עתה עלתה בסערה השמימה. למרבה הנס התינוק ניצל ושרד את התאונה ללא כל פגע. כוחות ההצלה טיפלו בו והעבירו אותו לידי המשפחה נצר יחיד למשפחה שלמה שנקטפה בדמי ימיה.

לאחר לוויה רווית כאב ובכי תמרורים, המשפחה כולה נקברה בהר המנוחות בקבר אחים ענק - ההורים וילדיהם.

בזמן ההלוויה שכחו אולי, שהילד בן החצי שנה - הקדיש היחיד של המשפחה הוא כהן והמשפחה נקברה במקום שכיום כהן לא יכול לגשת להגיד קדיש על קבר הוריו ואחיו.

היום, 40 שנה אחרי התאונה הקטלנית, עליתי עם אשתי, בתו הבכורה של אותו תינוק יחיד שניצל מהתופת - הרה"צ רבי אורי לייב הכהן (רוזנבוים), הקדיש היחיד למצבה הענקית של המשפחה, תחתיה טמונים סבא, סבתא ו-4 דודים שלא זכיתי להכיר.

שנה שעברה עדיין לא הייתי נכד ולא היה מי מהצאצאים שפקד את הקבר ביום היאר-צייט (מה לכהן בבית הקברות), אבל בל"נ מהשנה אשתדל להיות נכד טוב ולהעלות לפקוד את קבר המשפחה. ואתם משפחה יקרה שלי שם למעלה אני מבקש שתיהיו מליצי יושר עלינו, על כל המשפחה ועל כל עם ישראל שלא נדע עוד צער.

ציקי בקבר האחים של זקניו ודודיו, שלא זכה להכיר



נס חנוכה ציקי פרנקל בנימין כהן טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד