כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בעקבות התיעוד ב'בחדרי': מכתב חריף לח"כים החרדים

מאבק השבת: מחאה חריפה נגד הח"כים החרדים בשל חילול השבת המתמשך ובעקבות סדרת התיעודים שפורסמו ב'בחדרי'; "כיצד נוכל להחשות ולפטור עצמנו מחובתנו למחות"

מחאה על חילול שבת. צילום אילסטרציה: פלאש 90
מחאה על חילול שבת. צילום אילסטרציה: פלאש 90 צילום: פלאש 90



הרב יוסף רוזנפלד יו"ר הוועדה למען השבת בירושלים שיגר מכתב חריף לחברי הכנסת מסיעות ש"ס 'יהדות התורה' ו'הבית היהודי': "כיצד נוכל להחשות ולפטור עצמנו מחובתנו למחות".

לאחר שבמשך שבועות רבים 'בחדרי חרדים' חושף תיעודי וידאו שצולמו על ידי נכרי מעבודות 'רכבת ישראל' בשבת, ולאחר שחברי הכנסת ממלאים את פיהם מים למרות רמיסת השבת.

הרב יוסף רוזנפלד יו"ר הוועדה למען השבת בירושלים שיגר מכתב חריף לחברי הכנסת מסיעות ש"ס יהדות התורה והבית היהודי.

בראשית דבריו כתב רוזנפלד: "כמי שמלא הערכה למאמציכם למען חיזוק שמירת השבת, פונה אני אליכם מלב כואב כדי להעיר את תשומת לבכם על הצורך הבוער להשלים בדחיפות את משימותיכם, הן בעניין חוק המרכולים והן בנושא עבודות הרכבת בשבת, בטרם יהיה מאוחר".

רוזנפלד מתייחס לחוק המרכולים שעבר בקריאה ראשונה וטוען כי הוא לא נותן מענה אמיתי: "אתחיל בחוק המרכולים. כפי שידוע לכם, החוק במתכונתו הנוכחית, דהיינו ללא החלה רטרואקטיבית, אינו נותן מענה הולם לבעיה שבגינה עלה החוק לסדר היום, והיא חילולי השבת בפרהסיה שבחסות עיריית תל-אביב".

לדבריו, ראשית, חלוקה זו של איפה ואיפה, מעלה שאלה גדולה על העברת החוק ברמה המשפטית. שנית, שימו לב לגל ניסיונות החקיקה של ראשי ערים חילוניים, שמבקשים לנצל את חלון הזמן שנוצר עד להעברת החוק בקריאה שנייה ושלישית, ולהעביר שינויים בחוקי העזר, כך שהם יוכלו להתיר פתיחת עסקים בשבת רח"ל".

בהמשך הביא במכתבו לח"כים כי "מי שהתחיל בכך היה ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק. המשיכו בכך חברי עיריות מראשון לציון, רמת גן ועוד, ומי יודע לאן זה עוד יתגלגל. כיו"ר הועדה למען השבת בירושלים, חרד אני לגורלה של שמירת השבת בפרהסיה של ירושלים עיר הקודש, וחושש אני שגם בירושלים, בה ישנה הידרדרות בלתי פוסקת בשמירת השבת בפרהסיה העירונית – עלולים להיגרר לגל חקיקה מסוכן זה, כשבחסות חוק המרכולים עוד יגנו חוקית על המשך פתיחת העסקים בשבת".

הרב רוזנפלד מתייחס לתיעודים שפורסמו ב'בחדרי חרדים': "כמו כן, אבקש לעורר על המשך רמיסת השבת באופן בוטה על ידי רכבת ישראל, כשבשבועות האחרונים, מאז התפטרותו המבורכת של הרב יעקב ליצמן ממשרד הבריאות, אין פוצה ואין אפילו קול מחאה בעיתונות החרדית. כלפי חוץ נראה כביכול הותרה הרצועה והרכבת אכן עושה ככל העולה על רוחה. האם נעשינו אדישים לזעקת השבת? האם כבר לא אכפת לנו מכבודה המחולל בראש כל חוצות?".

"בשבועות האחרונים פורסמו תיעודי וידאו שצילם נוכרי ממוקדי חילולי השבת של רכבת ישראל, ביניהם גם באזור ירושלים, ואף שוחחתי עם הנוכרי ווידאתי את מהימנות התיעוד. והלב מתפלץ נוכח העבודות המסיביות המבוצעות בעיצומה של השבת, וכיצד נוכל להחשות ולפטור עצמנו מחובתנו כלפי שמיא, הן במחאה רבתי שתבטא את הזעזוע שלנו מחילולי השבת הנוראים, ובוודאי בפעילות הפרלמנטרית למניעת מתן היתרי עבודה שלא באישור הרה"ר", הוסיף.





חילול שבת יהדות התורה שס הבית היהודי יוסף רוזנפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד