כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נס חנוכה: "חזרנו מסבתא ואז שמענו פיצוץ"

מעל 100 רקטות שוגרו לשטח מדינת ישראל מאז הסתיים מבצע 'צוק איתן', כ-20 רק בשבועיים האחרונים, ולתושבי העוטף פקעה הסבלנות; "ברור לאן זה הולך, כל הדרכים מובילות ל'צוק איתן 2'" • צה"ל תקף הלילה בתגובה לשיגור שלוש הרקטות

רקטה. צילום: Almog Sugavker/FLASH90
רקטה. צילום: Almog Sugavker/FLASH90



בתגובה לירי הרקטה אמש (ראשון) מרצועת עזה, צה"ל תקף הלילה (שני) באמצעות מטוסי קרב של חיל-האוויר מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה המשמש כאתר אימונים. באתר הותקפו שש מטרות שונות ובהם מבנים ותשתיות טרור.

התקיפה בוצעה כאמור, בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי עוטף עזה בשעות הערב. הרקטה ששוגרה פגעה ישירות בבית משפחת דותן המתגוררת ביישוב נתיב העשרה.

בחסדי שמים ניצלו בני המשפחה, שהספיקו להמלט לחדר הממוגן. בראיון אמש ל'חדשות 2' סיפרו: "הלכנו לסבתא שלנו להדלקת נר וחמש דקות אחרי שחזרנו התחילה אזעקת 'צבע אדום'", תיארה נויה דותן בת ה-14 בריאיון ל'חדשות 2 Online'. "התחלנו לרוץ אבל לא הספקנו להגיע ואז שמענו את הפיצוץ. הרגשנו פחד והלם, אבל בסוף מתרגלים לזה, כולם חוזרים לשגרה והכל עובר".

"זה ברור לאן כל המצב הזה הולך, זו התחושה שלי. כל הדרכים מובילות ל'צוק איתן' 2", סיפר אמש שייקה שקד, תושב אחד הישובים שבשטחו התפוצצה רקטה, לאתר ynet.

לדברי שקד: "יש פה מתיחת קבועה ומרוץ מתמשך אחר המנהרות. אנחנו רוצים למנוע, והם ממשיכים לחפור. במקביל, יש את הטפטופים וזה דבר לא מקובל. אני רוצה לראות מה היה קורה אילו היו טפטופי טילים בתל אביב. זה היה נסבל? ממש לא. לא מקובל עלינו המצב הזה". אמר שקד לאתר ynet.

כזכור, אמש דווח על אזעקת צבע אדום שהופעלה בשעות הערב (ראשון) במועצה אזורית חוף אשקלון לאחר שרקטות שוגרו מעזה לעבר ישראל. רקטה אחת התפוצה ביישוב נתיב העשרה בעוטף עזה.

בחסדי שמים לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית ולרכב. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים לעבר ישראל, שניים מהרקטות נחתו בשטח ישראל ואחת ברצועת עזה.

"נשמעה אזעקה במועצה אזורית חוף אשקלון, והייתה נפילה אחת באחד הישובים" נמסר מדוברות המועצה האיזורית חוף אשקלון. מספר בני אדם לקו בחרדה בעקבות האזעקה והפיצוץ שנשמע. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר בתגובה לירי הרקטה: "הערב, שוב אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה והפעם יש גם נזק לבתי תושבים וב"ה אין פגיעה בגוף ובנפש. אנו מצפים ודורשים כי כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה ויבהירו לטרוריסטים כי מדינת ישראל נחושה שלא לאפשר את המשך הירי. אנחנו לא מוכנים שמצב החירום יהפוך לשגרת חיינו ושבים ואומרים בשפה ברורה שאנו חזקים ונחושים ומחזקים את כוחות הביטחון".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון: "'הטיפטוף' הוא לא מצב נורמאלי. אנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום . משחקי הכוחות בן חמאס לשאר האירגונים הוא לא מעניננו. החמאס הוא הריבון בעזה והוא נושא באחריות ואיתו צריך להתחשבן".
רקטות נס צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד