י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חנוכה במוזיאון ישראל: באוסף המוזיאון כאלף חנוכיות

אם אתם מחפשים אטרקציה לחנוכה - כזו שלא תעלה כסף, יש לכם את מוזיאון ישראל • במוזיאון מוצג אוסף נדיר של חנוכיות ובחלק מהשעות יינתנו אף הסברים על החנוכיות העתיקות

חנוכיה, באדיבות מוזיאון ישראל
חנוכיה, באדיבות מוזיאון ישראל



אוסף נדיר של חנוכיות מכל תפוצות ישראל ממתין למבקרים בחנוכה במוזיאון ישראל בירושלים.

כל חנוכיה וסיפורה. השנה במהלך ימי החנוכה, בין השעות 11:00 ועד 13:00, יינתנו הסברים מאירים מפי מדריכים במוזיאון אשר יספרו את סיפור החפצים השונים ליד מוצגים הקשורים בחנוכה. במהלך הביקור באגף לאמנות יהודית במוזיאון ניתן להתחקות בקלות רבה בעקבותיה של מנורת המקדש מבזיזתה בימי חורבן הבית השני, דרך הצבתה בשער טיטוס ועד להפיכתה לסמל יהודי מוכר. מנורת המקדש, מנורת שבעת הקנים, נוכחת ביצירות רבות לאורך כל הדורות מאז בזיזתה בחורבן הבית השני ועד לקביעתה כסמלה של המדינה היהודית. מנורת המקדש אף מופיעה על גבי מטבעות מתקופת החשמונאים.

תצוגת החנוכיות במוזיאון היא הגדולה והמרשימה בתחום. באוסף המוזיאון כאלף חנוכיות. באגף לאומנות ותרבות יהודית מוצגים למעלה ממאה וחמישים דגמים שונים של חנוכיות, כשרות להדלקה, מכל קהילות וגלויות ישראל.

במוזיאון מוצגות בימים אלה שורה של תערוכות ובהן "ירושלים של פרטים" המבוססת על מחקרו של האדריכל דוד קרואינקר. התערוכה מזמינה את המבקר בה להיחשף אל העיר ירושלים, ו"לוקחת" את המבקר למסע אל ההיסטוריה והסיפורים מאחורי טקסטים החקוקים באבן, אלמנטים השזורים בקישוטים בתוך מבנים, עבודות ברזל המאפיינות תרבויות ספציפיות, סמלים הטבועים על דלתות ועוד.

בימי החנוכה הכניסה לילדים חינם אין כסף וזאת בחסות הרשות לפיתוח ירושלים. בין הפעילויות המגוונות המצפות לילדים ובני הנוער – חידת חנוכה – משימה לחג האורים.
מוזיאון ישראל חנוכיות אוסף חנוכה בילוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד