כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיווח: אובמה התעלם מחיזבאללה כדי לרצות את האיראנים

שנה לאחר שעזב את הבית הלבן, מדווח כי בשל נחישותו להשיג את הסכם הגרעין עם האיראנים, זנח אובמה מבצע לעצירת סחר בסמים בהיקף אדיר, שבוצע על ידי חיזבאללה בגיבוי איראני

ברק אובמה. צילום: pixabay
ברק אובמה. צילום: pixabay צילום: pixabay



בנחישותו להשיג עסקה גרעינית עם איראן, ממשל אובמה מנע אכיפת חוק, שמטרתו סחר בסמים על ידי ארגון הטרור "חיזבאללה" בגיבוי איראני, תוך כדי שהיבוא של סם הקוקאין לארצות הברית המשיך ללא הפסקה, כך מדווח אתר 'פוליטיקו'.

המבצע שכונה "פרויקט קסנדרה", התחיל ב-2008, לאחר שמנהל אכיפת הסמים צבר ראיות לכך שחיזבאללה הפך את עצמו מארגון צבאי ופוליטי ממוקד במזרח תיכון לארגון פשע בינלאומי, חוקרים אמריקאיים חשדו כי חיזבאללה מגלגל מיליארד דולר בשנה מסמים וסחר בנשק, הלבנת הון ופעילויות פליליות אחרות.

במהלך שמונה השנים האחרונות ביצעו האמריקאים האזנות סתר, במבצעים סמויים וגלויים כדי למפות את הרשתות הבלתי חוקיות של חיזבאללה, בסיוע 30 סוכנויות ביטחון אמריקניות וסוכניות זרות.

הם עקבו אחר משלוחי קוקאין, חלקם מאמריקה הלטינית למערב אפריקה, לאירופה, למזרח התיכון, ואחרים, דרך ונצואלה ומקסיקו לארצות הברית. הם עקבו אחר המזומנים שהולבנו על ידי רכישת מכוניות אמריקאיות ומשלוחן לאפריקה. ובסיועם של כמה עדים מרכזיים ששיתפו פעולה איתם, כשהכל מארגן החיזבאללה בשיתוף עם איראן.

כאן ממשל אובמה החליט לעצור את המבצע. על פי הדיווח ב'פוליטיקו', ככל שהמבצע נכנס ליישורת האחרונה שלו, אנשים בממשלו של אובמה חסמו כל דרך להתקדם איתו, וכאשר מנהלי המבצע ביקשו אישור לחקירות משמעותיות, תביעות, מעצרים וסנקציות כלכליות, פקידי משרד המשפטים והאוצר לא אישרו, או התעלמו ודחו את בקשותיהם.

משרד המשפטים דחה את בקשותיהם של החוקרים ושל רשויות אחרות להגיש כתבי אישום נגד חשודים מרכזיים, לדוגמא שליח בכיר של חיזבאללה לאיראן, בנק לבנוני שהלבין כביכול מיליארדים ברווחי הסמים, וחשוד מרכזי איראני. מחלקת המדינה דחתה כאמור, בקשות לעצור אותם, מאחר ואובמה לא רצה לפגוע במאמצים שהפעיל כדי להביא לחתימת הסכם הגרעין עם איראן.
ברק אובמה הסכם הגרעין חיזבאללה איראן פוליטיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד