י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המטבעות העתיקים של ג'רוזלם אסטייטס

במתחם שנלר מוקמת בימים אלו שכונת מגורים חדשה. בכדי לשמר את אופי המתחם - לכל בניין מוצמד מטבע עתיק של ג'רוזלם אסטייטס וזהו שמו • הבניין הראשון ייקרא 'כרכוב'

מטבע הכרכוב, צילום: יח"צ
מטבע הכרכוב, צילום: יח"צ



במקביל להתקדמות הבנייה בפרויקט ג’רוזלם אסטייטס המרהיב בירושלים, קומפלקס המגורים החדשני והמודרני במתחם שנלר, נעשתה חשיבה יצירתית ומאמץ מיוחד גם בשימור אופי המתחם הישן, וטיפחו ההקשר הרציף להיסטוריה בת אלפי השנים של ירושלים עיר הקודש.

כחלק מהקריאטיביות המשובחת של הפרויקט, מותגו הבניינים. כל אחד והמטבע העתיק המיוחד שלו, על שמו והמוטיב הייחודי המוטבע עליו. מדובר במטבעות יהודיים עתיקים מתקופת סוף בית שני ובר כוכבא.

ארבעת הבניינים הראשונים (מתוך 13) שהם חלק מהשלב הראשון בפרויקט הם: בניין 2 המכונה 'הכד'; בניין 3 המכונה 'הדקל'; בניין 12 המכונה 'הנבל' ובנין 13 המכונה 'הגביע'. השמות והמוטיבים מלווים את הבניינים כבר מתהליך השיווק ועד לעיצוב הלובאים בפועל. הם מוסיפים נופך היסטורי ייחודי לפאר העכשווי הנבנה והולך במתחם שנלר.



ואכן, מטבעות עתיקים הם הכלים האותנטיים ביותר שקיימים כיום, והם מתוארכים עם כיתובים בכתב עברי קדום ועליהם סמלים ומוטיבים יהודיים עתיקים של אותה תקופה.

"ההיסטוריה הירושלמית העתיקה מימי בית שני ולאחריו, קמה לתחייה מתוך המוטיבים, הכיתובים והתאריכים המוטבעים על המטבעות, ומובילה אותנו אחורה ומוכיחה את הקשר היהודי המרגש מירושלים של ימינו והבנייה החדשה בה, לאותה העיר של ימי בית שני מלאי ההוד", מסבירים בחברה הירושלמית.

המטבע שמייחד את בניין 1 המהודר ב-Jerusalem Estates, הוא ה"כרכוב" המתוארך לתקופת בר כוכבא. במטבע מתואר מבנה ארכיטקטוני עם כרכוב. .

המטבעות העתיקים, צילום: יח"צ











מתחם שנלר מטבעות עתיקים כרכוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד