י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חב"ד נגד גור: "חשש ממשי לחגיגת שחיתות"

לבית המשפט הוגשה בשבוע שעבר עתירה מנהלית נוספת נגד ועדת ההקצאות של עיריית בני ברק. הפעם, על ידי ניידות חב"ד בע"מ, באמצעות עורכי הדין עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור & גרינשטיין: "חשש ממשי לחגיגה של שחיתות ציבורית"

בניין עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90
בניין עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



עתירה נוספת נגד עיריית בני ברק - ביהמ"ש נתן צו ביניים: לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (שני) עתירה מנהלית נוספת נגד ועדת ההקצאות של עיריית בני ברק. הפעם, על ידי ניידות חב"ד בע"מ, באמצעות עורכי הדין עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור & גרינשטיין. "חשש ממשי לחגיגה של שחיתות ציבורית" נטען.

בעתירה שהוגשה נגד העירייה, ועדת ההקצאות, אלי דדון סגן רה"ע, אריק אדלר הגזבר, וכן נגד 7 עמותות, נטען כי עיריית בני ברק מנהלת הליכי הקצאה שלא כדין "בחוסר סבירות היורד לשורש ההחלטה, ועל כך דינם בטלות" נכתב בבקשה לצו ביניים - כי עד לסיום הדיון בעתירה, לא יוקצו השטחים ל-7 העמותות נשואות העתירה.

"ניידות חב"ד" הינה עמותה שנוסדה לפני כ-50 שנה בעידודו של הרבי מליובוויטש זצ"ל במטרה לחזק את הזהות היהודית בעם ולפעול לקירוב לבבות ואחדות בין כל קצוות החברה. מרכז 'אור החסידות' הוקם ב-2008 ע"י ניידות חב"ד ומפעילה בית כנסת, מדרשייה לנשים ומסייעת לתושבי הסביבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט קובי ורדי קיבל הבוקר (שני) את הבקשה לצו ביניים למשך שבוע וחצי. "עד למתן החלטה אחרת, יוקפא המצב כפי שהוא היום ולא יבוצעו פעולות למימוש ההקצאות" כתב בית המשפט לעניינים מנהליים. זאת, באשר להקצאות עבור עמותת 'ישיבת אמרי אמת דחסידי גור', עמותת יד לאחים, שיח ודעת, חסדי ציון ובנימין בני ברק, תפארת יש בני ברק, תורת המשכן בני ברק וטובו מיזם.

מגישי העתירה מגוללשים שורה ארוכה של טענות שפורסמו זה מכבר בכתבות ב'בחדרי חרדים' במספר עתירות מנהליות שהוגשו נגד עיריית בני ברק בחשד לשחיתות במהלך הקצאת קרקעות למוסדות בעיר. "קיים חשש ממשי וכבד לניגוד עיניינים או משוא פנים בהקצאה למשיבות ו/או למי מהן וחשש ממשי לחגיגה של שחיתות ציבורית, אשר הסבה נזק ישיר למבקשת בפרט ולעיר בני ברק בכלל" כתבו העותרים.

כפי שנטען גם בעתירות הקודמות, ילדי וחתני אברהם דדון - אחיו של סגן ראש העיר, קיבלו הקצאות ביד רחבה, כאשר 5 עמותות הוקמו כולן באותו יום אצל אותו עורך דין - וכולן קיבלו הקצאות. כך גם נטען כי יגאל גואטה גיסו אלי דדון, וכן אחיו של דדון קיבלו אף הם הקצאות.

כך נטען גם כי גזבר העירייה אריק אדלר, חבר ועדת ההקצאות פועל להקצאה של 800 מ"ר לעמותת 'יד לאחים' של גיסו הרב יוסף גנץ. הקצאות נוספות שנטען שהן אינן כשרות, 'טובו מיזם' ו'אוצר ערכי החסידות' של שלמה קפילוביץ מקורבו של ראש העיר. לגבי עמותת 'שיח ועדת' נטען כי הוקמה "אד הוק לשם קבלת הקצאה, ללא שום רקע של פעילות".

ממעקב 'בחדרי חרדים' עולה כי זו העתירה המנהלתית הרביעות אשר תלוייה ועומדת. עתירה של חניכי הישיבות בע"מ, ישיבה וכולל חיי עולם וקרן גפן ישראל בע"מ. העתירה של מוסדות אור דוד בראשות הרב דניאל זר, נמשכה ובוטלה כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר ששר הפנים דרעי התערב והביא להסכמה בין הצדדים.

בשיחה עם עו"ד דוד דרור מטעם העותרת נמסר ל'בחדרי' כי "החלטת כב' השופט קובי ורדי ליתן צווי מניעה גורפים במעמד צד אחד מדברת בעד עצמה ומרמזת מה עמדתו הלכאורית של ביהמ"ש ביחס לסיכוייה הגבוהים של העתירה".

מעיריית בני ברק נמסר כי "לעירייה לא הגיעה שום הודעה על הגשת עתירה ולא העתק מעתירה". מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים, הוסיף ל'בחדרי' כי "היו עתירות בעבר של גורמים אחרים שהוגשו ונדחו, ולכן עצם הגשת עתירה עדיין איננה אומרת מאומה על צדקת טענות הפונה".
עתירה מנהלית עיריית בני ברק ועדת הקצאות ניידות חבד גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד