כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

היוצר היהודי החשוב ב-40 שנה חושף הכל בפעם הראשונה מול מצלמה

איך החלה מכונת הלהיטים והיצירות לעבוד: התיישבנו לשיחת עומק, מרתקת ומהותית לכל חובב מוזיקה חסידית, עם היוצר הכי חשוב ב-40 שנים האחרונות • למי הוא מלחין בחינם, מי המלחין שהוא מעריץ ועוד. בימים ההם, יוסי גרין מדבר - פרק א' • צפו

היוצר היהודי החשוב ב-40 שנה חושף הכל בפעם הראשונה מול מצלמה
יח"צ



בעולם בו רבו הקלישאות, וכל נער הופך בן לילה לזמר עולמי, קצת מסובך יהיה להעניק לאדם תואר של כבוד, ולשכנע שאכן מדובר במשהו אמיתי. אבל המוזיקאי, המלחין והיוצר יוסי גרין זכה זה מכבר ובזכות לאחד התארים הנכונים והמחייבים - גדול המלחינים בדורנו.

גרין, 63, נולד וגדל בבני ברק, ובצעירותו היגר לארצות הברית, שם גר ופועל כיום. חייו המוזיקליים שזורים מעשה אמן בהתפתחותה של תעשיית המוזיקה החסידית, עליה הוא חתום - יותר מכל אדם אחר.

הוא חתום על סוללת שירים מופלאה, שחלקם הפכו לנכס צאן ברזל, כאלה שיישארו איתנו לעד. טעימה חלקית: "אדרבה" "תניא" "אמת" "יחיד ורבים", "דדא ביה", "חוקותיה במרה", "וארשתיך", "שלוחים", "ומי יתן", "ענווים", "עוד ישבו", "ניסים", "ספור הכוכבים", "על חומותייך" ו"ידיד", "קנא לשמך" והרשימה עוד ארוכה ארוכה.



כשאנחנו מכתירים אותו בתואר שבכותרת הוא מגיב, "אני לא אוהב את ההכרזות הללו", הוא אומר בראיון חגיגי ל'בחדרי חרדים'. "אני אפילו מפחד מהן", הוא אומר בצניעות. האיש שהלחין מאות שירים אומר שמחשבתו נטועה בלחנים שטרם כתב. הוא מתייחס למלחין פינקי וועבר: "אני מעריץ שלו, והוא מעריץ שלי. שנינו עובדים בצורה דומה: מתבוננים בטקסט - ומלחינים אותו".

הוא לא חושש ממלחינים אחרים בשוק. "יש מקום לכולם", אומר גרין. "ובכלל, אין תחרות לשיר טוב. לשירים לא טובים יש תחרות רבה. הלחנתי הרבה שירים, שחלקם הצליחו, אבל חלק מהם, כשכתבו והוצעו לזמרים, כמו "תניא", לא נחטפו ברגע הראשון. 3 שנים זה היה אצלי, כי אנשים לא הבינו את מהות היצירה -זה שיר או תפילה?".

"יש זמרים שאני יודע שאין להם כסף, ואני מביא להם לחנים בחינם. לא לכולם - פראייר אני לא, הוא אומר בחיוך. "אני מגיע לארץ למרות שאני יכול לשלוח את הלחנים באמצעות הרשת, מכיוון שכשאני בישראל אני חי בעולם אחר. השעות שונות, יש לי הרבה יותר זמן פנוי. אני ב'לה לה לנד'. זה משחרר. אפילו עכשיו כתבתי לחנים משובחים".

הוא מספר על הלחן הראשון שלו - "קול ברמה נשמע", ומספר על שיתוף הפעולה עם מנצחה של להקת 'פרחי לונדון', המוזיקאי יגאל צאליק. "הוא הרב'ה שלי", הוא אומר בהערצה. "זה שיר שלא הבנתי כמה הוא טוב, עד שצאליק נדלק עליו".,
יוסי גרין לחנים מהפכת המוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד