ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

קופיקס זונחת את רעיון המחיר האחיד: משיקה מוצרים במחירי שיא של 12-8 שקלים

המוצרים המקוריים יימכרו שוב ב-5 שקלים. המנכ"ל יקי ודמני: "התוכנית האסטרטגית שלנו תביא את החברה למקום יותר גבוה ממה שהיא היתה בו"

קופיקס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
קופיקס. צילום: יונתן זינדל פלאש 90





"לאור בקשת הצרכנים המוצרים המקוריים של קופיקס יימכרו במחיר אחיד של 5 שקלים" - כך הכריזו היום בעל השליטה בחברה אבי כץ, והמנכ"ל יקי ודמני. לדבריהם, "במחיר האחיד יימכרו קפה קטן, משקאות וכריכים וסלטים קטנים. במקביל יושקו מוצרי 'קופיקס פלוס, שיימכרו במחיר של 12-8 שקלים. מדובר על קפה גדול, משקאות גדולים, ארוחות אישיות, סלטים גדולים".

כך למשל, מוצרים ב-5 שקלים: לחמניות 70 גרם, סושי 4 יחידות וטוסט קטן; מוצרים ב-8 שקלים: לחמניות 120 גרם, קפה גדול וסלט גדול. סושי 6 יחידות עם סלמון יימכר ב-12 שקל ואילו ארוחת ילדים שתושק בקרוב תימכר ב-15 שקל.

בקופיקס ינסו להציג את המהלך כהורדת מחיר ויעלו בקמפיין תחת הסלוגן "חזרנו לחמש ובגדול" - וזאת על אף שהיא משיקה גם מוצרים ברמות מחיר גבוהות יותר.



אבי כץ, מייסד ובעל השליטה בקופיקס, אמר תוך שהוא נסער: "בשנתיים הקמנו מפעל, רשת חנויות ברוסיה, 30 סופרמרקטים - מישהו חושב שזה לא יקח משאבים ולא נעבור רבעון או שניים קשים? אני והבת שלי הבאנו מהבית 5 מיליון שקל כדי לפתוח את קופיקס. החנות הראשונה עברה לזכיינים אחרי 6 חודשים. לקופיקס יש הון עצמי של 46 מיליון שקל ו-12 מיליון בחברה הציבורית ואין לה בכלל גיבנת פיננסית ציבורית".

כץ הוסיף: "להערכתנו הירידה במכירות בגלל ההורדה לחמישה שקלים תתקזז עם מכירת המוצרים האחרים ב-8 ו-12 שקלים".

על זניחת ההבטחה של מחיר אחיד אמר כץ ל-TheMarker: "כל התפריט המקורי יחזור ויישאר להיות בחמישה שקלים וזה נאמן מספיק להצהרה המקורית של מחיר אחיד של חמישה שקלים". בתשובה לשאלה האם הוא מצהיר כי לא יהיה שינוי נוסף במחירי הרשת אמר כץ: "למדתי כבר שאסור להבטיח ולהצהיר שהמחירים לא ישתנו כי אי אפשר לדעת מה יהיה". על המגעים מול רמי לוי אמר כץ: "יש משא ומתן וכשיהיה מה לחדש נעדכן. אני ורמי חברים כבר 25 שנה".

לדברי המנכ"ל ודמני, המחיר הממוצע לפריט צפוי להיות 5.4 שקלים וזאת אם התחזית שלהם תתממש לפיה רוב המכירות יהיו של מוצרים בחמישה שקלים. ודמני אמר: "התוכנית האסטרטגית שלנו תביא את החברה למקום יותר גבוה ממה שהיא היתה בו. בניגוד לדיווחים שהיו בתקשורת רשת בתי הקפה לא מפסידה כסף אלא הרווחיות שלה נפגעה ולכן אנחנו פה היום. רשת הסופרמרקטים אכן מפסידה, אבל היא עדיין בתחילת הדרך". בנוסף הודיעה החברה על השקת קו מוצרים לחברות קייטרינג והסעדה, וכן על הקמת חברת 'קופיקס גלובל', חברה בינלאומית למתן זיכיונות ברחבי העולם תחת המותג קופיקס.

"לחשב מסלול מחדש"

ודמני הוסיף: "הבנו שאנחנו צריכים לחשב מסלול מחדש. מחיר הוא חשוב אבל הוא לא חזות הכל. אנחנו צריכים לחזור למקורות ולליבת העשייה שהיתה לנו בהקמה של בתי קפה ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלנו - לא רק שיבואו אלינו אלא אנחנו נצא החוצה. בנוסף, אנחנו חייבים למתג את עצמנו כמותג קפה. נשפר את כוח הייצור במפעל, אנחנו משפצים סניפים, גייסנו את השף צ'רלי פדידה כשף מוביל לייעוץ קולינארי".

נוסף, החברה תתחיל למכור פולים לצריכה ביתית וקפה נמס מגורען בצנצנות של יצרן ספרדי שיימכר גם ברשתות נוספות - צנצנת 50 גרם בחמישה שקלים ושל 100 גרם ב-10 שקלים, קפה ערבי בשת"פ עם "אל נחלה".

קופיקס מפעילה ברוסיה 36 סניפים, ולדברי ודמני עד סוף השנה יהיו 72 סניפים חתומים ו-43 סניפים פעילים.

ההכרזה של קופיקס מגיעה בימים שבהם המודל העסקי הנוכחי של החברה ממשיך להתפורר, וברבעון השלישי של השנה עברה החברה להפסד של 832 אלף שקל - לעומת רווח של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016. הכנסותיה של קופיקס צמחו ב-5.2% בלבד ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. זאת, על אף שבפברואר השנה העלתה את המחיר האחיד של הפריטים שנמכרים בסניפי הרשת ב-20% ל-6 שקלים; ולמרות שמספר בתי הקפה שהחברה מפעילה עלה ל-134 סניפים בסוף ספטמבר 2017 לעומת 132 בסוף ספטמבר 2016.

בימים אלה מתנהלים מגעים בין כץ לרמי לוי, בקשר לכניסה של רמי לוי שיווק השקמה כשותף לחברה. לוי מעוניין בשותפות לא בגלל 134 סניפי בית הקפה אלא בגלל 30 סניפי סופר קופיקס, שבמידה והוא ייכנס כשותף לחברה יוסבו לסניפי "רמי לוי בשכונה" - הפורמט השכונתי של רמי לוי שנפתח בקצב אטי מדי, וכולל בינתיים רק סניף אחד בירושלים. בכל הנוגע לסופר קופיקס, מצבה טוב לפחות בכל הקשור לשורת המכירות, שצמחו ב-30% ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016 ל-52 מיליון שקל. זאת הודות לגידול במספר סניפי סופר קופיקס ל-30 בהשוואה ל-23 בסוף הרבעון המקביל ב-2016.

גם במקרה של סופר קופיקס, הרשת נסוגה מהבטחתה למכור את כל מוצריה במחיר אחיד של 5 שקלים לפריט. הרווח הגולמי של סופר קופיקס גדל ב-28% ברבעון החולף לעומת המקביל ב-2016 והגיע ל-12.4 מיליון שקל, שהם 24.1% מהמחזור בהשוואה ל-24.6% מהמחזור במקביל ב-2016. הגידול ברווח הגולמי של סופר קופיקס נמחק כתוצאה מעלייה של 42% בהוצאות התפעול המכירה והשיווק ובעלייה של 48% בהוצאות ההנהלה והכלליות. כתוצאה מכך, ההפסד התפעולי של סופר קופיקס מפעולות נמשכות קפץ ל-1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017, בהשוואה להפסד תפעולי זעיר של 50 אלף שקל מפעולות נמשכות ברבעון המקביל ב-2016.

הרווח הגולמי של קופיקס גדל ב-6.6% ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016 והסתכם ב-19 מיליון שקל, שהם 24.5% מהמחזור לעומת 24.2% מהמחזור במקביל ב-2016. החברה עברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל ברבעון החולף בהשוואה לרווח תפעולי של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016. פעילותה השוטפת של קופיקס ייצרה עודף של 1.4 מיליון שקל בתזרים המזומנים ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לעודף תזרימי של 8.7 מיליון שקל במקביל ב-2016.
קופיקס מחיר אחיד אבי כץ יקי ודמני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד