ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

האב נכנס לתוך האש והציל 2 ילדים - כשניסה לחזור נפצע קשה

דובר כיבוי האש בברוקלין, חשף פרטים חדשים על אסון השריפה שאירע בפלטבוש: "האב גיבור, הוא הציל שני ילדים, הוא ניסה לחזור לאש להציל את השאר, אך נפצע קשה". הלוויות האם וילדיה יתקיימו בפלטבוש, משם יוטסו הנספים לקבורה בישראל

בזירת השריפה. צילום: יואל פרלשטיין
בזירת השריפה. צילום: יואל פרלשטיין



אבא גיבור: פרטים נוספים על האסון הכבד שהתרחש היום (ב') בפלטבוש. במסיבת עיתונאים שנערכה בצהרים אמר דובר כיבוי האש, כי "האבא גיבור, הוא נכנס לתוך האש וחילץ שני ילדים שלו, האב ניסה לחזור לתוך הדירה שלו להציל גם את שאר הילדים, אך לא הצליח, מה שגרם לו לכוויות נוספות ולפציעה חמורה". תוך כך גם פורסם מועד ההלוויות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', שריפה פרצה בבית משפחה חרדית בפלאטבוש שבברוקלין ניו יורק, וגרמה למותם של אמא ושלושת ילדיה. האתר Yeshiva world news מדווח כי ההלוויה תתקיים היום בשעה 19.00 בערב שעון מקומי, בבית הכנסת "שבת אחים", בשדרה T ברחוב 7 במזרח פלטבוש.

לאחר מכן הנפטרים יוטסו בטיסת חצות לישראל לקבורה, לאחר שייערך מסע הלוייה נוסף בארץ.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', האש פרצה בשל מנורת חנוכה שנותרה לדלוק. בן המשפחה, נער בן 13 וכמה חודשים בשם דניאל, הוא היחיד שניצל מהאסון הקשה ונפצע באורח קל. על פי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים' הוא שוחרר מבית החולים אחר בדיקות.

עליזה, שבפי מכריה נקראה לוזה, אזן ושלושה מילדיה, בגילאים שלוש, שבע ואחת עשרה - נשרפו למוות.

האב (יוסף בן אהובה מסעודה) פצוע באורח קשה מאוד, ושני הילדים הבוגרים במשפחה פצועים קשה.

שם מבקשים להתפלל לרפואתם: שילת אהובה בת עליזה, אברהם בן עליזה. על פי דיווח ב'ישיבה וורלד' ישנו בן דוד נוסף ששהה בבית בזמן השריפה ואף הוא פצוע באורח קשה מאוד.

התחושות בפלטבוש בפרט ובניו יורק החרדית בכלל - קשות מאוד. זהו אסון השריפה הקשה השני באזור. לפני מספר שנים נספו שבעת ילדים למשפחת ששון בשריפה שפרצה בביתם - אז בשל כשל בפלטת שבת.

הנקודה המחרידה עוד יותר - ילדי משפחת אזן הכירו את ילדי ששון ואף למדו עמם באותם בתי חינוך.

האב יוסי הוא דמות מוכרת, בבני ברק וגם בפלטבוש. למסחרו עסק במכירת כובעים ונחשב מומחה בתחום. בישראל עבד בכמה מהחנויות המוכרות, ובארצות הברית רבים הכירו אותו מ'האטבוקס' בשדרות קוני איילנד בפלטבוש.

האם עליזה ע"ה, היא בתו של הרב חמרה, רב קהילת יהודי סוריה שהתגורר בעבר בחולון ובשנים האחרונות מבקר בקהילה המקומית שם הוא משמש רב.

עשרה פצועים פונו מזירת האסון לבית החולים בהם גם כבאים. השריפה פרצה בשעה 2:30 לפנות בוקר (שעון ניו יורק).

הניו יורק פוסט דווח כי אנשים נראו קופצים מהחלונות, בזמן שהכבאים הופיעו. "זו היתה שריפת ענק. זה היה לא יאומן. האבא עמד בכניסה לבית, הוא היה מכוסה בפיח שחור" סיפר עד ראייה.

האסון אירע בבית בן שלוש קומות, ברחוב 14 מזרח, בשכונת פלטבוש שבברוקלין ניו יורק.

בפלטבוש נפתח טלפון קו מיוחד שבו המתקשרים שנמצאים בטראומה עקב השריפה האיומה שגבתה את חייהם של האמא עם שלושת ילדיה, הם יקבלו עזרה וסיוע מגורמים מקצועיים, פסיכולוגים ואנשי מקצוע שמטפלים בטראומה נפשית.
פלטבוש אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד