י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מצמרר: הפוסט של האב הפצוע לפני 3 שנים

נשמע כמו תסריט שחוזר על עצמו. שלוש שנים אחרי שהגיב לאסון שפקד את משפחת ששון שהתגוררה באותה שכונה, אירע אירוע דומה בביתו • "זה דבר שאי אפשר להבין" כתב אז יוסי שכעת פצוע קשה

מצמרר: הפוסט של האב הפצוע לפני 3 שנים
אינסטגרם

 


לפני שלוש שנים נספו שבעת ילדי משפחת ששון באותה שכונה בה מתגוררת משפחת אזן, השריפה אז, פרצה בליל שבת כתוצאה מקצר חשמלי בפלטה החשמלית, כשאב המשפחה לא שהה בבית.

בפוסט שהעלה אז, יוסי אזן שאיבד אמש את רעייתו ושלושת ילדיו כתב: "זה דבר שאי אפשר להבין, אני מכיר את המשפחה, שלושה מהילדים שלהם לומדים עם הילדים שלי בכיתה". פוסט מרגש שנכתב לפני שלוש שנים כאילו נכתב היום שוב. מצמרר.

 






הלוויתם של ארבעת הנספים - האם ושלושת ילדיה התקיימה אמש (שני) בשכונה בה מתגוררת המשפחה. ארונם יגיע ביממה הקרובה לישראל, והלוויתם בארץ תתקיים ביום רביעי בשעה 9:30 בבית העלמין בחולון.

כזכור, לפנות בוקר (שעון ניו יורק) אתמול (שני) פרצה שריפה בבית משפחת אזן, משפחה חרדית המתגוררת ב-AV 14 בשכונת פלטבוש בברוקלין. בשריפה נספו האם אליזה, שבפי מכריה נקראה לוזה, ושלושה מילדיה. האב (יוסף בן אהובה מסעודה) נפצע באורח קשה מאוד, ושני הילדים הבוגרים במשפחה נפצעו אף הם קשה. שמם לתפילה: שילת אהובה בת אליזה, אברהם בן אליזה. כמו כן נודע כי, בן דודם שהה גם הוא בבית בזמן השריפה ואף הוא פצוע באורח קשה מאוד.

התחושות בפלטבוש בפרט ובניו יורק החרדית בכלל - קשות מאוד. זהו האסון הקשה במתכונת דומה המתרחש באזור. לפני מספר שנים נספו שבעת ילדי משפחת ששון בשריפה שפרצה בביתם - אז מפלטת שבת. הנקודה המחרידה עוד יותר - ילדי משפחת אזן הכירו את ילדי משפ' ששון ואף למדו עמם באותם בתי חינוך.

האב יוסי דמות מוכרת, בבני ברק וגם בפלטבוש. לפרנסתו עסק במכירת כובעים ונחשב מומחה בתחום. בישראל עבד בכמה מהחנויות המוכרות, ובארצות הברית רבים הכירו אותו מ'האטבוקס' בשדרות קוני איילנד בפלטבוש.

האם אליזה ע"ה, היא בתו של הרב חמרה, רב שהתגורר בעבר בחולון ובשנים האחרונות משמש כרב ודמות תורנית בקהילה המקומית.

עשרה פצועים פונו מזירת האסון לבית החולים בהם גם כבאים. ה'ניו יורק פוסט' דיווח, כי אנשים נראו קופצים מהחלונות, בזמן שהכבאים הופיעו. "זו הייתה שריפת ענק. זה היה לא יאומן. האבא עמד בכניסה לבית, הוא היה מכוסה בפיח שחור" סיפר עד ראייה.

התקשורת הלא יהודית בארה"ב דיווחה על המקרה וכינתה את האבא "גיבור", האבא נכנס פעם נוספת לתוך הבית כדי לנסות ולהציל עוד ילדים אחרי שהצליח להציל שניים מילדיו, אך האש לא איפשרה לו להתקרב. הניסיון שלו להציל את שאר בני הבית, החמירה את הפציעה שלו.

דובר כיבוי האש אמר כי עקב השריפה הופעלה אזעקה, שלמעשה הצילה את חייהם של שני ילדים שהיו בקומה הראשונה והספיקו לברוח מהבית, בכל הנוגע לאפשרות כי השריפה פרצה מהחנוכייה, המקרה עדיין נחקר על ידי חוקרי אש.

בפלאטבוש נפתח קו טלפון מיוחד, אליו מתקשרים תושבים מכרים שלקו בטראומה לשמע הבשורה הקשה שפשטה בקהילה, הם מקבלים עזרה וסיוע מגורמים מקצועיים.

אסון שרפה ששון אזן טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד