י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אלימות קשה: האב ובניו מביתר עילית הואשמו בתקיפת הרופא

שבוע וחצי לאחר מקרה התקיפה, הוגש כתב אישום נגד תושב ביתר עילית, שני בניו וחבר המשפחה, על תקיפת רופא בקופת חולים בשבת הארבעה תקפו את הרופא באלימות קשה, כשהרופא הצליח לנעול את עצמו בחדר, איים אחד הבנים על האח בסכין

אלימות קשה: האב ובניו מביתר עילית הואשמו בתקיפת הרופא



שבוע וחצי לאחר מקרה התקיפה, הוגש כתב אישום נגד תושב ביתר עילית, שני בניו וחבר המשפחה, על תקיפת רופא בקופת חולים בשבת.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד הילי ברגמן, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב ביתר עלית בן 65, שני בניו בני 18 ו-22, וכן נגד חברם בן 18, בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ואיומים.

על פי כתב האישום, בשבת לפני שבוע וחצי, ניגשו הארבעה לסניף קופת חולים מאוחדת ברחוב הר"ן בביתר עלית, שפעל במתכונת שבת למטופלי הקופה, בעקבות חתך שנגרם לבן ה-22. לאחר שהנפגע ואביו נגשו לרופא, ומשהתברר להם כי הוא אינו מבוטח של קופת חולים מאוחדת, הסביר לו הרופא כי הוא יכול רק לחבוש את ידו וייעץ לו לפנות למרפאת ט.ר.ם. משהבין הצעיר כי לא יקבל טיפול מלא, החל לצעוק ולקלל את הרופא.

בשלב מסוים, בשל צעקות וקללות של הנפגע, החל הרופא לצלם אותו בטלפון הנייד שלו. הנאשם בן ה-22 דחף כלפי מטה את ידו האוחזת בטלפון של הרופא, ואז החלו הא ובנו לקלל את הרופא. "יא ערבי", "אני אזרוק עליך כסא" ושלל ניבולי פה.



בהמשך, האח בן ה-18 נתן מכה לטלפון הנייד של הרופא ובעקבות כך צעד הרופא אחורה, כשגבו לעבר דלת השירותים, בעת שהנאשמים התקרבו אליו. בשלב זה החלו הנאשמים להכות ולדחוף אותו בגופם והטיחו בו כיסא.

בשלב מסוים, הצליח הרופא להיכנס לחדר האחות הסמוך ולנעול את הדלת. כל אותה עת, המשיכו הנאשמים לקללו מבעד לדלת הסגורה, להשליך עליה כסאות, לבעוט בה ולדפוק עליה, וכן לאיים על הרופא בפגיעה בגופו. בהמשך, ניגש האח בן ה-18 למטבחון המרפאה, לקח סכין מטבח, צעד לעבר האח שהיה אותה עת במרפאה ואיים עליו.

כתוצאה מהתקיפה נשברה ידו של הרופא ונגרמו לו פציעות. עם הגשת כתב האישום נגד הארבעה, הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינם שיאיינו את המסוכנת הנשקפת מהם.

עו"ד דוד הלוי המייצג את הנאשמים מטעם ארגון חוננו, הגיב "ההחלטה להעמיד לדין את מרשנו נובעת משיקולים פופוליסטים ולצורכי תקשורת בלבד בדרך של הצגת ראיות באופן סלקטיבי ומגמתי.
אין חולק כי כל איש צוות רפואי ראוי וזכאי להגנה. ואולם, מרשנו פעלו במקרה הנדון מתוך הגנה עצמית שכן האירוע כולו החל בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה, הדף חולה והכה בעוצמה כה חזקה באגרופיו בפניו של אחר באופן שגרם לו לחבלה חמורה בארובת העין".
ביתר עילית תקיפת רופא ערבי בני משפחה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד