י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תערוכת אמנות נדירה: להפוך חושך לאור

תוף מרים נדיר ותיעוד אסון הגז בגילה, בין היצירות המרתקות שהוצגו בתערוכת 'להפוך את החושך לאור', שנערכה במסגרת פעילויות חנוכה של 'אומנות ואמונה'

תערוכת אמנות נדירה: להפוך חושך לאור



מאות שוחרי אומנות, אמנים ובני משפחה הגיעו בחנוכה לתערוכת 'להפוך את החושך לאור', בה הציגו עשרות אומנים חרדים, מיצגים אומנותיים המבטאים את המשמעות העמוקה של החג, באופן יצירתי.

בין היצירות הרבות היה מיצג שמשך שימת לב מיוחדת; תוף מרים נדיר מבית אוצרה של הרבנית ימימה מזרחי, אשר הושאל במיוחד עבור התערוכה. התוף העשוי מקלף אמיתי, מתוח על מסגרת עץ בעבודת יד ומקושט בציור נפלא של מנדלה מעוטרת זהב, כשעליו כיתוב המשלב בין הפסוק המקראי לבין הרוח אותה מביאה הרבנית ימימה, "ותקח מרימימה הנביאה אחות אהרון את התוף ותצאנה אחריה כל הנשים במחול..."

את התוף המיוחד העניקה לרבנית ימימה תלמידתה האומנית, במהלך סעודת הודיה שערכה לאחר שנושעה. האישה אמרה שהעידוד והחיזוק שנתנה הרבנית, סייעו לה לעבור את התקופה הלא קלה עד הישועה.

מיצג נוסף העוסק בבניה מחדש, זכה אף הוא לתהודה רבה. היצירה "לבנות הכל מחדש" פרי ידיה של אלהודי סמג'ה, סטודנטית שנה ג' בשלוחה החרדית של בצלאל, נעשתה בעקבות אסון פיצוץ הגז בשכונת גילה בירושלים לפני כ-4 שנים.

"הפיצוץ התרחש קרוב לביתנו ויצר טראומה עמוקה מאוד בחיינו", משתפת האומנית. "במשך כשנתיים הייתי מלאת חרדות ופחדים מהפיצוץ הבא. נמנעתי בכל דרך אפשרית מלעבור במקום האסון והייתי עושה עיקוף גדול בדרך לביתי. לפני כשנתיים החלטתי לעבד את הטראומה באמצעות יצירת אמנות. ציירתי עם פחם על בד קטיפה אדום את ההריסות שהיו בבלוק למחרת הפיצוץ מתוך תצלום. במקביל, חזרתי לצלם שוב את ההריסות בתוך הדירות עצמן, שהיו בהן עמודים תומכים של העירייה. את התמונה של העמודים הקרנתי על הציור. מאותו רגע שסיימתי את העבודה משהו השתחרר בי. הפחדים והלחץ נעלמו. הבנתי שאפשר לקחת את אבני הטראומות ומהם לבנות את בניין חיי מחדש."

היצירה שזכתה לחשיפה רבה הייתה אם וילד ציור שמן על בד, המציגה אם וילדה בשואה. שהוצגה גם אצל ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ואצל נשיא המדינה ראובן ריבלין שהרעיפו שבחים רבים.

את התערוכה בה הוצגו עשרות יצירות מרגשות אצרה האוצרת נורית סירקיס, בנק ראשת תחום אמנות חזותית ב'אומנות ואמונה- איגוד ובית לתרבות חרדית'.

בין האומנים שהציגו : איתמר רובנר, אלהודי סמג'ה, אביגיל שריד, הדר גרזון, חנה זריצקי, מנוחה ינקלביץ, דב לדרברג, מיכל אסתר בכר, גדי כפיר, שולה קופף, הדסה-רות, מיכל הלוי, נעמי חנוכה, ענת יצחקי, הודיה, ריקי יעקובוביץ, הינדה הרבסט, איתי בן משה, אורנית שיראזי, מרים מונק, דוד מאיר, יוסי ארי

עו"ד עומר ינקלביץ מנכל"ית ומייסדת מיזם 'אומנות ואמונה'- מבית עמותת 'רק התחלנו', מזמינה אתכם להגיע ולבקר בתערוכה המוצגת בימים אלו בגלריה החברתית של המיזם, ברחוב הגימנסיה העברית 12 יפו. ההגעה בתיאום מראש בלבד.















אמנות תערוכה בצלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד