י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עוד פרטים מזעזעים: הילדים פחדו לקפוץ והאב דחף אותם מהחלון

פרטים חדשים ומזעזעים נחשפו על האסון בפלטבוש בו נספו אם המשפחה ושלושת ילדיה. החנוכיה הבעירה את הקומה הראשונה והאב רץ לקומה השנייה להציל את ילדיו. הם עמדו ליד החלון אך חששו לקפוץ, והאב הציל את חייהם בפעולה אמיצה אך קשה

הבית השרוף, צילום: העולם החרדי
הבית השרוף, צילום: העולם החרדי



פרטים חדשים ומזעזעים נחשפים בנוגע לטרגדיה של משפחת אזן, כאשר באסון השריפה של ביתה בפלטבוש נספו אם המשפחה ושלושת ילדיה.

דובר כוחות הכיבוי מסר כי "הכבאים הגיעו בתוך דקות מאז השיחה הראשונה למספר החירום 911, אבל הלהבות היו כבר בכל הבית בכל שלושת הקומות בבניין. הכבאים נתקלו בלהבות בדלת הכניסה, אך נכנסו בכל הכוח משום שידעו שיש אנשים בפנים".

עוד מדווח הניו יורק טיימס, כי החנוכייה היתה ברוחב של כ-60 ס"מ, והשמן בכוסיות זכוכית טפטף עם אש בוערת למשטח שמתחת למנורה. לדברי דובר הכבאות, הזכוכית ככל הנראה נסדקה מהחום. השריפה פרצה מהקומה הראשונה ופנתה לעבר הקומה השניה, מה שגרם ללכידת חלק מהמשפחה בתוך הבית.

אביהם של הילדים יוסי, עלה לקומה השנייה, כאשר הלהבות הגיעו אליו, ובנסיון להציל את הילדים הוא עזר לאחד הבנים ולבת לצאת מהחלון ולקפוץ אל הגג שבקומה הראשונה, הילדים היססו לקפוץ, וככל הנראה האבא דחף אותם מהגג וכך הם ניצלו מהלהבות אך נפצעו קשה כתוצאה מהנפילה.

לשני הילדים נשברו עצמות, האב סובל מכוויות ומשאיפת עשן.

האבא כאמור ניסה להכנס שוב ולהציל את הילדים הנותרים ואת אשתו, אבל הלהבות היו חזקים מדי, כאשר הכבאים נכנסו במהירות, היה כבר מאוחר מדי.

שני ילדים נוספים שישנו בחדר שינה אחורי בקומה הראשונה, אחד מהם בן דוד של משפחת אזן, ברחו מדלת צדדית עם פציעות פחות חמורות. הם שמעו את האזעקה והחלו לצעוק כדי להזהיר את שאר בני הבית.

הנערים שניצלו עזרו לחוקרי כיבוי האש, הם הראו להם איפה עמדה החנוכיה, לדבריהם החנוכייה עדיין דלקה אחרי שהם הלכו לישון, החוקרים שיחזרו את השרידים של החנוכיה השבורה.

המשפחה היגרה לארה"ב לפני 15 שנה מישראל מציינים בטיימס, האבא של האמא שנספתה, עזר ליהודים לברוח מסוריה לישראל, מנהגי האבלות בחנוכה מצומצמים, ולכן לא נערכו הספדים גדולים, מציינים בטיימס.
אסון פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד