י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ישיבעבוחער: בורסלינו הוכרזה כפושטת רגל

בורסלינו - מותג הכובעים האגדי וספינת הדגל של כובעי עולם הישיבות, טובעת במצולות והוכרזה כפושטת רגל. מה יעשו עכשיו הצ'יקאברים?

כובעי קנייטש. צילום: פלאש90
כובעי קנייטש. צילום: פלאש90



יצרנית הכובעים האיטלקית המפורסמת בורסלינו, הוכרזה כפושטת רגל ביום שני האחרון.

אין בחור ישיבה שלא חבש את הכובע האיטלקי, שהיה ידוע באיכותו ונמכר בסכום של למעלה מאלף שקלים.

אך, בית משפט באלסנדריה שבצפון איטליה לא אישר תוכנית הבראה לחברה האגדית, והעביר אותה לכונס נכסים, כך מדווחים כלי תקשורת באיטליה.

על פי הדיווח ראשי ארגוני עובדים מסרו כי "סביר להניח שהפעילות התעשייתית תמשיך לעת עתה, העובדים כועסים ומודאגים לגבי העתיד שלהם".

מלבד העולם החרדי שמשתמש בכובעים המפורסמים של החברה, גם ידוענים ומפורסמים, וזמרים בינלאומיים נהגו לחבוש את כובעיהם בהופעות פומביות.

שנות הזוהר של החברה היו בשנות העשרים של המאה הקודמת כאשר אופנת חבישת הכובע הייתה מקובלת. אז ייצרה החברה מעל שני מיליון כובעים בשנה. אבל האופנה התחלפה, גברים לא נוהגים לחבוש כובעים בעולם המערבי. גם תמלוגים משחקני סרטים וזמרים שונים שהופיעו עם הכובעים של החברה בהופעות שלהם, לא יכלן להגן על החברה בת ה-160 השנים.

כך גם מצבה החמיר לאחר שהבוס לשעבר של המותג, מרקו מרנקו, הותיר חוב של 30 מיליון יורו וברח מאיטליה בשל הונאה והאשמות מס, הוא נעצר בשנת 2015 בשוויץ.

קרן ההשקעות "האירס אקיטה" השתלטה על החברה הכושלת ב-2015 בתקווה להפוך את המצב לטוב יותר, אך ללא הצלחה.

שופט אישר בתחילה את ההצעות של "האירס אקיטה" לפרוע את החובות של בורסלינו, והעניק אור ירוק לפרק חדש בהיסטוריה של החברה, אבל התוכנית להציל את העסק ואת 120 העובדים נדחתה זמן קצר לאחר אישור השופט, מאחר והחברה לא עמדה בהתחייבויות שלה, והחברה הועברה לכונס נכסים.

בתגובה, מבורסלינו העולמית נמסר כי חברת "האירס אקוויטה" (Haeres Equita), שמנהלת את פעילות המותג מאז 2015, תמשיך לעבוד באמצעות משאביה על שיווק וייצור המותג, וכי "בכוונתה להמשיך במגמה החיובית של 24 החודשים האחרונים תוך שמירה על מורשת המצויינות האיטלקית ב-160 השנים האחרונות".

"האירס אקוויטה מאשרת כי ברצונה להמשיך בייצור, הפצה וקידום, תוך שמירה על כל העסקאות שבוצעו ועל אתר הייצור "Piedmont" באלסנדריה". בהקשר לפשיטת הרגל מבהירה החברה, כי "היא מבוססת על סיבות טכניות ומשפטיות שאינן נוגעות לניהול העסקי של פעילות המותג על ידי האירס אקוויטה".

"אנו ממשיכים במאמצינו למצוא פתרונות בכדי לשמר את המותג האייקוני הזה ואת האינטרסים של כל בעלי העניין: עובדים, ספקים ולקוחות", אמר היום פיליפ קאפריו, יו"ר האירס אקוויטה. "אנו מקווים להמשיך לבנות את העתיד של בורסלינו".

"בורסלינו כרגע בתוך מהלך פרסום במגזר באופן רגיל ואף השיקה בשבועות האחרונים דגם נוסף של כובע שיתאים לכל כיס".
כובעים בורסלינו פשיטת רגל בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד