י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחושך לאור: מסיבת חנוכה מיוחדת של יד לאחים לניצולות מכפרים ערביים

כמאה נשים שיצאו מחושך לאור בשנה האחרונה השתתפו במסיבת חנוכה בבני ברק שערך יד לאחים במטרה לעודד את רוחן ולחזקן לקראת האתגרים שעוד נכונו להן בהמשך הדרך * כשהניצולות קיבלו על עצמן עול מלכות שמים, בכוונה ובהטעמה, עין לא נותרה יבשה

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, נושא דברים בפני הניצולות. תמונה: יד לאחים
רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, נושא דברים בפני הניצולות. תמונה: יד לאחים



כמאה ניצולות שיד לאחים חילץ בשנה האחרונה מכפרים ערביים, השתתפו ביום שלישי, נר ראשון של חנוכה, בטקס הדלקת נרות ומסיבת חנוכה שנערכה בבני ברק.

המעמד נפתח באמירה מרגשת של פרקי תהילים לעילוי נשמת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל אשר נסתלק לישיבה של מעלה בבוקרו של אותו יום. לאחר מכן נערכה שיחה מלב אל לב עם המרצה הגב' נועה ירון דיין שריתקה את הבנות בשיח מאלף על התמודדות עם מורכבות החיים, בשילוב עם הלימוד שכל אחת יכולה לקחת עמה מחג החנוכה.

גולת הכותרת של האירוע הייתה הדלקת הנרות ע"י הרב שמואל אליהו שליט"א, רבה הראשי של צפת, המסייע רבות לפעילות הקודש של יד לאחים. מאוחר יותר נשא הרב דברים ועודד את רוח הניצולות במילות חיזוק מענייני היום, בהדגישו שעיקר הנס והסיבה לחגוג את חג החנוכה היא אישה גיבורה שעשתה את המעשה הנכון. בסיום דבריו בירך הרב את הניצולות שתזכינה לבנות בית נאמן בישראל ולרוות נחת מכל ילדיהן. המשתתפות ענו אמן בכוונה.

בשלב זה ביקשה אחת הניצולות, באופן ספונטני, לדבר בפני כולן. היא סיפרה על הקשר המיוחד שלה לארגון, על העשייה שלה למען ניצולות אחרות והודתה במילים חמות ומעומק הלב בשם כל הניצולות לארגון.

הרב ישראל ליפשיץ יו"ר יד לאחים דיבר על משמעות הנר הראשון של חנוכה. הנר שמבליח את החושך ומצית את האור הראשון. אתן, אמר הרב ליפשיץ, מבליחים בתפנית הגדולה של חייכם את החושך ומאירים את העולם.

בהמשך נהנו הנשים והבנות מארוחה חגיגית ועשירה ומהופעה של האמנית אילנה עדני שריגשה, שימחה והעצימה את הבנות. עין לא נותרה יבשה עת הליטו הניצולות את פניהן וידיהן וקיבלו על עצמן קבלת עול מלכות שמים בכוונה. האירוע הסתיים בטקס הפרשת חלה. במצוות הפרשת החלה, שבה טמונות זכויות וסגולות רבות, כובדה ניצולה שהוברחה זה עתה ארצה ממדינה בחו"ל לאחר שסבלה קשות מבעלה המוסלמי. היא נמצאת עדין במאבק משפטי מסובך על משמורת שתי בנותיה הקטנות ומצפה לישועה בקרוב. המשתתפות התפללו להצלחתה במשפט.

ביד לאחים ציינו כי הניצולות יצאו מלאות ומחוזקות בדרך ישראל סבא. עם תום הערב ובכל הימים שלאחריו הציפו את פעילות יד לאחים רשמים מרגשים מאת הניצולות שהתבטאו כי הערב הזה העניק להן כוחות לימים הבאים וכי הן מצפות למפגשים הבאים.

יד לאחים הדלקת נרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד