י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המוהל הגזען מתמודד על הרבנות ומעורר סערה

המוהל שנחשף בתחקיר 'כאן11' כי התבטא בגזענות קשה כלפי יוצאי אתיופיה ואף הורה לתלמידיו להתנסות דווקא על יוצאי עדה זו, הודיע על התמודדותו לרבנות העיר חדרה, אך זה לא עובר בשקט • נעשתה פנייה ליועמ"ש למנוע ממנו את ההתמודדות

אסולין. צילומסך 'כאן11'
אסולין. צילומסך 'כאן11'



ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, העביר פניה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בה הוא מבקש ממנו להתערב בהליך מועמדותו של הרב אליהו אסולין לבחירת רב העיר חדרה ולהורות על הסרתו מרשימת המועמדים וזאת על רקע התבטאויות גזעניות.

ראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות ליועמ"ש לממשלה: "פעל להסרת מועמדותו של הרב שתועד מתבטא בגזענות לתפקיד רב העיר חדרה"

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה (קובי) זנה, העביר הבוקר (רביעי) פניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדלבליט בה הוא מבקש מהיועמ"ש להתערב בהליך מועמדותו של הרב אליהו אסולין לבחירת רב העיר חדרה ולהורות על הסרתו מרשימת המועמדים.



התחקיר שפורסם ב'כאן11'

כזכור, הרב אסולין תועד בתחקיר עיתונאי לפני מספר חודשים כשהוא מתבטא בגזענות קשה כלפי אוכלוסיות שנתפסו בעיניו כמוחלשות ככלל וכלפי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בפרט.

בתחקיר של כתב תאגיד השידור הציבורי "כאן", אוריה אלקיים, נחשף כי מוהלים "מתנסים" על תינוקות יוצאי אתיופיה ועובדים זרים. הרב אליהו אסולין שנחשב לרב ותיק ומנוסה גבה על פי התחקיר ממוהלים מתחילים עשרות אלפי שקלים, ושלח אותם לבצע ברית מילה לתינוקות מאוכלוסיות מוחלשות ללא כל ניסיון קודם. "לא יקרה כלום אם תעשה טעות על הילד, הם בשר תותחים. יש את האתיופים הרגילים ויש את הסודנים, הם יותר גרועים הם שחורים כמו כושים" צוטט הרב במסגרת התחקיר.

בפניה שהעביר ליועמ"ש לממשלה כותב עו"ד אווקה כי "התחקיר בעניינו של הרב אסולין כלל התבטאויות גזעניות שיש בהן, לדעתי, משום הסתה לגזענות ולאלימות תוך לשון הרע בוטה על רקע גזעני. הרב לא לקח אחריות על מעשיו ותירץ בפני הוועדה שבדקה את התנהלותו תירוצים שונים וחסרי אחריות למעשיו הקשים, אולם הוועדה מצאה בהתנהלותו פגמים חמורים הכוללים התבטאויות גזעניות ופגיעה בחסרי ישע על רקע גזעני".

אווקה מוסיף וכותב כי "תפקיד רב עיר שמהווה גורם רוחני-הלכתי לציבור הרחב מחייב, להבנתי, כי יבוא לתפקיד זה 'נקי כפיים ובר לבב'. ברי כי התנהגותו של הרב אסולין עד כה מלמדת כי אינו ראוי למלא כל תפקיד ציבורי.. הכשרת מועמדו של הרב אסולין לתפקיד רב עיר מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי". בסיום מכתבו כותב אווקה ליועמ"ש כי "בנסיבות אלה אני פונה אליך, באופן דחוף, לפעול להסרת מועמדותו של הרב אסולין מרשימת המועמדים לבחירת רב בעיר חדרה".

מהמטה למאבק בגזענות נמסר: "ההתבטאויות של הרב אליהו אוסלין מוכיחות שאינו ראוי לכהן בתפקיד. ראוי להזכיר כי תפקידו של רב העיר לא רק לעסוק בפרשנות פסוקי היהדות והכשרת מוהלים (תוך יום אחד!) אלה להוות מודל חברתי ורוחני לכל קהילה, רב הרואה בחלקים מהאוכלוסייה שאינם ראויים לטיפול ב- "מידה הראויה" אינו יכול לשמש מודל לחיקוי".
הרב אליהו אסולין רבנות חדרה אביחי מנדלבליט תחקיר המוהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד