כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תחקיר המשטרה: ירי המתנחלים על הפלסטיני בקוסרא היה מוצדק

המשטרה סיימה לחקור את אירוע הירי בסמוך לכפר קוסרא במהלך טיול בר מצווה, בו הותקפו הילדים היהודים ובתגובה ביצעו שניים מההורים ביצעו ירי שממנו נהר מחמוד זעל עודה - פלסטיני תושב הכפר. המשטרה: הירי היה מוצדק"

האירוע בקוסרא
האירוע בקוסרא



המשטרה סיימה לחקור את אירוע הירי בסמוך לכפר קוסרא במהלך טיול בר מצווה, בו הותקפו הילדים היהודים ובתגובה ביצעו שניים מההורים ביצעו ירי שממנו נהרג פלסטיני.

כעבור כשלושה שבועות, משטרת ישראל סיימה את חקירת ההורים המלווים, "חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקות את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית" אמרו היום (רביעי) במשטרה.

כזכור, 22 נערים יצאו בלווי שני הורים לטיול בר מצווה בסמוך לכפר קוסרא. בשלב מסויים, עשרות פלסטינים תושבי הכפר החלו ליידות אבנים לעברם, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם. בתגובה, אחד ההורים ביצע ירי ממנו נהרג מחמוד זעל עודה תושב הכפר בן 48.



בעקבות אירוע זה, נערך מבצע של צה"ל והמשטרה במהלכו נעצרו 20 פלסטינים תושבי הכפר, בחשד למעורבותם באירוע זה ובאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הביטחון שאירעו יומיים לאחר מכן, במהלך הפגנת אנשי הימין. במהלך חקירה מורכבת זו, ביצעו חוקרי המשטרה את כלל הפעולות הדרושות במטרה לחתור לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים, זאת תוך התמודדות עם תא שטח מורכב.

לאחר סיום כלל פעולות החקירה ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית כנגד כחמישה חשודים אשר היו מעורבים באירועים, נגד אחד מהם הוגש כתב אישום על ניסיון לגרימת מוות בכוונה. שאר תיקי החקירה הועברו לתביעה הצבאית שצפויה להגיש כנגדם כתבי אישום.

חקירתם של שני ההורים המלווים, צפויה להסתיים בימים אלה ותיק החקירה יועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז. במשטרה מדגישים כבר בשלב זה, כי חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקות את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.
כפר קוסרא טיול בר מצווה ירי מוחמד זעל עודא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד