כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השליך בקבוקי תבערה על בית הכנסת - ושוחרר ממעצר

לפני עשרה ימים הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום משליכי בקבוקי התבערה נעצרו, אך אחד מאלו שיידה בקבוקי תבערה בגטבורג שוחרר לאחר שנעצר

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90



השליכו בקבוקי תבערה על בית כנסת - ושוחררו: לפני עשרה ימים הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום.

משליכי בקבוקי התבערה נעצרו, אך לפי הדיווחים בכלי התקשורת בשוודיה, אחד מאלו שיידה בקבוקי תבערה בגטבורג שוחרר לאחר שנעצר.

דביר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) בגטבורג, שבדיה, שהיה עד להשלכת בקבוקי התבערה סיפר לאתר השוודי כי ״זה קרה בשעה 10:18 מוצאי שבת לפי שעון שבדיה. הייתה מסיבה של נוער בקהילה היום. באתי להגיד שלום במסיבה. לפני האירוע ישבתי שם בלובי עם אחד השומרים. דיברנו קצת. תוך כדי שאנחנו מדברים, אני פתאום רואה בזווית העין כדור של אש. אז קפצתי ישר לחדר של השומר ואמרתי לשומר השני שזרקו בקבוק תבערה. הוא ראה את זה במצלמות והוא התקשר ישר למשטרה. הילדים היו בלחץ. פעם ראשונה שהם חווים אירוע של טרור קרוב אליהם".

מעוז מספר עוד כי: "המשטרה הגיעה, ניקתה את המקום ובדקה שהכל בסדר. ההורים לקחו את הילדים הביתה. היו כמה ילדים שהיו לחוצים מאוד. אחד מהם אמר לי שהוא מרגיש מאוד לא בטוח. ילד אחר סיפר לי בדרך אגב שבגלל שהוא נושא שם מאוד יהודי זה גורם לערבים בבית הספר שלו לקלל אותו, להתנכל אליו ולירוק עליו. זה מאוד קשה לו. אני גר עשר דקות מהמקום. קרוב יחסית. עם זאת, אני לא יכול להגיד שאנחנו חשים ביום-יום עלייה באנטישמיות". סיכם מעוז.

יצוין, כי העיר גטבורג מלאה במהגרים מוסלמים, וככל הנראה רעולי הפנים שהשליכו את הבקת"בים משתייכים לקבוצה הזאת.

בתוך כך, במהלך אותו יום השבת הפגינו כ-200 מוסלמים בעיר שטוקהולם בשוודיה, שם שרפו את דגלי ישראל וקראו קריאות נגד ישראל וארה"ב.

יום למחרת נזרקו שני בקבוקי תבערה לעבר מרכז יהודי במאלמו, גם שם לא היו נפגעים, האתר השוודי SVERIGESRADIO דווח כי פרדי גלברג, נשיא הקהילה היהודית במאלמו, דיווח על שני בקבוקי תבערה שנזרקו, אך הם לא גרמו נזק למקום. הבקבוקים נשרפו, אך בחסדי שמים לא נגרם נזק לנפש ולבניין.

מקרי תקיפות של יהודים ושל מרכזים יהודיים בשבדיה הולכים ומתרבים, והקהילה היהודית במדינה במצב לא פשוט. נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט פנה לראש ממשלת שבדיה סטפן לופן במכתב חריף בנושא.



הגר"פ גולדשמיד. צילום: אלי איטקיןצילום: הגר"פ גולדשמיד. צילום: אלי איטקין
הגר"פ גולדשמיד. צילום: אלי איטקין


"הגיעה העת להפסיק לדבר ולטפל באנטישמיות במדינתכם", כתב הגר"פ גולדשמיד, "אנו דורשים לשמוע מכם ישירות מה בדעתכם לעשות, שוודיה היא המדינה היחידה באירופה שיש בה גילויי אנטישמיות ציבוריים המביאות להתקפות אלימות נגד הקהילה היהודית וחקיקה אנטי דתית ויהודית, אני מאמין שהחשש שמא תואשם בחוסר סובלנות כלפי מוסלמים, בעיקר פליטים, שיתק את ממשלתך".

בהמשך המכתב הבהיר הרב כי "בעקבות ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית בגטבורג ומאלמו, אנו דורשים להיפגש עמכם כדי לדון בשאלה כיצד הממשלה השבדית מגנה על הקהילה היהודית, למיטב ידיעתנו, שוודיה היא המדינה היחידה באירופה שיש בה גילויי אנטישמיות ציבוריים המביאים להתקפות אלימות נגד הקהילה היהודית וליוזמות חקיקה נגד מצוות הדת היהודית, כגון שחיטה וברית מילה".
בקבוקי תבערה שבדיה אנטשמיות מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד