ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': ראש העיר התערב והפינוי הושהה

פחות מ-24 שעות לפני שצו הפינוי לישיבת חב"ד הגדולה בצפת נכנס לתוקפו, ראש העיר אילן שוחט חושף בשיחה עם 'בחדרי' כי לאחר מאמצים מרובים - למרות שהצו טרם בוטל - הצליחו להשהות את הפינוי: "אני רוצה לצאת במסר של הרגעה - לא יהיה שום פינוי מחר"

ראש העיר אילן שוחט. (באדיבות המצלם)
ראש העיר אילן שוחט. (באדיבות המצלם)



פרסום ראשון: פחות מ-24 שעות לפני שצו הפינוי לישיבת חב"ד הגדולה בצפת נכנס לתוקפו, ראש העיר אילן שוחט חושף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי לאחר מאמצים מרובים - למרות שהצו טרם בוטל - הצליחו להשהות את הפינוי.

חשיפת 'בחדרי חרדים' על צו פינוי מ'לשכת ההוצאה לפועל' לישיבת חב"ד בצפת בראשות הגאון רבי יוסף יצחק ולאנסקי, שאמור להיכנס בתוקף מחר, יום חמישי בשעה 8 בבוקר, עוררה סערה אדירה בקרב הציבור החב"די ובקרב תושבי העיר.

כפי שפירסמנו בשבוע שעבר, בהודעת צו פינוי מ'ההוצאה לפועל' שהגיעה לידי כתב 'בחדרי' נכתב: "הואיל ולא מילאת אחר פסק הדין לפינוי / החזרת חזקה / סילוק יד שניתן נגדך בתיק... הריני להודיעך כי ביצוע הפינוי נקבע ליום 21 דצמבר 2017 משעה 8:00 ואילך".

היום כאמור, פחות מעשרים וארבע שעות לפינוי המתוכנן של 500 תלמידי הישיבה מבניין 'רקפת', חושף ראש העיר מר אילן שוחט בשיחה עם 'בחדרי' שלאחר מאמצים רבים עלה בידם להשהות את הפינוי בפועל, למרות שצו הפינוי עצמו לא בוטל.

ראש עיריית צפת, מר אילן שוחט, מה תוכל לספר לנו על הפינוי המתוכנן למחר בישיבת חב"ד?

קודם כל אני רוצה לצאת במסר של הרגעה לכל התלמידים ולהורים, לכל חסידי חב"ד ותושבי העיר המודאגים: לא יהיה שום פינוי מחר. עיריית צפת בראשותי, הורידה מעל סדר היום את הנושא הזה.

מה המשמעות שזה 'ירד מסדר היום'? לא יהיה פינוי מחר?

עיריית צפת יחד עם הנהלת המוסדות של חב"ד, כמובן בתאום מלא עם ראש הישיבה הרב יוסף יצחק וילישנסקי, דוחפים למגעים יחד עם הבעלים על מנת למצוא דרך של פשרה.

למרות פסק הדין החד צדדי שניתן על ידי בית המשפט כנגד הישיבה, אנחנו פועלים לפשרה שתהיה מוסכמת על שני הצדדים ולא רק על צד אחד. בזהירות הדרושה ובעזרת השם נצליח להציג פיתרון ראוי לטובת שני הצדדים.



ישיבת חבד בצפתצילום: ישיבת חבד בצפת
ישיבת חבד בצפת


מדוע ראית לנכון להתערב באופן אישי להצלת הישיבה?

ישיבת חב"ד היא אחד מהסמלים הכי מובהקים של העיר צפת. מבחינתנו, הסיפור של הישיבה זה לא סיפור רק של צפת, אלא סיפור של כל ארץ ישראל.

ראיתי לנכון להתערב באופן אישי ולהיכנס לעובי הקורה כי יש כאן מסר ערכי: לא בכזו קלות ניתן לפגוע במוסד גדול וחשוב כל כך כמו הישיבה הזו. מבחינתי המקום הזה הוא לא עוד ישיבה, זה בית הספר הכי גדול של חב"ד לייצור שגרירים יהודים בארץ ובעולם.

הישיבה היא בית היוצר הכי גדול לשלוחים הכי טובים והכי מובחרים של חב"ד בישראל ובעולם כולו. כשמישהו מסתובב בעולם ופוגש שליח ושואל אותו איפה למדת? הוא אומר 'בישיבה בצפת'. מכאן יוצא הכול ואי אפשר להפסיק את זה.

הצלחתם להשהות את הפינוי, אך צו הפינוי לא בוטל. איך העירייה נערכת למקרה שהצד השני יממש את הצו?

לצערי הגדול, אחת הסיבות העיקריות שמשפחות מפסיקות לנהור לעיר, היא בשל העובדה שעיריית צפת לא נמצאת עם רזרבה של שטחים ומבני ציבור. יש לנו מחסור אדיר בעיר לקרקעות. אין לנו שטחים לגני ילדים ובתי כנסת, אלו דברים בסיסיים שהציבור צריך אותם ולדאבוני אין לנו.

אבל כפי שציינתי בראשית דבריי, בעזרת השם נעשה ונצליח למצוא את הפתרון המוסכם.

המועמד לראשות העיר צפת אליעזר לזר, בירך את ראש העיר שוחט על הפשרה שהושגה ואמר כי "טוב מאוחר מלא כלום - שמח שבסוף נמצא הפתרון למצוקתם של מאות תלמידי הישיבה".
ישיבת חבד צפת פינוי אילן שוחט ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד