י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מזעזע: שורת אסונות ילדים ב'זאת חנוכה'

הורים, שמרו על ילדיכם: ב-24 השעות האחרונות אירעו במגזר החרדי מספר אסונות ילדים. שני ילדים נהרגו ושלושה ילדים נוספים נפצעו באורח בינוני, בערים: בית שמש, ירושלים, צפת ומודיעין עילית

ניידת טיפול נמרץ, אילוסטרציה צילום: פלאש 90
ניידת טיפול נמרץ, אילוסטרציה צילום: פלאש 90





ביממה האחרונה אירעו במספר אסונות במגזר החרדי, תינוק וילדה נפטרו, שלושה ילדים נפצעו בינוני כתוצאה מנפילה מגובה.

במהלך כנס נשים אמש (שלישי) באולם שמחות ברחוב רבי יהושע בבית שמש, פעוט בן חמש שבועות ששכב בעגלה, נפגע משולחן שנפל עליו לאחר שככל הנראה היה שעון על הקיר. הוא נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם, שם הבוקר הוא נפטר מפצעיו. במשטרה פתחו בחקירה ובעל האולם ועדי ראייה מסרו עדויות.

עגלת הפעוט מבית שמש ז"ל

מאוחר יותר אמש, כשעה לפני חצות, ילדה בת חמש איבדה את הכרה בביתה ברחוב פנים מאירות בשכונת רוממה בירושלים. היא פונתה לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה, שם המשיכו הרופאים להיאבק על חייה, אולם לאחר זמן מה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי הילדה סבלה כמה ימים מחום גבוה ואף ביקרה בקופת חולים.

היום (רביעי) בסמוך לשעה 15:30 במהלך משחק ילדים בצפת על גג מבנה, אחד הילדים בן 11 תושב העיר נפל מגובה של כארבע מטרים ונפצע. הוא פונה למרכז הרפואי זיו בעיר עם שבר בפיקת הברך וחבלת ראש. הילד טופל בחדר הטראומה בהכרה, במצב קל עד בינוני, בהמשך יועבר למחלקה הכירורגית להמשך טיפול.

באותה השעה, ילד כבן 6 ששיחק בגינה ציבורית במודיעין עילית, נפל מגדר בגובה של כ-4 מטרים ונפצע. הילד סבל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון, ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא בתל השומר.

הנפילה מגובה במודיעין עילית. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בשעות אחר הצהרים בסמוך לשעה 16:20 פעוט כבן שמונה חודשים שישב בעגלה נפל במדרגות בניין בקרית בעלז בירושלים. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי האחות הגדולה לא הבחינה כי גלגלי העגלה אינם בנעילה והעגלה עם הפעוט התגלגלו במדרגות הפעוט פונה במצב בינוני עם חבלת ראש בהכרה מלאה לבית החולים.

בחמשת המקרים הללו, הנפגעים קיבלו טיפול רפואי ראשוני על ידי כונני 'איחוד הצלה' וצוותי 'מגן דוד אדום', ופונו לבתי החולים. במשטרת ישראל בודקים את נסיבות המקרים.

מנתוני 'בטרם לבטיחות ילדים' נמצא כי משנת 2008, ארבעה ילדים מתו מנפילת טלוויזיה, אחד מנפילת סולם, ילד נוסף מנפילת תנור אפייה והפעוט שנהרג אמש בבית שמש מנפילת שולחן. מדובר בשבעה ילדים שנהרגו מנפילת חפצים ורהיטים.

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לכלל האזרחים לפקוח עין ולא להשאיר ילדים ללא השגחה בקרבת מקומות מועדים לנפילה מגובה. כמו כן בכל אירוע של ילדים שאינם חשים בטוב מומלץ להתפנות מיידית לבדיקות בבית החולים ולא לסמוך על הנס. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות והזהירות צפויים למנוע בס"ד אסונות מיותרים.

בעקבות צבר האירועים בהם ילדים נפגעו כתוצאה מנפילה מגובה, קוראים במגן דוד אדום לציבור ההורים להשגיח על הילדים בבית ובמהלך המשחקים בחצר ובסביבת הבית, וכן להסביר לילדים על הסכנות במהלך משחק. עוד ביקשו לחדד כי חשוב להקפיד שיהיה אדם מבוגר האחראי על ילדים במהלך משחק.
נפילה מגובה פציעות מוות אסונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד