י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האמריקאים כל כך שונאים את רפורמת המס – שאפילו פוקס ניוז מודים בזה

הנשיא טראמפ רשם הישג גדול מאוד בימים האחרונים, אבל הסקרים מראים כי הציבור לא חושב שרפורמת המס תיטיב עמו

  • ב' טבת התשע"ח
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



הנשיא דונלד טראמפ זכה היום בניצחון גדול – והצליח להעביר רפורמת מס שתשנה את פני הכלכלה האמריקאית. זו הפעם הראשונה שטראמפ מצליח להעביר חקיקה משמעותית, ולכן אין ספק שמבחינתו זוהי סיבה כפולה למסיבה. עם זאת, כנראה שבקרב הציבור האמריקאי לא שוררת תחושת ההישג שנמצאת מן הסתם בסביבתו של הנשיא. הסיבה: הציבור אינו נלהב מהרפורמה.

עיתונאי הרשת הווארד קורץ תהה היום מדוע לאחר ההצלחה הגדולה של טראמפ אין מצב רוח חגיגי. התקשורת ומתנגדי הרפורמה התייחסו אליה כל כך בזלזול, שהיא אינה פופולרית בקרב הציבור, אמר קורץ. "בסקר של USA טודיי, 32% תומכים ברפורמה ו-48% מתנגדים לה. בסקר של CNN, 33% תומכים ו-55% מתנגדים. בסקר של 'וול סטריט ג'ורנל' ו-NBC מאתמול, 24% תמכו, ו-41% התנגדו".

לפי קורץ, סקרים של "ניו יורק טיימס" ושל סורביי מאנקי מראים כי רק שליש מהאמריקאים חושבים שישלמו פחות מסים. "התקשורת מתמקדת בעובדה שחלק הארי מההטבות יגיע לתאגידים, וחלק ממשפחות מעמד הביניים - בעיקר במדינות שבהן המסים גבוהים - ישלמו יותר, כיום או בעתיד. אפילו חלק מה-5% העליונים לא מרוצים מהרפורמה".

קורץ מסכם בכך שהפופולריות של החוק יכולה לעלות אם היא תביא להורדת מסים בקרב מספיק אמריקאים, ואם הצמיחה של התאגידים תוכיח את עצמה. אם לא – הרפובליקאים יהיו בבעיה ב-2018.

גם פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים, משוכנע כי הפופולריות של הרפורמה תעלה. בראיון לתוכנית הבוקר של CBS אמר ראיין כי "ברגע שאנשים יראו שהמשכורות שלהם גדלות בפברואר... כשעסקים יוכלו לשמור נתח גדול יותר ממה שהרוויחו, כאשר יוכלו לשכור יותר אנשים, זה ישנה את הפופולריות של החוק, אני משוכנע".
רפורמת מס פוקס ניוז דונלד טראמפ פול ראיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד