י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלפים העתירו לישועה במעמדות "רינה של תורה"

"ותזמין זיווגים הגונים": מראות מרגשים של המונים הזועקים לישועה ולבקיעת שערי שמים בחצות ליל יום המסוגל נראו אמש במעמדות התפילה של "רינה של תורה" וסדר התפילה המיוחד שגילה ותיקן ליבם של ישראל מרן הגר"י אדלשטיין זיע"א לכוללי "רינה של תורה", לישועת מצפי זיווגים • בראש המעתירים לישועה "בזאת השנה" עבר עמוד התפילה הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א מראשי ישיבת מיר • צפו בגלריה

תפילות. צילום: דוד זר ואלי קובין
תפילות. צילום: דוד זר ואלי קובין



ליל יום רביעי, בחצות ליל זאת חנוכה, נערכו סדרי הלימוד ומעמדות תפילת הרבים, סגולת המופת אשר הושיעה רבים וקוימה על ידי מאות לומדי "רינה של תורה" כסדר שגילה ותיקן להם ליבם של ישראל מרן רבי יעקב אדלשטיין זיע"א. מופתים רבים נודעו מקרב השמות שהוזכרו במעמדות התפילה המיוחדת, ופורסמו ברבים כסגולה בדוקה ומנוסה לפליטת ישועה ולהקמת בית נאמן בישראל. כהוראת הגאון הגדול זיע"א העתירו מאות האברכים בתפילה המיוחדת שתיקן במיוחד למעמד, רק לאחר סדר לימוד של ג' שעות בתענית דיבור ל"ריבוי זכות התפילה" כהוראתו זצוק"ל, והצטרפו להמוני ישראל אשר העתירו ברחמים פני שוכן מעונה בכוח הזמן הקדוש והמסוגל, בכוח התורה, בכוח סגולת הקודש ובכוח מקחם של צדיקים וקיום דבריהם.


כפי שפורסם, בתוך ההיערכות למעמד התפילה עלו ובאו למעונו של מרן שר התורה שליט"א ראשי "רינה של תורה" להתייעצות מקיפה, שגררה הוראה מפתיעה. במשך שעה ארוכה ביקש מרן שר התורה שליט"א לעבור על סדרי התפילה בפרטות, סדר שתיקן וייסד אביהן וליבם של ישראל מרן הגר"י אדלשטיין זיע"א, כשמרן שליט"א מוסיף ומשבח את מעלת תפילה זו שבוודאי אינה שבה ריקם. לאחר מכן, במפתיע, פנה מרן שליט"א לראשי הכולל שיקיימו תפילה כזו על ציון דודו הגדול מרן החזו"א זיע"א, כשהוא מציין את היותו מקום תפילה נודע, וחשף: "גם אני הולך שם להתפלל".

ראשי הכולל ציינו בפני מרן שכך היה מנהגו של מרן הגר"י אדלשטין זיע"א לעשות סדר תפילה זה בציון החזו"א וכן בהזכרת השמות על ציון מורו ורבו הגה"ק רבי יעקב משה רביקוב זיע"א (הסנדלר), תפילה אשר נהגו בה בחינת תפילת חשאין ונזהרו שאין צריך הישועה יודע הימנה. לנוכח גודל היום והשעה, מרן שליט"א הכריע כי יש לקיים התפילה לישועתן של ישראל בימי החנוכה , כאשר כח התורה הגדול המתרבה בליל זה - יש בו כח ומופת לישועה. מרן שליט"א הורה כי יזכירו שם שם בפרטות, וסמך את ידיו ​והורה לקיים התפילה.

ואכן לימוד הסדר המיוחד ג' שעות רצופות בתענית דיבור על ידי מאות אברכי רשת הכוללים "רינה של תורה" בהיכלי התורה, כאשר למעמד התפילה המיוחד שבסיומו, הצטרפו רבים אחרים להעתיר באווירה המיוחדת של בקיעת שערי שמים ששמעה יצאה למרחוק, כאות ומופת ע"י הנצרכים לזיווג שהוזכרו שם ונושעו בס"ד. בראש המעתירים לישועה "בזאת השנה" עברו לפני התיבה עמוד התפילה הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א מראשי ישיבת מיר, הגה"צ רבי צבי יהודה אדלשטיין בנו וממשיך דרכו של אביו הגדול זיע"א, וראש הכוללים הגאון רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א.

כאמור, בהוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, מנין מיוחד מרבני הכוללים בראשות הגאון רבי מרדכי ליבר הלוי כהן ראש הכוללים, יצא להעתיר לאחר המעמדות בקבר מרן בעל החזון איש זיע"א וכמו"כ בציונו הקדוש של 'הסנדלר' זיע"א, רבו של הגר"י אדלשטיין, בסדר התפילה המיוחד למקום קדוש זה אשר נאמר ללא ידיעתם של הזקוקים לאותה ישועה, כהוראתו המדויקת של הגר"י זיע"א.

צילום: דוד זר ואלי קובין


















































































































תפילה רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד