י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צעיר חרדי שתיעד אלימות שוטרים הואשם - בית המשפט זיכה אותו

צעיר חרדי בן 25 שתיעד אלימות שוטרים, הביא למעצרם ולאחר מכן נעצר. זוכה היום, תשעה חודשים אחרי מכל אשמה • השופט: "מרחיק לכת לראות בו כמי שהשתתף בהתפרעות"

הפגנה, אילוסטרציה. צילום חיים גולדברג קנייטש
הפגנה, אילוסטרציה. צילום חיים גולדברג קנייטש



תשעה חודשים לאחר שנעצר והואשם, בית המשפט זיכה צעיר חרדי שתיעד אלימות שוטרים שאף הביאה להגשת כתב אישום נגד שוטרת שסטרה לחרדי במהלך הפגנה.

בחודש ניסן, במהלך הפגנות הפלג ירושלמי, על רקע התפוצצות 'פרשת ההטרדות', נערכה הפגנה בצומת הרחובות בר אילן-שמואל הנביא בירושלים. במקום התפתחה מהומה גדולה שגלשה לפסים אלימים עם בעיטות ואגרופים בין מפגיני הפלג לצעירים חרדים שניסו לפנות את הציר שנחסם לתנועה בעקבות ההפגנה במקום.


במהלך ההפגנה הגיעו כוחות משטרה לרח' יחזקאל בירושלים בעקבות דיווח על שריפת פחים והבחינו באש בוערת, בעשן סמיך ובהתקהלות של אנשים. בהנחיית הקצין החלו השוטרים בפיזור המתקהלים במקום. באותה העת הבחינה אחת השוטרות בצעיר חרדי כבן 13, שמצלם עם הטלפון.

בתיעוד שפורסם בזמנו ב'בחדרי חרדים', נראית השוטרת ניגשת לעבר הקטין, חובטת בראשו שלוש פעמים, ואף אוחזת בראשו ומפילה אותו ארצה. בכתב האישום שהוגש נגדה בחודש אלול, לאחר סיום האירוע ובמטרה להסתיר את התקיפה הפסולה רשמה השוטרת דו"ח פעולה שקרי, בו ציינה בכזב כי המתלונן תקף אותה באמצעות בעיטות, ובעקבות כך בנסיון להדוף אותו לאחור נפל על הכביש. לגבי הקצין שהיה נוכח באירוע הוחלט להעמידו לדין משמעתי בגין שימוש בכח שלא כדין.

שוטרת שתקפה מפגין חרדי, מואשמת: "חבטה בראשו שלוש פעמים". צילום: איתמר כהן, 'בחדרי חרדים'

מספר שבועות לאחר מכן, הצלם איתמר כהן (25), שצילם את השוטרת שהואשמה בעקבות התיעוד, נעצר בהפגנה ברחוב בר אילן באשמה של תקיפת שוטרים ועוד.

היום, תשעה חודשים לאחר מכן, זוכה כהן לחלוטין על ידי בית המשפט מכתב אישום שהוגש נגדו בגין תקיפת שוטר, פציעה, התפרעות ועוד. "לאחר שהשתכנעתי כי הנאשם הגיע למקום לצורך תיעוד חדשותי. הוא עמד על המדרכה ולא על הכביש בניגוד למתקהלים והמתפרעים, וכשהתבקש להתפנות ניסה להסביר לשוטרת את פשר נוכחותו במקום - ומיד נעצר" אמר השופט אילן סלע בדיון שנערך ביום בבית משפט השלום בירושלים.

"יהיה זה מרחיק לכת לראות בו כמי שסירב להתפנות ולראות בו כמי שהשתתף בהתפרעות" הוסיף השופט סלע. "לא ניתן לקבל מצב בו אדם המתעד אירוע ומנסה להסביר זאת לשוטרים הרואים בו חלק מהתפרעות ומבקשים לפנותו, יהפוך בן רגע לשותף בהתקהלות או בהתפרעות" והחליט לזכות אותו מכל אשמה.

עו"ד איתן להמן, פרקליטו של כהן, אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות הזיכוי, כי "בית המשפט בפסק דין מהדהד, דחה נסיון מסוכן של הפרקליטות לקבוע כי כל אדם המנסה להסביר את עמדתו הלגיטימית לשוטר, יהפוך לאשם בעבירה פלילית של התפרעות או הפרעה לשוטר. מעבר לכך, המדובר במקרה מזעזע שבו המותקף הפך לתוקף, ובמשך תשעה חודשים של מעצר ומעצר בית, במהלכם חייו לא היו חיים, רק בגלל שניסה לתעד אלימות משטרתית".
זיכוי מכתב אישום אלימות שוטרים הפגנות תיעוד אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד