י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי השחרור של רובשקין: המתנגדים מגנים

אחרי שחרורו של האסיר החב"די רובשקין, מגנים כמה אנשי ממשל את ההחלטה לשחררו • "אין שם היגיון מאחורי ההחלטה לשחרר את האסיר"

רובשקין, היום
רובשקין, היום



רוברט טייג, עורך דין אמריקני לשעבר באיווה, שהיה מעורב בתביעה של רובשקין, אמר לסוכנות הידיעות AP כי "אין שם היגיון מאחורי ההחלטה לשחרר את האסיר, בהחלטה של טראמפ לשחרר את האסיר הוא נתן פתח וגושפנקא בלתי חוקית לעיסוק בשוהים בלתי חוקיים".

"רובשקין לא יכול לנצח במשפט באופן חוקי, עובדתי או מוסרי, אז הוא היה צריך להשתמש בדרך פוליטית וככה לנצח, זה עצוב כשהפוליטיקה מפריעה למערכת המשפט" הוסיף.

זו הפעם השנייה שבה השתמש הנשיא טראמפ בסמכויות החנינה שלו מאז נכנס לתפקידו.

בחודש אוגוסט האחרון העניק הנשיא חנינה לשריף לשעבר של אריזונה ג'ו ארפאיו שהורשע בפלילים ובזלזול בית המשפט, כשקרא בכוונה תיגר על פקודות שיפוטיות בכל הנוגע למעצר מהגרים לא חוקיים, ארפאיו עמד בפני שישה חודשי מאסר בפועל, אך עדיין לא הספיק לרצות את עונשו מאחר וטראמפ חנן אותו.

העונש הכבד שקיבל - 27 שנות מאסר, הביאו קבוצה של 107 בכירים לשעבר במשרד המשפטים, שכתבו לממשל אובמה ב -2016, כי התובעים חיבלו במכירת המפעל לקונים פוטנציונליים, לאחר שרובשקין הגיש בקשה לפשיטת רגל זמן קצר לאחר פשיטת משטרת ההגירה, מה שגרם לכך שהמפעל עדיין נחשב שמפעל רווחי על פי הספרים, וככל הנראה זה מה שגרם לניפוח עונשו כתוצאה מכך.

לדברי המשפטנים ששלחו את הבקשה לחנינה לנשיא דאז אובמה, התביעה הבריחה משם כמה קונים פוטנציאליים, כולל אחד שהציע 40 מיליון דולר עבור החברה. המטרה הנראית לעין היתה לוודא שאף אחד מבני משפחתו של רובשקין לא יוכל להשתלט על המפעל, כך מפרסם הוושינגטון פוסט.


רובשקין מתקבל וחוגג בקראון הייטס 770

כאשר נמכרה החברה בסופו של דבר ב-8.5 מיליון דולר, החברה נותרה עם הפסדים גדולים, מה שהופך את הפשעים של רובשקין לחמורים הרבה יותר ממה שהם באמת היו. הדברים הללו לא עשו רושם על פרקליטות ארה"ב בצפון איווה שדחתה את הטענות.

"התובעים לשעבר מנוסים ופקידים במשרד המשפטים רואים את המקרה הזה ככתם על מוסד שנוצר כדי לקיים את החוק", כתב פיליפ היימן, סגן היועץ המשפטי לממשלה בממשל קלינטון, במאמר שפורסם בסוף השנה שעברה ב"וושינגטון פוסט" . "אם המנהיגות של מחלקת המשפטים תסרב לפעול, אני מקווה שהנשיא אובמה יסלח לרובשקין ויסיים את הטרגדיה הזאת". הוסיף פיליפ.

כאמור, אובמה סרב לחון את רובשקין, אך בחסדי השם הנשיא טראמפ שיחרר אותו.
שלום מרדכי רובשקין חנינה רוברט טייג דונלד טראמפ ושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד