כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שמחת רובשקין 2: הנגיד החסידי מבני ברק שוחרר מהכלא בצרפת

הנגיד החסידי מבני ברק נעצר בהונגריה לפני חמישה חודשים בחשד לעוקץ הרשויות בצרפת לאחר זיכוי משפטי הוא שוחרר היום • בחסידות נדבורנה שמחים ומאושרים • 'בחדרי חרדים' חושף את הסיפור המלא על הפרשה, המעצר והשחרור לקראת החתונה של הבן

חסידות נדבורנה. צילום: שוקי לרר
חסידות נדבורנה. צילום: שוקי לרר



כהמשך לשחרורו המפתיע של האסיר ר' שלום מרדכי רובשקין מהכלא בארה"ב, היום, חמישה חודשים מאז נעצר על ידי האינטרפול - שוחרר הנגיד וחלפן הכספים ר' יצחק טויב, מחסידי נדבורנה בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני חמישה חודשים - בתשעת הימים, בעת שהיה בדרכו לבישטנא באוקראינה, מקום ציון האדמו"ר הראשון מנדבורנה זצ"ל - נעצר בהונגריה והוסגר לצרפת.

הרב טויב, נעצר בחשד לעוקץ הרשויות בצרפת, לאחר שמישהו שעקץ את הכסף פרט את הכסף אצל הנגיד טויב.

טויב, היה מבוקש על ידי שלטונות צרפת. מאז נעצר נעשתה בשקט בפעילות חובקת עולם להביא לשחרורו המיידי שכן בנו מתחתן בעוד חודש.

טויב, היה בדרכו עם בנו החתן להתפלל בציון הרבי הראשון מנדבורנה זצ"ל, מאז נעצר נסע הרבי שליט"א מספר פעמים בכדי לפעול לשחרורו המיידי תחילה למעצר בית וכעת לשחרורו המפתיע לישראל.

בכל התקופה האחרונה, רצו בני משפחתו להעביר את החתונה לצרפת או לדחות אותה לאחר המשפט בכדי שיוכל להשתתף בה. בהוראת האדמו"ר, החתונה נשארה במועדה הראשון, בראש חודש שבט. האדמו"ר אמר: "עד החתונה בעז"ה הוא ישוחרר והוא יהיה פה".



הנגיד טויב עם הרבי מנדבורנה. צילום ארכיון: צילום: הנגיד טויב עם הרבי מנדבורנה. צילום ארכיון:
הנגיד טויב עם הרבי מנדבורנה. צילום ארכיון:


היום כאמור, לאחר זיכוי משפטי מוחלט שוחרר טויב ומיד אחרי שבת יגיע לישראל לשמחת בני המשפחה והחסידים.

בחסידות, פרצה שמחה גדולה עם שחרורו. טויב, בשנות החמישים לחייו נחשב לאחד מגדולי תומכי החסידות של נדבורנה בארץ ונחשב מקורב לאדמו"ר זצ"ל ובפרט לאדמו"ר שליט"א עוד קודם עלותו לכהן בכס האדמו"רות.

טויב הקים את אהל הציון בקברו של האדמו"ר רבי מרדכי מנדבונה זיע"א בבישטנא שבאוקראינה, הוא נסע לשהות במקום בתשעת הימים אז ידוע המקום כסגולה וישועה.
חסידות נדבורנה יצחק טויב רובשקין 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד