ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כצפוי: האו"ם הצביע נגד הצהרת טראמפ להכיר בי-ם כבירת ישראל

מועצת האו"ם הצביעה נגד הצהרת טראמפ להכיר בי-ם כבירת ישראל. 128 מדינות הצביעו בעד, 9 הצביעו נגד, ו-35 מדינות נמנעו. האו"ם כצפוי גינה את הכרזת ירושלים כבירת ישראל מצידה של ארה"ב • בישראל דחו את ההחלטה ובמקביל הביעו שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס צילום: רויטרס



מועצת האו"ם הצביעה נגד הצהרת טראמפ להכיר בי-ם כבירת ישראל. 128 מדינות הצביעו בעד, 9 הצביעו נגד, ו-35 מדינות נמנעו. האו"ם כצפוי גינה את הכרזת ירושלים כבירת ישראל מצידה של ארה"ב.

האו"ם גינה את הצהרת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, 35 מדינות נמנעו, ככל הנראה המדינות שנמנעו חששו מהאיום של טראמפ לשלול סיוע למדינות שיצביעו נגד.

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הבהירה כבר מוקדם יותר כי "השגרירות תועבר לירושלים, ולא משנה מה יוחלט באו"ם, ושגריר ישראל דני דנון הציג במליאות האו"ם מטבע מעיר דוד.

מספר המדינות החברות באו"ם הוא 193. מתוכן - 21 לא השתתפו בהצבעה.

אלו המדינות שהצביעו בעד: ישראל, ארצות הברית, הונדורס, גואטמלה, טוגו, פלאו, איי מרשל, מיקרונזיה ונאורו.

35 המדינות שנמנעו הן: אנטיגואה, ארגנטינה, אוסטרליה, איי הבהאמה, בנין, בהוטן, בוסניה-הרצגובינה, קמרון, קנדה, קולומביה, קרואטיה, צ'כיה, הרפובליקה הדומיניקנית, גינאה המשוונית, פיג'י, האיטי, הונגריה, ג'מייקה, קיריבאטי, לטביה, לסוטו, מלאווי, מקסיקו, פנמה, פרגוואי, הפיליפינים, פולין, רומניה, רואנדה, איי שלמה, דרום סודן, טרינידד וטובגו, טובאלו, אוגנדה וונואוטו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברך את ההחלטה ואמר כי היא מהווה "ניצחון לפלסטין".

בישראל דחו את החלטת האו"ם ובמקביל מביעים שביעות רצון מהמספר הגבוה של המדינות שלא הצביעו בעד ההחלטה. מדינות שרה"מ נתניהו ביקר בהן – באירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל מודה לנשיא טראמפ על עמדתו החד משמעית בעד ירושלים ומודה למדינות שהצביעו יחד עם ישראל, ביחד עם האמת".
אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד