י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נתניהו ישלם מס על חלק מההוצאות במעון הפרטי בקיסריה

כך עולה מעמדת המדינה בעתירה שהגישו לבג״ץ עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם

נתניהו ישלם מס על חלק מההוצאות במעון הפרטי בקיסריה



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחויב במס על חלק מההוצאות לתחזוקת ביתו (כטובת הנאה החייבת המס) – כך עולה מעמדת המדינה כפי שהוגשה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ.

העמדה הוצגה בנוגע לעתירה שהוגשה לבג"ץ לפני כשנה על ידי עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם נגד נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, חשב משרד ראש הממשלה ורשות המסים. בעתירה נטען, כי על ראש הממשלה לשלם מס על הוצאות פרטיות לתחזוקת ביתו כמו למשל עבודות איטום, צביעה וסיוד וכן הוצאות כלכלה בהיקף של כ-1,500 שקל מדי חודש.

לאחר שהוגשה העתירה ונערכו דיונים, הוחלט להקים צוות בין-משרדי שיבחן את היבטי המיסוי ביחס להשתתפות המדינה בחלק מהוצאות המעון הפרטי. הצוות נדרש לגבש עקרונות וקווים מנחים לסוגית זקיפת טובת הנאה בשל השתתפות בהוצאות – מכאן ואילך. בצוות, שהתכנס כמה פעמים, היו חברים נציגים ממשרדי משלה בהובלת גורמים ברשות המסים.

עורכי הדין קמיל עטילה ועודד טאובר מפרקליטות המדינה השיבו היום כי לפי הכללים שנקבעו , אין לראות בהוצאות עבור המעון הפרטי מקשה אחת ויש לחלקן כך:

השתתפות בהוצאות בגין חלקים המשמשים/נדרשים לצורכי התפקיד אינה בגדר טובת הנאה ולכן לא תהיינה חייבות במס.

השתתפות בהוצאות בגין חלקים המשמשים לצרכים פרטיים היא בגדר טובת הנאה החייבות במס.

השתתפות בהוצאות בגין חלקים המשמשים לצרכים מעורבים, זקיפתן תקבע באופן יחסי לנוכחות של ראש הממשלה במעון הפרטי. הוצאות שלא ניתן לייחס באופן ספציפי לחלק מסוים – ייקבעו לפי יחס השטחים. "יצוין כי הוצאות שכולן או חלקן עולות כדי השבחה של המעון הפרטי הן בגדר טובת הנאה החייבת במס".

עוד נכתב בעמדת המדינה כי במהלך דיוני הצוות התעוררה מחלוקת בשאלת הקשר בין החלטת המימון לבין היבטי המיסוי ועלתה השאלה - האם החלטת המדינה לממן את הוצאות המעון הפרטי לאורך השנים גם מבטאת תפישה, כי הוצאות אלה הן לנוחות המעביד ועל כן אינן חייבות במס, בהינתן תפקידו הייחודי של ראש הממשלה. "רוב חברי הצוות סברו כי בהינתן הדין והפסיקה יש קושי בקבלת העמדה שלפיה החלטת המעסיק לממן הוצאה מסוימת, תכתיב, כשלעצמה, את התוצאה במישור המס". לאור העמדה, מבקשת המדינה למחוק את העתירה.

עורך דין בן-מאיר מסר כי "עמדת המדינה הגיעה רק כעת ואני לומד אותה. בכל מקרה זו עמדה שונה לחלוטין מהעמדה של היועץ המשפטי שנמסרה לי לפני כשנה ולפיה ראש הממשלה לא חייב במס ושבגינה הגשתי בג"ץ. תמוה בעיני מדוע היועמ"ש מראש ניסה לפתור את ראש הממשלה מתשלום מס בניגוד לעמדת אנשי המקצוע כעת"
בנימין נתניהו מיסים קיסריה בגץ פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד