כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לייבל'ה בוחן: מי ימונה למזכיר המועצת הליטאית

והשבוע בלייבל'ה: לייבל'ה רושם בפנקסו מי יכהן כמזכיר המועצת הליטאית, הצלם שארגן מניין בתוך בית הגר"ח, על יועץ התקשורת והנחשים, ומי האדמו"ר שהעניק לאייכלר חצי שקל?

 לייבל'ה בוחן: מי ימונה למזכיר המועצת הליטאית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



ומזכיר המועצת הוא....

מודעות האבל כבר התקלפו בקצוות ועליהן הודבקו ההודעות על ההספדים. העם כולו ואיתו לייבל'ה עדיין באבל על מנהיג הדור, אך כבר החלה השאלה על המשך ההנהגה, לייבל'ה דוגל תמיד בהנהגה משותפת, אך מי הוא זה לייבל'ה שיקבע בכלל ויכניס ראשו בנושא זה שברומו של עולם, הרי כתוב שהקב"ה שותל בכל דור ודור גדולים להנהגה.

בכל אופן לייבל'ה התחבט בשאלה נוספת שעולה מאליה, מי יכהן כמזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל'? זאת לאחר שהפרשן הוותיק פרסם השבוע ב'בקהילה' כי יש מי שמייעדים את התפקיד לדוד שפירא הנכד והמשב"ק המסור של מרן הגראי"ל זצ"ל, במקום אברהם רובינשטיין המועמד לראשות עיריית בני ברק. לייבל'ה גם שמע מפי גורמים ב'דגל' כי יש מי שרוצים להריץ דווקא את רפאל מאיר, הלא הוא האיש שנלחם בטכנולוגיה כיום ובשבועונים בעברו, וטוענים בתוקף, מי יותר מתאים מאשר רפאל מאיר היקר לשמש כמוציא ומביא אצל גדולי הדור? הוא משמש בפועל בתפקיד ומקובל על כולם, לייבל'ה כתב בפנקסו את כל ההתחבטויות ואת הצדדים לכאן ולכאן, לליבל'ה יש אפילו איזה הימור, אם ניתן לכנות את זה כך. אך את הפתק הוא מקפל קפל היטב ומשאיר לקוראיו את השאלה: האם רפאל מאיר יצליח בקמפיין אותו נראה בקרוב?

'חנוכה חנוכה חג יפה כל כך'... ניגנו ילדיו הרכים של לייבל'ה מול סביבון תוצרת סין את השיר היהודי כל כך. נכון, חנוכה הוא אמנם חג משפחתי להפליא, אך לייבל'ה לא זנח השבוע את מסדרונות כנסת ישראל, גם בימי החנוכה הוא הגיע לכנסת 'לבקר בהיכלו'. במהלכו ראה בין הקומות מפגש סולחה מרתק וסוד שיח בין עמית סגל מחדשות 2 לבין הח"כ אורן חזן מהתחקיר המפורסם. יודעי דבר הלוחשים מכאן ומכאן אומרים ללייבל'ה, כי הם מאמינים שהקשר ימשיך ויפרח לתפארת עם ישראל.






ובמסדרון הארוך והריק יחסית בעקבות החג, ראה לייבל'ה את האסטרטג ארי גלהר, יחד עם דובר הרבנות הראשית עורך הדין קובי אלתר. השניים נצפו כשהם מקבלים פרק של הדרכה מאוהב החרדים הגדול, הכלכליסט שחר אילן.



המשיך לו לייבל'ה במדרגות הרחבות ונגס לו לאיטו בסופגנייה רכה ומתוקה שקנה מחוץ לכנסת, עקב חששו מהאוכל במזנון. ובהמשך ראה לייבל'ה את חה"כ מלכיאלי יחד עם צבי זרחיה ופפה אללו כשהם משוחחים, לייבל'ה היה מנומס ולא היטה אוזן הפעם.

והדליקו נרות בחצרות..

כמובן שלייבל'ה לא שוכח שעם כל הכבוד לכנסת היופי והחן היהודי האמיתי נמצא בחנוכה בחצרות קודש, אי לכך שאל לייבל'ה 'קולפיק' מחבר והכניסו לשקית גדולה. אם תהיה כשרה השעה - לייבל'ה ישתמש בו. כששקית הקולפיק אחוזה היטב בידו, החל לייבלה לסובב בין ההדלקות בחצרות החסידים. ראשית הגיע לחצר חסידות 'גור', שם ראה כיצד המפכ"ל אלשיך מגיע להדלקה, אך לא הצליח לתעד מבפנים כי הדלת נסגרה עליו וכאן הוידאו מסתיים. לייבל'ה לא מצטער. הוא יודע שיהיו עוד הרבה תיעודי וידאו של שוטרים וחסידי גור.



בהמשך הגיע לייבל'ה ל'בעלזא', שם הבחין כי אם ב'גור' ההדלקה מהירה, הרי שבחצר 'בעלזא' הניגונים מצוינים ואלשיך נהנה מכל רגע, ואכן רק בבעלזא לייבל'ה קיבל את מה שחיפש והצליח לתעד את אלשיך מתרגש כחסיד ורגיל, כשלידו חה"כ אייכלר שמסביר לו על הניגונים ומהותם.





ומכאן צעד לייבל'ה להדלקה ב'באיאן', בין קהל החסידים לייבל'ה ראה את יענקל' ליצמן שכרגע עיתותיו בידו, לצידו היו ישראל פרוש ומאיר רובינשטיין, כחסידים בפני רבם.






ולהדלקה בחסידות נוספת. ב'ביאלא' בירושלים ראה לייבל'ה את ליצמן ואת המועמד לראשות צפת, אליעזר לזר, שלא מפסיק לעבוד לקראת הבחירות.






ומכאן לאירוע חביב ביותר שאירע בהדלקה במרכז בני ברק ובמרכז ויז'ניץ, שם ראה לייבל'ה את אייכלר מקבל 'חנוכה געלט' מידי האדמו"ר, כמובן שמדובר בחצי שקל בלבד ולא חל על זה שום תיק לא 1000 ולא 2000. אם תיפתח פרשה בעניין, לייבל'ה יכנה אותה 'פרשת מחצית השקל'.



בהדלקה בחצר חסידות מודז'יץ האזין לייבל'ה נרגשות לניגונים הידועים וראה שם את ליצמן, ואברהם רובינשטיין.

מילי דעלמא

ומכאן פונה לייבל'ה לעניני דיומא השייכים לשועי ארצנו באשר הם. ראשית מדווח לייבל'ה כי בימי השבעה, בין ראיון ובין הדלקה להדלקה, מצא הדובר קובי רוזנשטיין זמן לתקן את רכב הסיאנה שלו במוסך בפאתי בני ברק. לייבל'ה מקווה שרוזנשטיין ימשיך את המסורת של נהגי 'הגדויילים' ויתקן אצל שלומי מרציאנו ב'אוטו בני ברק' ולא ירעה בשדות זרים, שכן כך הנהיגו רבותינו ואין לשנות ומוחין בידן ואכמ"ל.






ועדיין על השבוע בבני ברק, שם התקיים באירוע מצומצם בר מצווה לנינו של הגאון רבי דב לנדו, בן לנכדו חביבו נאמן ביתו מנחם לנדו. האירוע התקיים במסגרת מצומצמת במהלך האירוע הגיעו לאחל מזל טוב המועמד לראשות העיר בני ברק, מנחם שפירא. יחד עם הרל"ש אליהו ארנד שאיחלו מזל וברכה..



לייבל'ה הגיע השבוע לניחום אבלים בבית הגדול ברחוב שטריקר 20 בתל אביב - מקום מושבם של נגידי משפחת שפירא האבלים על פטירת אמם ע"ה, רעייתו של מנכ"ל המדינה ר' מוניה שפירא ז"ל, ביציאה ראה לייבל'ה את יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג, בשיחה עם יו"ר הקהל של בעלזא מרדכי בריסק ואיש השבת של גור יצחק גולדקנופף משוחחים על השבר הגדול.



תפילה אחת שווה אלף תמונות, אמר לייבל'ה לעצמו שעה שהבחין בצלם שוקי לרר שתיעד את השבעה ועצרות ההספדים, לרר נמצא בתוך יום השנה לאמו ע"ה ומקפיד לא לפספס אף תפילה, נראה במבוא של בית הגר"ח קנייבסקי כשהוא מארגן תפילה במניין לאחר שנתקע באמצע צילומים באזור. לייבל'ה מלא התפעלות.



ועוד צלם שלראשונה בחייו חשף ששמו האמיתי הוא כהן ולראשונה בגיל 21 כובד לשמש ככהן פודה ולפדות את בנו של חברו הטוב בחמישה סלעים. לייבל'ה מאחל לשלומי כהן המשך סלעים רבים בכיס.



ובימי החנוכה כשלייבל'ה אץ רץ להדליק את נרות החנוכה, פגש את את חיים מאיר לנגסאם, חבר מועצת עיריית בני ברק מ'צאנז', כשהוא רוכש מכשיר פלאפון חדש אצל מלך הסלולר במגזר החרדי, ישראל רויכר. במאושר סלולר ברבי עקיבא. לייבל'ה כמובן יודע ולא חושש לרגע כי המכשיר שרכש לנגסאם כשר למהדרין לפחות כמו חנויות הבגדים ברבי עקיבא, ולא ח"ו טרף.



וחדשות גם מאלעד, ממלא מקום ראש העיר אלעד שמוליק גרוסברד, האיש שמערבב חזק בתחבורה נצפה עם בנו במוקד הרפואי של אלעד, לאחר שזה לא חש בטוב. לייבל'ה שמח על כך שהוא לא צריך להגיע לרופא בתחבורה ציבורית ומאחל כמובן, רק בריאות.



ובשעת לילה מאוחרת לכד לייבל'ה את ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש. פרוש נצפה כשהוא בשיחה ערה עם ראש המטה שלו, מני אמיתי. השניים נצפו מחוץ לבית של איציק מן מאתר הבית ולייבל'ה לוחץ על איציק שיעביר לו הקלטה או משהו כזה.



אחר אירוע האלפים בבנייני האומה, לייבל'ה המשיך למסעדה ירושלמית לאכול אוכל יהודי כמנהג המוסרת ושם פגש את - הפוליטי של בחדרי, אבי רבינא שפרש מקו עיתונות לטובת גו'ב שלייבל'ה לא יכול לחשוף בשלב זה, שמעון ליברטי הכוכב של עיתון 'הדרך', והחרדי של 'גלי ישראל', רפי פרלשטיין. בסיום הארוחה נרשם רגע דרמטי, כאשר הארבעה הביעו רגעי חרדה מחתולה שנכנסה לחנות משל הייתה המשגיח שלהם בישיבה. לייבל'ה כמו לייבל'ה שלא חושש מכלום, עמד בעוז ובגבורה מול עיני החתולה ללא חשש ואף תיעד.






הכתב לענייני חרדים בעיתון 'ישראל היום', יהודה שלזינגר. החליט למסד בצורה רשמית את הסיורים שהוא עורך לאנשים דתיים וחילונים בעיר בני ברק, והשבוע החל להוציא פרסום בעניין. לייבל'ה מאחל בהצלחה רבה. ומקווה שיכירו היטב אלו את אלו מתוך אהבה, שכן זה לא ממש ככה המצב בארץ ישראל היום.



לייבל'ה גם סובב בחנויות האוכל היהודי כנהוג הפעם בירושלים בהדר גאולה ראה לייבל'ה את רב הכותל והמקומות הקדושים מתכונן לשבת בעצמו ללא עוזר ומסייע ורוכש מהמקרר הגדול את מיטב הסלטים.



במסעדת בית ישראל ראה לייבל'ה את השר לשעבר אריאל אטיאס שישיא בעוד שבוע וחצי את בתו משוחח עם גולדיס על המאכלים הטובים.



חג המוזיקה, אמר לייבל'ה. מכל עבר נראו הודעות על הופעות קטנות וגדולות או 'זיצים' למינהם, הפעם לייבל'ה מדווח על הכוכבים עצמם - כך למשל בין שיר לשיר, מצא ענק הזמר מרדכי בן דוד זמן וירד ל'אינסייד'. המטרה: לבדוק מה יש להם להציע בתחום הריצוף וכו', מי שקיבל אותו בכבוד ואפילו "הסתלף" איתו, זהו כוכב המכירות הצעיר והמבטיח, בוגר 'הבצפר', שלוימי זינגר.



וליפא שמלצר שחזר לגדל את הפאות כבתחילה, נצפה השבוע בארה"ב מתברך בשיאה של חתונה מהרבי מ'ניקלשבורג', הרבי הכי צבעוני שמושך אחריו ביראה ומחזק רחוקים למשיבם לאביהם שבשמים.



ויואלי דיקמן שהגיע לנחם אצל משפחת הנגידים שפירא בתל אביב, ניחם את היושבים שבעה על פטירת האם, אשת מנכ"ל המדינה מוניה שפירא ז"ל. לייבל'ה שמע את יואלי דיקמן משכנע את הרבי 'מצאנז' שהוא יכול לנגן ניגוני בית 'צאנז'... לא ברור האם הרבי שוכנע, אך מה שבטוח שהרבי מויז'ניץ כן השתכנע על ניגוני ויז'ניץ.






ועוד בבית האבלים ברחוב שטריקר: המזכיר המסור שמחה וויצמן לא ויתר על סלפי משותף עם אמני המוזיקה של משפחת שפירא.



ואיש היח"צ החרדי ציקי פרנקל האחראי על יחסי הציבור של מפעל הפיס במגזר, נצפה בכניסה למלון אריסטוקרט סוגר פינות עם יו"ר המפעל עוזי דיין לפני תחילת אירוע סיום תחרות חיבורים תורניים השנתי.

פינת המזל טוב

יום גדול הוא לכולם, יום סיום החג הקדוש. הביט לייבל'ה בלוח השנה בצער על החג הקדוש שחלף הלך לו, ובכן הגיע 'זאת חנוכה' וזה מה שקרה, שלום דוכמן מניו יורק, מנכ"ל כולל חב"ד העולמי מארס את בתו יוכבד עם איש החסד רב פעלים ראובן קוגן, שמחה רודפת שמחה- לא עוברת שעה ואיש חב"ד שלום רובשקין השתחרר ממאסר לאחר שמונה שנים ופתאום לאחר מספר שעות, האיש נראה באירוסין המדובר ביותר בניו יורק.



ברכות חמות למהדורת הבוקר המתחדשת ברדיו קול חי שהחל ממחר (ראשון) בהגשתו המצוינת של בצלאל קאהן.

ברכת מזל טוב לעיתונאי אריה זיסמן מעורכי 'יתד נאמן' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

בשמחת הברית לנכד מנהל מועצת בתי העלמין ירושלים, הרב הלל הורוביץ. שנערכה במערת המכפלה, השתתפו רבנים רבים ואישי ציבור. בסנדקאות כובד: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.



ורבנים, עסקנים, אישי ציבור ועשרות בחורי ישיבות באו לשמוח ולאחל מזל טוב בחתונת הרב שלמה לוי יו"ר איגוד בני הישיבות ומבכירי סיעת ש"ס צפת, בסידור חופה וקידושין כובד רבה הנבחר של העיר נשר, הרב יצחק לוי.



ודוד וורצמן, עוזרו המסור של חה"כ אורי מקלב חגג בשישי ברית לבנו לשם הגיעו החברים להשתתף גם הבוס שכל היום בכנסת ביום שישי הוא בחוץ בהכנות לשבת קודש.






ואפרופו מקלב, הדובר המסור ויועץ התקשורת יהודה מנדלוביץ' חגג יום הולדת. מי שארגן לו זאת הוא גיסו שלומי פולק, הצמוד של גפני. אחת המתנות שקיבל מנדלוביץ' הוא שוברי זיכוי בשוק מחנה יהודה. על הדרך הלך עם ארי קלמן והשניים קנו תותים ונחשים מגומי לרוב. לייבל'ה תוהה למה צריך לצאת מחוץ לכנסת כדי לקנות נחשים?






וברכת מזל טוב לקלידן דודי פלדמן חתנא דבי נשיאה של המנצח רובי בנט לרגל שמחת החלאק'ה לבנו בכורו שנחגגה ביום חמישי במירון לייבל'ה מברך.




‏ולצד החלמה מהירה, ברכת מזל טוב לשר הדתות דוד אזולאי לרגל אירוסי נכדו הראשון, בן לחתנו ארנון יגודיוב.

וברכת מזל טוב לישראל פרידמן, חבר מועצת עיריית פתח תקווה - לרגל שמחת הולדת בתו.

ברכת מזל טוב לעסקן ר' אפרים שטרן, יו"ר ארגון החסד 'עונג שבת ויו"ט' לרגל אירוסי בתו אמש, עם החתן הבה"ח מרדכי אנגלנדר מלונדון, ומתלמידי ישיבת 'מיר' בירושלים.

ברכת מזל טוב לר' אברהם פריד, משב"ק ונאמן ביתו של האדמו"ר מ'פינסק קרלין' לרגל אירוסי הבת בשטומ"צ עם הבחור החשוב יהושע לוי מישיבת חיי משה.

ברכת מזל טוב לר' יואל קלפהולץ, מעסקני חסידות 'רחמסטריווקא' וממקורבי האדמו"ר. לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו אפרים קלפהולץ.

ולסיום, ברכת מזל טוב ליוסי צלניקר, לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. שיזכה לגדלה לתורה לחופה ולמעשים טובים.
לייבלה רכילות חרדית מזכיר המועצת עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד