י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האתר וואלה צפוי לעבור בעלים - ולטלטל את שוק התוכן המקומי

בשלב זה לא ברור אם אתר וואלה יימכר כחלק מקבוצת בזק או בנפרד

וואלה. משה שי, פלאש 90
וואלה. משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90



העברת השליטה בקבוצת בזק תשפיע גם על אתר וואלה, אחד משני האתרים הגדולים בישראל יחד עם אתר ynet. האתר מוחזק כיום על ידי קבוצת בזק והעברת הבעלות בו צפויה ליצור טלטלה בשוק התוכן המקומי.

השליטה של שאול אלוביץ' בקבוצת בזק השפיעה ישירות על התנהלות אתר וואלה. כפי שנחשף בתחקיר "הארץ" באוקטובר 2015, במשך שנים הפך אתר וואלה למעין גרסה אינטרנטית של "ישראל היום": האתר סיקר באהדה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והציג תמונות מחמיאות רבות של רעייתו שרה, ומנגד צונזרו באתר ידיעות שליליות על נתניהו.

חשיפת ההתנהלות באתר וואלה הביאה בסופו של דבר לגילוי הקשרים האישיים בין נתניהו לאלוביץ'. על רקע דו"ח מבקר המדינה החריף נגד משרד התקשורת בכל הקשור לטיפול בבזק, ועל רקע החשדות של רשות ניירות ערך בעניינים אלה, עלו טענות כי יש לבדוק מה היה חלקו של אתר וואלה במערכת היחסים הבעייתית בין נתניהו לאלוביץ'.

בשנה האחרונה, בעיקר לאחר חשיפת פרשת 2000, הכוללת את השיחות המוקלטות שהתנהלו בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס - שינה האתר את פניו. תחת העורך החדש אבירם אלעד, אתר וואלה החל לסקר בצורה מאוזנת, עצמאית וביקורתית יותר גם פרשות הקשורות בנתניהו, וגייס כותבים ופרשנים בכירים.

בשלב זה לא ברור אם אתר וואלה יימכר כחלק מקבוצת בזק או בנפרד. במסגרת המכירה יהיה צורך לבחון את התחזית העסקית של האתר - שעשויה להתברר כבעייתית בשל האיומים החריפים על שוק התוכן כולו, על רקע התגברות התחרות מצד גוגל ופייסבוק.
אתר וואלה שוק התוכן קבוצת בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד