י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ש"ס רקמה דיל? מסתמן: יש עתיד יתמכו בחרדי

האם ישנו 'דיל' חרדי עם 'יש עתיד' לפיו חברי הכנסת של הסיעה יתמכו במועמד ש"ס לוועדה למינוי דיינים? כך לפחות עולה מדברי ח"כ גליק. ב'יש עתיד' אישרו את הדברים: "העדפנו לתמוך ביואב בן צור, שהוא איש מתון יחסית, כדי למנוע את בחירת אייכלר שהוא שהוא איש קיצוני מאוד"

בן צור המועמד הנכנס ואייכלר הנציג היוצא. צילומים: פלאש 90
בן צור המועמד הנכנס ואייכלר הנציג היוצא. צילומים: פלאש 90



מפתיע: יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הורה לחברי סיעתו להצביע עבור המועמד החרדי ח"כ יואב בן צור לתפקיד חבר בוועדה למינוי דיינים, כך פרסם היום ב'הארץ'.

לפיד נימק את ההחלטה בפייסבוק: "העדפנו לתמוך ביואב בן צור, שהוא איש מתון יחסית, כדי למנוע את בחירת אייכלר שהוא שהוא איש קיצוני מאוד. כמובן שהייתי מעדיף שעליזה (לביא י.ג)תבחר, אבל זה חסר סיכוי ואני עושה את ההחלטות שלי בעולם המעשה".

כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", הבחירות לוועדה למינוי דיינים תתקיימנה השבוע ביום שני באופן חשאי. מלבד בן צור – הגישו מועמדות, שלושה ח"כים נוספים מהקואליציה: יהודה גליק, שרן השכל מהליכוד ומוטי יוגב מהבית היהודי.

כזכור, הבחירות תתקיימנה לאחר שח"כ ישראל אייכלר התפטר מהתפקיד במסגרת ההסכם הקואליציוני עם ש"ס, בתמורה קיבל לידיו את תפקיד סגן יו"ר הכנסת במקומו של נציג ש"ס יצחק וקנין.

ההוראה של לפיד לתמוך בבן צור תחזק את הכוח החרדי שמוטל כעת בספק, בעיקר בעקבות העובדה שהבחירות תתנהלנה באופן חשאי וגם חברי קואליציה יכולים לבחור בסתר ככל העולה ברוחם.

במידה ובן צור לא ייבחר הרי שהדבר יחליש את כוחה של הנציגות החרדית בועדה באופן שלא יהיה לה רוב, ובשל כך הסוגיה מטרידה חלק מהח"כים החרדים.

על פי 'הארץ', גליק ביקש את תמיכתו של לפיד, אך האחרון הודיע כי כבר הבטיח לח"כ בן צור את תמיכתו. גליק אמר: "הופתעתי מאוד, יש עתיד מנופפת בדגל של מאבק בכפייה דתית, ואני מציג את מועמדותי לתפקיד שיכול להכריע בשאלה רגישה מאוד - מי יהיו דיינים בבית הדין, והם תומכים במועמד חרדי? אנחנו רוצים דיינים שיהיו רגישים לצרכי הציבור. לכאורה יאיר לפיד היה אמור לתמוך בכך, אבל ברגע המבחן הוא עושה הפוך".

לדבריו, "כיום זה מחולק לפי מפתח מפלגתי - דיינים של ש"ס, דיינים של יהדות התורה וכאלה של הבית היהודי. כעת יש לנו הזדמנות לעשות שינוי. זה מבזה אותנו שכך נראית הוועדה. הבחירות הן כמובן חשאיות וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. אנחנו נראה אם הרב יאיר לפיד, שנותן את ה'דעת תורה' ומכתיב לחסידיו כיצד להצביע, יצליח לגרום לכולם להצביע כמוהו. נראה עד כמה חסידיו רועדים ממנו".

בן צור אמר ל"הארץ" כי לפיד לא הבטיח לתמוך בו אלא רק שלא יציג מועמד מטעם המפלגה, לדבריו, "אני הבנתי שאם הם יציגו מועמד ואולי עוד ח"כ היה מציג את מועמדותו, יש סיכון שלא יהיה נציג חרדי בוועדה ואת זה לא הייתי מוכן לקחת על עצמי. לפיד אמר לי שאין לי מה לדאוג והוא מבטיח לי שמהסיעה שלו לא יהיו מועמדים כי הוא מבין שאין סיכוי. אני לא יודע אם הוא יגיד לאנשיו להצביע עבורי או שייתן להם חופש הצבעה. אני בידידות עם הרבה חברי כנסת מיש עתיד ואני מקווה שהם יצביעו עבורי".

על המועמדים הנוספים שצצו דווקא מתוך הקואליציה אמר בן צור ל'הארץ' כי "זה נושא שיו"ר הקואליציה החדש אמור לטפל בו. אנחנו מצפים שהליכוד יכבד את ההסכם. לא יכול להיות שיש הסכם שנציג הקואליציה בוועדה יהיה מטעם ש"ס ופתאום מתוך הקואליציה מגיעים אנשים ומציגים מועמדות. אנחנו מצפים שאמסלם ידפוק על השולחן וידרוש מהחברים להוריד את מועמדותם. ביום ראשון כנראה שמוטי יוגב יסיר את מועמדותו ולגבי השניים הנוספים נצטרך לראות. שוחחתי עם אמסלם היום והוא מבין שכך זה צריך להיות. אני מקווה שהוא יפתור את זה בדרג שלו ולא יצטרך לפנות לדרגים גבוהים יותר".
הועדה למינוי דיינים יאיר לפיד יואב בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד