י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מינוי: הגאון הצעיר שהתמנה לר"מ בסלבודקה

מיד לאחר חופשת החנוכה השבוע התבשרו תלמידי ישיבת סלבודקה בראשותם של הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש על מינוי של הגאון רבי ברוך אברהם פיינשטיין כר"מ חדש לבני שיעור א' • ומהם המינויים הנוספים בישיבת בית מאיר ובישיבת תורת מרדכי

הגאון רבי ברוך אברהם פיינשטיין. צילום ארכיון
הגאון רבי ברוך אברהם פיינשטיין. צילום ארכיון



מיד לאחר חופשת החנוכה השבוע התבשרו תלמידי ישיבת סלבודקה בראשותם של הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש על מינויו לר"מ לבני שיעור א' של הגאון רבי ברוך אברהם פיינשטיין.

הרב ברוך אברהם פיינשטיין בן ה-37, הוא בנו של הגאון רבי חיים פיינשטיין של ישיבת עטרת שלמה, ומגדולי ראשי הישיבות בדורנו, מחבר ספר חשוקי כסף על פרק איזהו נשך העוסק בענייני ריבית.

הגרב"א כיהן בשנים האחרונות כמשיב כללי בישיבה, כשבמשך תקופה זו אף נתקרב מאוד לראשי הישיבה ומתוך היכרותם והתפעלותם מכוחו ומבהירותו החליטו למנותו לר"מ, על אף גילו הצעיר.

הר"מ החדש נודע בכח בהירות מיוחדת, כאשר בכוחו להנחיל גם לבחורים צעירים סברות והגדרות דקות באופן ברור ומוסבר, ואף ספרו על פרק איזהו נשך נדפס בכמה מהדורות, כן הינו בקיא גדול במרחבי הש"ס, כאשר ניתן לשאול אותו על כל גמרא, וביחוד בסדר טהרות. לפני שנתיים נבחר ספרו על ידי ועדת הרבנים בראשות הגרב"ד פוברסקי למקום הראשון בפרס לספרים וחיבורים תורניים.

יודעי דבר מציינים בפני 'בחדרי חרדים' כי לאחרונה דובר בו נכבדות כשהוצע לו לכהן כר"מ במספר ישיבות, מהן ישיבות מן השורה הראשונה, אולם במהלך מבריק החליטו מרנן ראשי הישיבה למנותו כר"מ בישיבה.

מינוי זה הוא חלק משינוי כולל בסדר אמירת השיעורים ע"י יתר רבני הישיבה, כאשר חתנו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש - הגאון רבי בן ציון חדש שהוא מהכוחות הצעירים העולים בעולם התורה קודם להיות ר"מ לבני שיעור ב'.

יצויין כי בשנים האחרונות ישנה תנופת התפתחות מרשימה בישיבה, כאשר בשנה האחרונה התקבלו לישיבה לשיעור א' טובי התלמידים מכלל הישיבות הליטאיות החשובות, כשלשם כך שופצו מבני הישיבה לצורכי פנימיה וחדרי שיעורים, ואף נוספו משיבים ומשגיחים צעירים.

מינויים נוספים בעולם הישיבות

ישיבת סלבודקה. צילום: שוקי לררצילום: ישיבת סלבודקה. צילום: שוקי לרר
ישיבת סלבודקה. צילום: שוקי לרר


מינוי חדש נוסף בעולם הישיבות, הוא הגאון רבי רפאל שטיינהרטר ראש כולל משנת אלעזר, ומראשי הכולל של הנגיד ר' דן גרטלר 'מורשה ודעת' בעל מחבר הספרים הנודעים בהיכלי התורה משפט החושן על קנינים, אונאה והשבת אבידה, שמונה לכהן פאר בהנהגת ישיבת בית מאיר לצעירים, בשבת האחרונה נכנס המינוי בפועל עת נשא מדברותיו לראשונה לתלמידי ובוגרי הישיבה בין קבלת שבת למעריב בהיכל הישיבה ברחוב דבורה הנביאה 10 בני ברק.

מינוי חדש נוסף הוא בישיבת 'תורת מדרכי' לצעירים במודיעין עילית שבנשיאות הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, מונה לשמש כר"מ הרב הגאון רבי משה דוד כהן תושב שכונת ברכפלד בעיר, חתנו של הגאון רבי יונתן אבר משגיח ישיבת 'היכל יצחק' וחתנו של זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל.
הרב ברוך אברהם פיינשטיין ישיבת סלבודקה מינוי הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד