י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עיריית חיפה הסירה את המכרז שדורש חילול שבת

עיריית חיפה הסירה פרסום מכרז הכופה הפעלה, זאת לאחר פעילות הנציגים החרדים בעיר • בשבוע שעבר פורסם ב'יתד נאמן' כי חבר המועצה מיכי אלפר פנה לעירייה בבקשה להסיר את המכרז. הערב כאמור, המכרז הוסר

יונה יהב. צילום: פלאש 90
יונה יהב. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90



פרסום ראשון: עיריית חיפה הסירה פרסום מכרז הכופה הפעלה בשבת בניגוד לסטטוס קוו ודיני המכרזים, זאת לאחר פעילות הנציגים החרדים בעיר.

לפני מספר ימים, פרסם העיתון "יתד נאמן" כי עיריית חיפה באמצעות החברה הכלכלית מפרסמת בימים אלו מכרז להפעלת מזנונים בגנים ציבוריים ברחבי העיר, אלא שבתנאי המכרז קובע נכתב כי "הזוכה יתחייב להפעיל את המזון באופן רצוף בימים
במהלך כל ימות השבוע לרבות בסופי השבוע".

חבר המועצה מיכי אלפר שיגר מכתב לראש העיר יונה יהב וכתב כי מדובר ב"הפרה בוטה של הסטטוס קוו הקיים בעיר, פוגע ברגשות תושבי העיר ומייצר כפיה על מפעילים לחילול שבת בפרהסיה במרחב הציבורי".

אלפר הוסיף כי "מעבר לכך, פרסום תנאי זה מעודד פגיעה בחוק שעות עבודה ומנוחה ואף בניגוד גמור לערך השוויון הנדרש בדיני המכרזים המחייב אפשרות לזכות בעבודה המוצעת על יסוד של תחרות הוגנת בתנאי שוויון בכך שלא מאפשרים למפעיל שהינו אדם דתי לגשת להתמודדות במכרז".

כאמור, בעקבות פניות הנציגות החרדית - ראש העיר יהב הורה להסיר את המכרז המדובר מאתר העירייה. ולשכתו של יהב מסרה ל"בחדרי חרדים" כי "ראש העיר שהה בחו"ל בזמן שהמכרז יצא לדרך ללא ידיעתו. עם שובו לארץ ביום חמישי האחרון פנו אליו חבר מועצת העיר הרב אריה בליטנטל וחבר הדירקטוריון בחברה הכלכלית הרב מנדי פישר מנכ"ל מוסדות סערט ויזניץ. ראש העיר הורה מיידית להסיר את המכרז ולהוציא מכרז חדש ללא אפשרות של עבודה בשבת".
עיריית חיפה מיכי אלפר מכרז יתד נאמן חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד